Auttakee, auttakee!!! Jää kohta kesä ajamatta.
Tankki vuotaa, kulutus kasvaa!!
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tankki vuotaa, kulutus kasvaa!!
Vaihdoin nimittäin toimivan anturin ja sen jälkeen on kulutus kasvanut
. Bensaa kuluu nimittäin seistessäkin. Anturin mukana tullut o-rengas oli liian iso ja venähti vielä lisää asentaessa. Laitoin edellisessä anturissa olleen kantikkaan, itse hankitun, tiivisteen joka myös, hiukan ylikokoisena, vuotaa. Kokeilin myös Locktiten tiivisteliimaa, mutta ei pidä ei
. Saako jostain oikean kokisen o-renkaan tai bensiinin kestävää tiivisteliimaa.
Auttakee, auttakee!!! Jää kohta kesä ajamatta.

Auttakee, auttakee!!! Jää kohta kesä ajamatta.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Fyrtin gasketsieltiä tiivistesilikoonia punaista, mulla ainaski on toiminut kaikessa tiivistämisessä,laitoin omassa tankin kasauksessa kans tankin ja anturinpuolelle, kunnonkalvon on pitänyt viellä tähän asti. Pinnat puhtaaksi tinnerillä mössöt väliin ja kiinni, anna kuivua parituntia ennenkuin laitat bensattankkiin, toivon parasta että onnistuis.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Bensan tiivistäminen tuubi-tököteillä on sangen ongelmallista.
Joskus asiaa tutkin ja poikkeuksetta tiivistetököttien tuoteselosteet eivät salli kosketusta bensiiniin.
Poikkeuksena Loc-Titen Blacktite jolle muistaakseni luvattiin jotain siihen tyyliin että "satunnainen kontakti bensaan" tmv kestää kyllä.
Black tite on muutenkin parasta itselle vastaantulleista aineista, erikoisuutena vielä se että tökötti on välittömästi käyttövalmis asennuksen jälkeen. Eli kestää kuumaa (250C jatkuvaa), oljynpainetta ja kuumia paineisia jäähdytinnesteitä ym välittömästi vaikka ei ole kuivannutkaan.
Miinuksena vaan hinta (muist. 35e pieni ponnepullo) ja ikävä maininta tuoteselosteessa : "sisältää öksymöksytrimultistööniä jonka epäillään aiheuttavan syöpää"
Kaikki möhnät toki kestävät aikansa, ehkäpä hyvinkin pitkään ennenkuin vuotoa ilmenee. Hauskaa vaan ei ole sekään jos tökötti liukeaa bensan sekaan ja tukkii paikat. Ja tietenkin Fun Runin eka päivänä mahdollisimman kaukana kotoa.
Vanha "niksi" muuten on heroa saippuapalaa vuotokohtaan, pelaa hienosti tienpäällä tehtävissä tankinkorjauksissa...ei kylläkään ratkaise ongelmaasi.
Joskus asiaa tutkin ja poikkeuksetta tiivistetököttien tuoteselosteet eivät salli kosketusta bensiiniin.
Poikkeuksena Loc-Titen Blacktite jolle muistaakseni luvattiin jotain siihen tyyliin että "satunnainen kontakti bensaan" tmv kestää kyllä.
Black tite on muutenkin parasta itselle vastaantulleista aineista, erikoisuutena vielä se että tökötti on välittömästi käyttövalmis asennuksen jälkeen. Eli kestää kuumaa (250C jatkuvaa), oljynpainetta ja kuumia paineisia jäähdytinnesteitä ym välittömästi vaikka ei ole kuivannutkaan.
Miinuksena vaan hinta (muist. 35e pieni ponnepullo) ja ikävä maininta tuoteselosteessa : "sisältää öksymöksytrimultistööniä jonka epäillään aiheuttavan syöpää"
Kaikki möhnät toki kestävät aikansa, ehkäpä hyvinkin pitkään ennenkuin vuotoa ilmenee. Hauskaa vaan ei ole sekään jos tökötti liukeaa bensan sekaan ja tukkii paikat. Ja tietenkin Fun Runin eka päivänä mahdollisimman kaukana kotoa.
Vanha "niksi" muuten on heroa saippuapalaa vuotokohtaan, pelaa hienosti tienpäällä tehtävissä tankinkorjauksissa...ei kylläkään ratkaise ongelmaasi.

Tietenkin uusi tiivisterengas on paras vaihtoehto, tuosta tiivistetökötistä viellä, hyvin on pitänyt omassa mussen tankin anturissa. Eikä sitä pidä pursottaa tankkiin, vaan ohut kalvo tiivistettäviin kohtiin, eikä liukia minnekkään on valmista tavaraa sen kun pursottaa, tankissa on sihti imuputkessa mahdollisten roiskeiden varalta, silikoni ei liukia bensassakaan, korkeintaan lilluu kokkareina, tietysti jos joutuu paljon tankiin tukkeentuuhan se sihti sitten. Pikakorjaus aineena saippua kyllä, nimenomaan mäntysuopaa pitää olla tavallinen saippua liukiaa pois, suopa kestää pitkiäkin aikoja, suopa paketti pitäiskin pitää vakiovarusteena takakontissa, eihän sitä koskaan tiedä millon tankki käy vuotamaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Kemiallista metallia (legendaarista plastic padding) olen laittanut hätä tapauksiin..
toistaiseksi toiminut jos ei jatkuvasti aja täydellä tankilla
tankki pitää tosin irroittaa korjauksen ajaksi, tyhjentää ja puhdistaa vuoto kohdat
huolella jotta tökötti tarttuu kunnolla metalliin ja antaa kuivua kunnolla
toistaiseksi toiminut jos ei jatkuvasti aja täydellä tankilla
tankki pitää tosin irroittaa korjauksen ajaksi, tyhjentää ja puhdistaa vuoto kohdat
huolella jotta tökötti tarttuu kunnolla metalliin ja antaa kuivua kunnolla
Niinpä jos on suoranaisia reikiä tankissa, tai huokosia joista vuotaa siihen on paraskeino ja helppo, jos osaa koritinan käytön ei muuten vuoda sen käsittelyn jälkeen. Olen korjannut useita tankkeja koritinalla, viimeks tein yhdelle kaverille Crysler Kortoban tankin, meni 1,5 kiloa tinaa oli kuin haulikolla ammuttu, yläpuolelta hiekkapuhalluksen jälkeen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302