Sivu 1/2
Kävin kiihtymässä
Lähetetty: 18 Kesä 2005, 19:21
Kirjoittaja Foxy Lady
Hyvinkäällä käväisin kiihtymässä elämäni ekaa kertaa. Katsomon puolella olen useinkin pällistellyt, mutta en sentään ajamassa.
Tänään SE sitten tapahtui. Eka vetäisy meni radan tunnusteluun... oli muuten "luikasta". Ajaksikin hikinen 15.968 loppunopeus 149.32. Suti Mustikki varmaan 100 metriä ennen kuin löytyi jotain pitoa persauspäähän. No. Tuli kuitenkin erävoitto (-0.378sek) DTi Passatista. Line upissa Passattimies väitti jätättävän mut. Vastasin, että sehän nähdään... Ja kuinkas kävi... Renkaita lämmittelin "pro" tyyliin, eli kierrän lätäkön ja käytän voimaa lämmitykseen. Oma joulukuuseen asettuminen oli "pala kakkua". Passatilla kesti.... Vihdoin tuli pikaiset keltaiset ja vihreä.... Varovasti liikkeelle ettei jää sutimaan... sitten lappu lattiaan ja matkaan... Pykälätkin meni sisään nätisti... vaihtelin innoissani kolmoselle asti... perillä ajassa
15.065 
Reaktiot 1.184 ja kyykytin sen Passatin totaalisesti -1.035 sek erolla. Lähti passattimies kannustusjoukkoineen pois paikalta. Taisi olla vanha akka iäkkäällä Mussella niille liikaa.
Melko reilu reaktioaika johtunee siitä, että lähtö suoritettiin ylämäessä. Eli joutuu odottelemaan vihreää valoa jalka jarrulla eikä voi nostaa valmiiksi kierroksia hyvää liikkeellelähtöä ajatellen, vaan äkkiä pitää polkaista kaasua sopiva määrä, eikä se ole helppoa.
Olin ainoa Mustang-kuski paikalla. Missä muut luurasivat?
Pitääpä vielä lisätä, että kyykytin myös SB luokassa ajaneen Belvederen erolla -0.262

Lähetetty: 18 Kesä 2005, 22:03
Kirjoittaja Tahavo
Onnittelut! Varsinkin tuosta eurohimmelin pesemisestä.
Lähetetty: 18 Kesä 2005, 22:37
Kirjoittaja Aku_81
Pitää yrittää joskus mennä kokeilemaan, eipä tässä tienny mistään tapahtumista ja kolmen aikaan vasta menin mustia herättelemään parin viikon levon jälkeen, aamulla rantauduin naantaliin.
Lähetetty: 19 Kesä 2005, 16:24
Kirjoittaja Jukka
Paljonko oli loppunopeutta?
Lähetetty: 19 Kesä 2005, 17:05
Kirjoittaja Foxy Lady
153.32
Lähetetty: 19 Kesä 2005, 21:12
Kirjoittaja Fastback
Ensimmäisen kiihdytysvedon radalla muistaa ikuisesti, tai näin mulla kävi! Bonestock '65 fb 289 2v 4 spd. mussella 15.8 ja jotain, puikoissa tuntui että 12 sekendiä meni varmasti rikki... Alastaroon kannattaa mennä koettamaan aikaa, pito on hyvä (yleensä, ei tosin viime V8 päivillä) eikä tarvitse ajaa ylämäkeen kuin vasta paluutiellä. V8 päivillä ei tainnut olla ensimmäistäkään mustangia ajamassa vai täräyttikö Vanhasen Kari '73:lla aikaa?
Lähetetty: 19 Kesä 2005, 21:48
Kirjoittaja Jukka
Fastback kirjoitti: V8 päivillä ei tainnut olla ensimmäistäkään mustangia ajamassa vai täräyttikö Vanhasen Kari '73:lla aikaa?
Kyllähän se Pussihousu siellä kävi...
Kertokoon itse lisää.
Lähetetty: 19 Kesä 2005, 22:01
Kirjoittaja Fastback
Jukka kirjoitti:Kyllähän se Pussihousu siellä kävi...
Kertokoon itse lisää.
No pahus, enpäs huomannut ko. vetoa, 14s vai 15 sekuntia?
Lähetetty: 19 Kesä 2005, 22:28
Kirjoittaja Foxy Lady
Tässä tuloksia selityksineen:
1. lähtö
Moga. Lähdin lappu lattiassa liikkeelle.
Reaktiot 1.463s, ET 15.968, nopeus 149.32 (jätätin Passatin -0.378s)
2. lähtö
Pieni moga. Lähdin siististi, mutta painoin liian nopeasti lapun lattiaan. Suti lähdön jälkeen.
Reaktiot 1.184, ET 15.065, nopeus 153.32 (jätätin saman Passatin -1.035s)
3. lähtö
Paha moga. Lähdin melko hyvin, mutta turasin kakkosen kanssa (ei mennyt päälle) Rullasin nelonen silmässä maaliin.
Reaktiot 1.373, ET 19.443, nopeus 82.66 (luovutusvoitto Stingray Corvetelle 6.176 erolla)
4. lähtö
Lisää omia turailuja. Jäi vaihdekepin nuppi käteen enkä saanut kolmosta nopeasti sisään.
Reaktiot 1.479, ET 16.231, nopeus 127.84 (jätätin Belvederen joka ajoi SB luokassa erolla -0.262)
Tää on oikea laji mulle taitoluistelun lisäksi

