Sivu 1/1

MUSTANGIEN ARVONNOUSU

Lähetetty: 26 Kesä 2005, 19:38
Kirjoittaja PeteP
Mitenkään väheksymättä, mutta silmiin pistää 65-66 HT-mallien huima hinnannousu, aika hepposistakin peleistä näköjään pyydetään jo pitkästi toistakymppiä! mihin sitten nousee Fastbackien arvo, varmaankin tulevaisuudessa korkealle! tänä aikana jos joku myy asiallista vauhtiperää n. 15 tonnin pintaan voi sanoa että halavalla lähtee!

Lähetetty: 26 Kesä 2005, 23:11
Kirjoittaja Tahavo
Samaa minäkin olen ihmetellyt tai paremminkin ilolla pannut merkille. Vakuutusyhtiökin oli heti valmis nostamaan kaskon korvaushintaa vaikka kuinka ylös. Tietysti siinä vakuutusmaksukin nousee samassa suhteessa mutta kuitenkin.

Markka-aikana taisi saada HT:tä jo 4000 eurolla.

Lähetetty: 27 Kesä 2005, 10:40
Kirjoittaja stangrider
Näin on. Eu ei ole yhtään vaikuttanut hintoihin...
Ennen sai kahveekupin ja tyttömunkin 5 mk:lla.
Nyt jo pelkkkä kupillinen painunutta kahveeta 1,70e!
Ei oo hinnat noussu kertoo tilastot! :evil:

65-66 Ht v8:lla hintahaitari näkyis olevan tän kevään markkinoilla
8000-15000 euro, ja korinvaihto fastbackitkin alkaa jo 15.000 eurosta..
Fastbackejä ei tosin paljoo myynnissäkään.
Selailin tossa 10 vuotta vanhoja Vkaseja... mihinkä noi kaikki
autot on oikein kadonnut...kai ne talleissa kasvaa korkoa :?:
Myyntipalstakin nykyään ihan onneton noissa ostettavissa lehdissä.
Ilmaispalvelut vieneet nekin...

Lähetetty: 27 Kesä 2005, 13:05
Kirjoittaja Fastback
Hinnat ovat karanneet käsistä, mutta seuraavalla "pula-ajalla" hinnat taas vähän järkeistyvät. Ei sen puoleen, en minäkään ikinä myisi Fastbackiani siihen hintaan mitä siitä maksoin :wink:

Lähetetty: 27 Kesä 2005, 15:20
Kirjoittaja Arto65FB
stangrider kirjoitti:65-66 Ht v8:lla hintahaitari näkyis olevan tän kevään markkinoilla
8000-15000 euro, ja korinvaihto fastbackitkin alkaa jo 15.000 eurosta..
Fastbackejä ei tosin paljoo myynnissäkään.
.

Korinvaihto fastback??

Ei kait niitä fastbackeja voi kauheasti olla myynnissäkään, kun niitä on vähiten tehty kolmesta korimallista. Esim. avoja tehtiin palttiarallaa 50tuhatta enemmän.

Lähetetty: 27 Kesä 2005, 16:34
Kirjoittaja stangrider
Niin, ainakin yhteen törmäsin, jos on Ht:n VIN ja Fb:n kori...
Sitten on nää 6sesta 8koneiseksi muutetut versiot.
Eli tarkkana kannattaa olla ja tossa vaiheessa 20 e jäsenmaksua
Suomen parhaaseen autoklubiin :lol: ei ole paha sijoitus...

Tietysti jos on itse tyytyväinen ostamaansa, niin sehän on jokaisen oma
asia..

Lähetetty: 27 Kesä 2005, 18:52
Kirjoittaja Mussemaan
No on nousseet hinnat:

Omasta maksoin 1XXXXe ja jos nyt myisin niin hinta olisi 35000e!

:shock: :wink:

Lähetetty: 27 Kesä 2005, 19:01
Kirjoittaja janne260
stangrider kirjoitti:Niin, ainakin yhteen törmäsin, jos on Ht:n VIN ja Fb:n kori...
Mitäs tuumaat siitä kun on HT:n VIN ja autokin sitä on , mutta rekkari otteessa lukeekin että 2D Fastback Coupe 63-65A.....

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 10:00
Kirjoittaja stangrider
Mitäs tuumaat siitä kun on HT:n VIN ja autokin sitä on , mutta rekkari otteessa lukeekin että 2D Fastback Coupe 63-65A.....[/quote]

*** Onhan näitä eri versioita, olisko tiuhempi perävälitys :lol:
Sitten osa on rekisteröity 5lle, osa 4lle hlölle ja tietysti 2+2
onkin mielenkiintoinen, kun vain tilapäisesti takapenkillä saa olla :?:
Harvempii siellä kuitenkaan asuu :roll:

Sorry, taas lipsuu vähän topicin viereen...
Mutta nousua on hinnoissa todetaan. Kuten myös bentsiinin osalta..

