Sivu 1/1
Puristus 289 vs 302
Lähetetty: 15 Loka 2016, 14:42
Kirjoittaja ak72
Pikainen nippelikyssäri, paljonko on ero puristuksessa 289 ja 302 koneella, eli jos vaikka 302 ois 10:1 niin paljonko pienempi on 289 koneessa? 302:ssahan on eri kampiakseli ja veivit jolla saadaan isompi tilavuus?
Re: Puristus 289 vs 302
Lähetetty: 15 Loka 2016, 16:35
Kirjoittaja Mexico65
noin 0.4
302 SCR 10.0:1
289 SCR 9.60:1
Olettaen ettei mikään muu muutu kuin iskunpituus 3.00" -> 2.87". Kiertokangen pituus ei vaikuta SCR.
DCR laskemiseen ei ole tarvittavia tietoja.
Re: Puristus 289 vs 302
Lähetetty: 15 Loka 2016, 16:44
Kirjoittaja ak72
Ok, tuollaista lukemaa itsekin arvailin. Eli tuossa mun motissa on palttiarallaa 10:1 puristukset KB116 pattimännillä, 289 veivit/kampi, 302 lohko, 60cc palotilat RPM kansissa.
Aiemmin muistelin että veivit ja kampi ois kanssa 302:sta mutta eipä ollutkaan vaan vanhasta orkkis 289 motista.
Tuota nokkaa kun mietiskelen uutta niin piti ynnäillä muita osia.
https://www.uempistons.com/index.php?ma ... cts_id=491
Nuo männät koneessa.
Re: Puristus 289 vs 302
Lähetetty: 15 Loka 2016, 17:58
Kirjoittaja Arto65FB
ak72 kirjoitti:Eli tuossa mun motissa on palttiarallaa 10:1 puristukset KB116 pattimännillä, 289 veivit/kampi, 302 lohko, 60cc palotilat RPM kansissa.
Aiemmin muistelin että veivit ja kampi ois kanssa 302:sta mutta eipä ollutkaan vaan vanhasta orkkis 289 motista.
Tuota nokkaa kun mietiskelen uutta niin piti ynnäillä muita osia.
Tuo antaa taas tilaa miedommalle nokalle, kun se rpm ei ole katuystävällinen mielestäsi.
Re: Puristus 289 vs 302
Lähetetty: 15 Loka 2016, 18:55
Kirjoittaja ak72
Jep matelu liikennevirrassa ei oikeen sovi nykyiseen setuppiin. Väestö vanhenee ja ostetaan sitä litraista tojotaa tai skeidaa ja sitte madellaan alle rajoitusten. Jospa sais ees sitä 60kmh ajella niin ois paljo kivempaa. Päättäjät ovat päättäneet viisaudessaan että matelu on se ainoa ja turvallisin tapa liikenteessä.