8,8" perään levyjarrut§
Lähetetty: 19 Kesä 2005, 19:32
mistä vehkeestä saisi helpoiten käymään? suht halavalla...
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Rakentelin 8" akseliin levyjarrut 850 volvon levyistä ja audin satuloista. Satuloihin ei tarvinut tehä mitään muutoksia ja käsijarrun sai näppärästi pelaamaan audin vaijereilla.harmi80_ kirjoitti:Näppäränä poikana värkkäät tuollaiset:http://www.vikingmustang.com/RearDiscs.asp
Noinhan se varmaankin käy, funteerasin vain tuota satulan veikeä asentoa mitä tuolla on haettu, kun yleensä satulat ovat enemmän ylhäällä, tuntuis että kerää vanteelta loskat herkemmin.GTS kirjoitti:Takajarrusatulaksi käy melkein mikä vain jossa kässäri vaikuttaa suoraan jarrumäntään ja niitä on paljon. Erityisesti jos pysytään normaalihalkaisijaisissa 10,5 - 11" ja ohuissa levyissä. Purkaamon hyllyjä vain penkomaan.
SN 95 Mustangin takasatula sietää suuria ja aika paksujakin levyjä ja pidänkin sitä yhtenä parhaista.
Allaolevassa 8.8 perän levykonversiossa HHP on käyttänyt jo olemassa olevia BOSCH jarrusatuloita - jotka ovat yleisesti käytössä monissa perheautoissa - ja joita joutui tässä erityitapauksessa jyrsimään kyllä aika paljon asennettaessa BAERin 13" levylle.
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva007.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva013.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva011.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva022.jpg
Ongelmia tulee todennäköisesti alkuperäisen jarrusylinterin halkaisijan riittämättömyydestä ja jarru ottaa silloin kiinni vasta syvään painettaessa.
Alkuperäinen paineensäätöventtiili saatetaan myös joutua vaihtamaan säädettävään malliin. Alkuperäinen rajoittaa liikaa jarrupainetta levyjarrujen kanssa.
Lukuisia konversioita tehneenä olen kokenut että eniten päänvaivaa saattaa aiheuttaa käsijarruvaijerin sovittaminen.
Taitaa olla määräävänä tekijänä se, mihin sijoittuu ilmausruuvi.ROKI kirjoitti: Noinhan se varmaankin käy, funteerasin vain tuota satulan veikeä asentoa mitä tuolla on haettu, kun yleensä satulat ovat enemmän ylhäällä, tuntuis että kerää vanteelta loskat herkemmin.
Tällä autolla ei TODELLAKAAN ajeta loskakelillä.ROKI kirjoitti:GTS kirjoitti:Takajarrusatulaksi käy melkein mikä vain jossa kässäri vaikuttaa suoraan jarrumäntään ja niitä on paljon. Erityisesti jos pysytään normaalihalkaisijaisissa 10,5 - 11" ja ohuissa levyissä. Purkaamon hyllyjä vain penkomaan.
SN 95 Mustangin takasatula sietää suuria ja aika paksujakin levyjä ja pidänkin sitä yhtenä parhaista.
Allaolevassa 8.8 perän levykonversiossa HHP on käyttänyt jo olemassa olevia BOSCH jarrusatuloita - jotka ovat yleisesti käytössä monissa perheautoissa - ja joita joutui tässä erityitapauksessa jyrsimään kyllä aika paljon asennettaessa BAERin 13" levylle.
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva007.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva013.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva011.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva022.jpg
Ongelmia tulee todennäköisesti alkuperäisen jarrusylinterin halkaisijan riittämättömyydestä ja jarru ottaa silloin kiinni vasta syvään painettaessa.
Alkuperäinen paineensäätöventtiili saatetaan myös joutua vaihtamaan säädettävään malliin. Alkuperäinen rajoittaa liikaa jarrupainetta levyjarrujen kanssa.
Lukuisia konversioita tehneenä olen kokenut että eniten päänvaivaa saattaa aiheuttaa käsijarruvaijerin sovittaminen.
Noinhan se varmaankin käy, funteerasin vain tuota satulan veikeä asentoa mitä tuolla on haettu, kun yleensä satulat ovat enemmän ylhäällä, tuntuis että kerää vanteelta loskat herkemmin.