Sivu 1/1
Lehtijousitetun perän tuenta.
Lähetetty: 25 Loka 2016, 10:26
Kirjoittaja r.z.
Mitä tuollaiselle lehtijousitetulle perälle kannattaisi budjetti ratkaisuna tehdä että sen saisi edes jollain tapaa siedettävästi toimivaksi?
Nyt vakiona akseli kiertyy ihan saatanasti kiihdytttäessä ja jarruttaessa joka lienee isoin ongelma? Tuumailin ittekseni että joku tukitanko akselin alta lehtijousen alapuolella about jousen etunorran kohdalle koriin varmaan tekisi ihmeitä? tai joku tukeva tanko jonka etupää toppaisi lehden alapintaan kiihtyksessä ja lenkki jousen yli joka rajoittaisi liikettä jarrutuksessa? Jotain muuta ratkaisua?
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Lähetetty: 25 Loka 2016, 13:10
Kirjoittaja Mexico65
Erilaisilla tuilla ja tangoilla saa akselin kiertymistä rauhoitettua.
Mutta jos ei mitään erikoista halua tai muusta syystä rakentaa niin käyttää samoja ratkaisuja kuin MK I Mustangissa ja Falcon Sprint rata-autoissa.
Vaihdetaan alkuperäinen lehtijousi sellaiseksi jonka etuosa on niin jäykkä ettei se juurikaan kierry.
Kyseisen jousen voi ostaa tai teettää, Suomessa yleensä teetetään tuon tyyppiset jouset.
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Lähetetty: 25 Loka 2016, 19:24
Kirjoittaja starsky
Foorumille hakua "Traction bar".
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Lähetetty: 26 Loka 2016, 18:59
Kirjoittaja Homer65
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Lähetetty: 14 Marras 2016, 13:12
Kirjoittaja MONTTU
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Lähetetty: 26 Marras 2016, 14:45
Kirjoittaja micow
Mulla on tollaset. En osaa sanua, vähentääkö ne jousien vääntymistä (autossa nyt vääntymättömät ja sivuttaisliikkeettömät komposiittijouset), mutta ainakin wheel hop, eli akselin hyppiminen eliminoitui käytännössä ihan totaalisesti.
Perän sivuttaisheijaaminen johtui alkup. jousten lehtipakkain väljyydestä.
Jarrutuspomppimista ei oo (onneks) koskaan ilmennyt. Voisko johtua liian jäykistä iskareista?
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Lähetetty: 05 Huhti 2017, 09:36
Kirjoittaja r.z.
Tuhannen kilsaa Fordilla jo ajeltu. Lakewoodin traction barssit toimii kiihdytyksessä hyvin mutta siinä ainoassa kovemmassa jarrutuksessa 100mph->0mph takapää alkoi pomppia villisti ja samalla hakea ihan saatanasti puolelta toiselle oli aivan täysi työ pitää tuo lossi ylipäätään tiellä.
Liian vähän vaimennusta iskareissa? Vai mikä?
Nuo vakiojarrut on toki niin onnettomat ettei tuo ongelma toistu kuin kerran. Vähän ko painais rasvattua puupalikkaa peltilevyä vasten.
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Lähetetty: 11 Huhti 2017, 10:42
Kirjoittaja Homer65
"Soutaminen" saattaa johtua takapainoisuudesta, pomppimisesta en tiijä mitn..
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Lähetetty: 11 Huhti 2017, 12:26
Kirjoittaja r.z.
En ole tutkinut tuota vielä eteenpäin mutta takaakseli tosiaan pomppi ja auto sen verran poikittain että 2 kaistaa riitti juuri ja juuri ettei koko rotisko olisi ollut pajukossa. Takarenkaat piirti tosi harvaa mustaa katkoviivaa.. joka oli jälkikäteen kyllä aika hauskan näköistä
Täytyy käydä jossain isommalla kentällä testaamassa ja palata aiheeseen.
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Lähetetty: 11 Huhti 2017, 14:13
Kirjoittaja Arto65FB
r.z. kirjoitti: ↑05 Huhti 2017, 09:36 Lakewoodin traction barssit toimii kiihdytyksessä hyvin mutta siinä ainoassa kovemmassa jarrutuksessa 100mph->0mph takapää alkoi pomppia villisti ja samalla hakea ihan saatanasti puolelta toiselle oli aivan täysi työ pitää tuo lossi ylipäätään tiellä.
Minkälaiset traction barit ne ovat?
https://eb9239d2b3c1bda1d53d-6b4eb89691 ... /20475.jpg
Jos tuollaiset, niin tuo etulenkki nappaa kiinni ja aiheuttaa brake hopin. Kokeile vähän pidempää u-pulttia tuohon etulenkkiin.
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Lähetetty: 11 Huhti 2017, 14:41
Kirjoittaja r.z.
Arto65FB kirjoitti: ↑11 Huhti 2017, 14:13
r.z. kirjoitti: ↑05 Huhti 2017, 09:36 Lakewoodin traction barssit toimii kiihdytyksessä hyvin mutta siinä ainoassa kovemmassa jarrutuksessa 100mph->0mph takapää alkoi pomppia villisti ja samalla hakea ihan saatanasti puolelta toiselle oli aivan täysi työ pitää tuo lossi ylipäätään tiellä.
Minkälaiset traction barit ne ovat?
https://eb9239d2b3c1bda1d53d-6b4eb89691 ... /20475.jpg
Jos tuollaiset, niin tuo etulenkki nappaa kiinni ja aiheuttaa brake hopin. Kokeile vähän pidempää u-pulttia tuohon etulenkkiin.
Tuollaiset;
http://www.ebay.com/itm/Lakewood-21602- ... y2&vxp=mtr
Tuota U-pulttia epäilin itsekin jo syylliseksi. Tuollaisena tuo on tosiaan lähinnä hengenvaarallinen kapine, en halua edes ajatella mitä olisi käynyt jos joku kokemattomampi olisi ollut ratissa. Anyhoo.. tuossa U-pultissa on aika hyvä säätövara joten helppo kokeilla..