Jarrutehostajan irroitus tulipellistä, Musse vm.70.
Lähetetty: 16 Helmi 2017, 23:11
Tähän päivään asti, auton etuosaston purku kaikista osista on sujunut kuin itsestään, mutta jarrutehostajan kohdalla homma alkoi kivistämään. Ja viimeinen kiinni oleva osahan tuo jo onkin. Tarkoituksenani on siis hioa kaikki maali ja ruosteet pois konehuoneesta ja rungosta, keulasta tuulilasiin asti. Ja tietysti yrittää maalatakin nämä sekä pintapellit myös. Maalamisesta turinaa ja kyselyjä sitten myöhemmin.
Kysymys kuulukin nyt, että kuinka hiton monella ruuvilla tai mutterilla laitos on kiinni rintapellissä ja millä kohdilla? Hätäpäissäni selailin Haynesin opustakin tiedon löytämiseksi, mutta en malttanut keskittyä sisäistämään luettua asiaa, kun olin ollut jo useamman tunnin pää alaspäin selällään kuskin jalkatilassa raajat solmussa ja pää pyöryksissä.
Nopeasti lunttaamalla netistä olen ymmärtänyt, että tehostajan akselin molemmin puolin, kabiinin puolella, olisi kaksi irroitettavaa mutteria. Mutta epäselväksi jäi, että kuinka monta niitä vielä pitäisi olla. Useita muttereita olen jo löysäillyt tuloksetta.


Olen irroittanut kaasupolkimen ja jarrupolkimen sekä siihen kiinitetyn tehostajan akselin/jarruvalokytkimen. Lisäksi irroitin tukiraudan joka kiinnittyy kojelaudan alaosaan lisätilan saamiseksi.
Toivottavasti ei tarvitse irroittaa ohjauspylvästä. Jarrupääsylinterinkin meinasin jättää kiinni tehostajaan toistaiseksi.
Tietämätön kiittää tietäjää!
T.jiri
Kysymys kuulukin nyt, että kuinka hiton monella ruuvilla tai mutterilla laitos on kiinni rintapellissä ja millä kohdilla? Hätäpäissäni selailin Haynesin opustakin tiedon löytämiseksi, mutta en malttanut keskittyä sisäistämään luettua asiaa, kun olin ollut jo useamman tunnin pää alaspäin selällään kuskin jalkatilassa raajat solmussa ja pää pyöryksissä.

Nopeasti lunttaamalla netistä olen ymmärtänyt, että tehostajan akselin molemmin puolin, kabiinin puolella, olisi kaksi irroitettavaa mutteria. Mutta epäselväksi jäi, että kuinka monta niitä vielä pitäisi olla. Useita muttereita olen jo löysäillyt tuloksetta.


Olen irroittanut kaasupolkimen ja jarrupolkimen sekä siihen kiinitetyn tehostajan akselin/jarruvalokytkimen. Lisäksi irroitin tukiraudan joka kiinnittyy kojelaudan alaosaan lisätilan saamiseksi.
Toivottavasti ei tarvitse irroittaa ohjauspylvästä. Jarrupääsylinterinkin meinasin jättää kiinni tehostajaan toistaiseksi.
Tietämätön kiittää tietäjää!
T.jiri