Lähetetty: 19 Kesä 2005, 23:23
Kirjoittaja Fastback
Ei noilla reaktioajoilla ole niin tarkkaa, silloin kun haetaan optimiaikaa. Ottaa ihan rauhassa ja kun on valmis niin hanaa. Mukavaa se on sännätä nappireaktioilla matkaan, mutta kun sen ajan saa myös ET vähennettynä, tietääpä ainakin kuinka kovaa kulkee. Sitten kun alusta ja vaihteisto on kunnossa, niin slicksit alle. Kun kaikki toimii niin voi nostaa lähtökierrokset jo valmiiksi korkeammalle. Futuragen lähdöt ovat hubaa katsottavaa, kun on kierrosta koneessa ja pompsis kytkin ylös. Hyvin irtoaa, tosin nyt viimeksi taisi alukartaani sanoa morjenttes. Voima jyllää.
Foxy Lady kirjoitti:Tää on oikea laji mulle taitoluistelun lisäksi

Jep, tosi mukavaa hommaa ja aina on parannettavaa. Mutkaratakin on mukavaa, tosin autoon pitää panostaa jo kunnon jarruihinkin jos meinaa tosissaa tapella sijoituksista. Niin kauan kaikki on mukavaa, kun ei tule verenmaku suuhun. Parasta on kuitenkin se, että pellin alla möyhää sinisen ovaalin sydän!
Lähetetty: 20 Kesä 2005, 10:58
Kirjoittaja Mach73
Fastback kirjoitti:Ensimmäisen kiihdytysvedon radalla muistaa ikuisesti, tai näin mulla kävi! Bonestock '65 fb 289 2v 4 spd. mussella 15.8 ja jotain, puikoissa tuntui että 12 sekendiä meni varmasti rikki... Alastaroon kannattaa mennä koettamaan aikaa, pito on hyvä (yleensä, ei tosin viime V8 päivillä) eikä tarvitse ajaa ylämäkeen kuin vasta paluutiellä. V8 päivillä ei tainnut olla ensimmäistäkään mustangia ajamassa vai täräyttikö Vanhasen Kari '73:lla aikaa?
Kyllä meitä neljä Mussea siellä ajoi: 67-68 mallin HT ja FB, minä sekä viininpunainen GT jotain 90-luvun lopulta. Mulla jäi parhaaksi 15,21. Viime vuonna meni 15,07 / 150km/h. Tarvis varmaan investoida renkaisiin, ei ole noissa yli 10vuotta vanhoissa BF:ssa nuo pidot enää parhaimmillaan.
Lähetetty: 20 Kesä 2005, 11:19
Kirjoittaja Tapsa
On se hyvä että vielä löytyy kiihdyttelystä innostunutta poniautoilijaa
Olin itsekkin paikalla , kumman vähän vaan oli musteja
paikalla... olihan paikalle saapunut myös saapunut
Musta Paxton-Thande lisäämään voorti edustusta..
mutta kelit ainakin suosi ajajia!
Lähetetty: 20 Kesä 2005, 12:05
Kirjoittaja Make67
Vähän OT, mutta mitäs vähimmäisvaatimuksia autossa pitää olla että sinne vartille pääsee radan "katsastussetän" hyväksymänä?
Lähetetty: 20 Kesä 2005, 12:52
Kirjoittaja musse67
Jukka kirjoitti:Fastback kirjoitti: V8 päivillä ei tainnut olla ensimmäistäkään mustangia ajamassa vai täräyttikö Vanhasen Kari '73:lla aikaa?
Kyllähän se Pussihousu siellä kävi...
Kertokoon itse lisää.
Näkyhän pussihousun auto moneen otteeseen oikeen televiissiossa.

Lähetetty: 20 Kesä 2005, 14:34
Kirjoittaja Fastback
Make67 kirjoitti:Vähän OT, mutta mitäs vähimmäisvaatimuksia autossa pitää olla että sinne vartille pääsee radan "katsastussetän" hyväksymänä?
Tälleen ekana mieleen, ajohanskat, kypärä, turvavyöt kuljettajalla, jonkinnäköinen paisuntasäiliö jäähdytysjärjestelmään tai väliaikainen viritys esim. paisuntaletku juomapulloon ja pullo kiinni autoon. Riippuen ratapäivistä auton pitää olla katsastettu. Nämä tulivat nyt ekana mieleen.