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 10:18
Kirjoittaja Arto65FB
Ah, joo, nyt meni jakeluun, eli kaikenlaisia kirjausvihreitä on syntynyt kun autoja on rekisteröity. Siitähän oli muistaakseni RaunoH:llakin joskus Corrallissa maininta, että siellä voi lukea vaikka Ford ha, Mustang ha, Ford Mustang ha tms.

Earlyjen hinnoissa on ollut vuosien varrella valitettavaa nousua, kun ajatellaan, että näähän on vaan Fordeja, joita on tehty valtavat määrät. Vielä valitettavampaa se on uustuonnin kannalta. Silloinhan maksettavaksi määrättävään veroon tulee mukaan auton verottoman keräilyarvon hinnan nousu, kun vertailuhinta on pyyntihinta Suomessa. Lain hengen mukaan tuontiauton veron hinnan pitäisi kuvata vastaavan Suomessa olevan auton jäljellä olevan veron määrää. Kun vero lasketaan x% pyyntihinnoista, niin saadaan aikaan hassu ilmiö. Esim. 65 HT:ssa on nyt siis jäljellä enemmän veroa kuin mitä sitä oli 10 vuotta sitten.

Lähetetty: 28 Kesä 2005, 17:46
Kirjoittaja janne260
Arto65FB kirjoitti: Lain hengen mukaan tuontiauton veron hinnan pitäisi kuvata vastaavan Suomessa olevan auton jäljellä olevan veron määrää. Kun vero lasketaan x% pyyntihinnoista, niin saadaan aikaan hassu ilmiö. Esim. 65 HT:ssa on nyt siis jäljellä enemmän veroa kuin mitä sitä oli 10 vuotta sitten.
Haa tästä päästänkin jälleen mieliaiheeseen:
Kuinka määritellään vaikkapa 65 mustangin tms. jäljellä olevan veron määrä, kun maassa on jo valmiiksi KAHDELLA eri verokannalla olevia autoja.
Ensimmäiset, jotka on tuotu aikanaan maahantuojan toimesta suomeen, ja silloisen auroverokäytännön mukaan salatulla veron määrällä, joka voi olla mitä tahansa silloisesta myyntihinnasta. Yleensä tuohon aikaan kalliimmissa autoissa oli hieman suurempi maahantuojan ja piirikauppiaan kateprosentti, joten veron määrä onkin voinut olla yllättävän alhainen ovh:sta.
Toiset, joita iso osa nykyisestä harrasteautokannasta on, eli silloisella 25% museautoverokannalla uustuontina tuodut.
Museoautoverohan muuten "unohtui" SUUREN utoverouudistuksen tiimellyksessä olikohan se kolme vuotta sitten. Asiastahan annettiin oikein eduskuntaponsikin ja luvattiin korjata pikimmiten. Kummasti se kiire näissä jutuissa lakkaa jos pienen hyödyn saajana onkin kansalainen eikä valtio.
Jos tässä muuten oikein vääntää tätä juttua, niin on menossa luultavasti kolmas verokanta tällä hetkellä, jonka otanta on kuitenkin suhteellisen pieni.

Mikäs näistä nyt on sitten se oikeuden mukaisin tuojan kannalta?
Vaikea vastata, mutta lienee selvää,että esimerkkiautossa jonka pyyntihinta on vaikkapa 10000 euroa, voi olla veroa jäljellä kolmenlaisia eri summia.
Sitten tulee tosiaan mieleen tuo lamavuosien arvonlasku Arton mainitseman pohjalta. Jos silloin sai vastaavan auton vaikkapa 4500 eurolla (tai markkojahan ne silloin oli) niin onkos tässä välissä mukamas noista maksettu veroa joka vaikuttaa Antti Autontuojan vertailuhintaan. Joo ei ole, mutta on meillä vaan hienot ja vähän tulkinnanvaraa jättävät lait, puhumattakaan viranomaisista jotka niitä toteuttaa...

Ei muuten edes ole oma lehmä millään lailla ojassa, ottaa vain nämä verojutut aina silloin tällöin hieman kupoliin.
nimim. jouluna saadusta palkankorotuksesta 11% nettona kotiin, onneks ei sentään menny pakkasen puolelle.

Lähetetty: 29 Kesä 2005, 09:40
Kirjoittaja stangrider
Kyllähän kaiken järjen mukaan museoikäisissä autoissa, siis kohta 30v, autoveron pitäisi on TASAN NOLLA.

Aikanaan ei saanut noita erikoiskilpiäkään millään, sitten maksoivat 5000mk mutta euron tullen 1000 ecua. Siis taaskaan ei mikään kallistunut :lol:
Nyt voisivat kyllä vapauttaa tuonkin järjestelmän siten että voisi olla edes kuusi vapaavalintaista numeroa/kirjainta, taas menis tavaraa kaupaksi.
Ei sen kilven painaminen vankilassa maksa yhtään enempää
lukeeko siinä MUS-8 tai HEP-PA :P, mutta Suomen valtiohan on tunnetusti niin rikas ettei ole rahan tarvetta.
Kyllä nykyisillä atk-systeemeillä pitäis onnistua.