Sivu 1/1

Käykö 6202:n laakeri viislitraisen silmälaakeriksi.

Lähetetty: 20 Tammi 2017, 07:43
Kirjoittaja mercstang
Vai tilaanko jostain vauhtiputkasta? Pitäs vaihtaa ja tuollaisia olis käsissä. En vielä ole ehtinyt tallille kokeilemaan.

Re: Käykö 6202:n laakeri viislitraisen silmälaakeriksi.

Lähetetty: 20 Tammi 2017, 09:23
Kirjoittaja Arto65FB
V8:n silmälaakeri on luokkaa 0.67", eli jotain 17mm. Ulkohalkaisijaa en tähän hätään muista.

Re: Käykö 6202:n laakeri viislitraisen silmälaakeriksi.

Lähetetty: 20 Tammi 2017, 10:13
Kirjoittaja mercstang
Katsoin näemmä väärin nuo tuumamitat. 0,672/1,38/0.5 vois olla lähellä, eli n. 17/35/10 (eli 6003 noitakin olis hyllyssä). Pitää käydä illalla kokeilemassa.

Re: Käykö 6202:n laakeri viislitraisen silmälaakeriksi.

Lähetetty: 20 Tammi 2017, 12:52
Kirjoittaja mercstang
Tätä just hainkin, jos joku osaa sanoa suoraan etten kokeile turhaan. Ja se kokeilu olis ollut sen takia, että matkaa lähimpään vauhtiputkaan n.550km... No tuumalla ei ollut hyllyssä, pitää etsiä muualta. Kiitos tästä. Kaaran numeroa etsin päivällä luurista, olen näemmä kadottanut...
kaara91 kirjoitti:Ei käy. Kampiakselin reikä on 34,95mm ja T5 vaihteiston akseli 16,99mm.
6202 laakerin mitat on d 15 ja D35. Jos tuon laakerin laittaa kampiakseliin, niin laakerin välys häviää. Tulee 0,05mm krympillä. Saisi olla vain 0,01mm normaalisti. Sitten vaihteiston pää. Pitäisi hioa akselin pää 14,99mm. Ei mitään järkeä. Uusi silmälaakeri maksaa jotain 30€... kannattaako?
Alkuperäinenhän on neulalaakeri. Tosin urakuulalaakereita noissa käytetään myös paljon. Yksi vaihtoehto on tehdä pronssinen hela noiden tilalle, ennen kuin rupee suurempiin muutoksiin.

Re: Käykö 6202:n laakeri viislitraisen silmälaakeriksi.

Lähetetty: 21 Tammi 2017, 10:40
Kirjoittaja Topias74
Mulla saattaa olla hyllyssä yksi laakeri ja toinen on sellainen pelkkä pusla, olikohan joku pronssi tai jotain.