Sivu 1/1

Jarrusatulan siirto

Lähetetty: 30 Syys 2016, 19:03
Kirjoittaja Topias74
Onko sellainen jarrusatulan siirtopalikka, ihan laillinen? On meinaan hyllyssä sellaiset teräslevystä leikatut jarrusatulan siirtolevyt. Ja myös pultit ja holkit. Näillä voi vakiosatulan siirtää kauemmas että voi sitten käyttää cobran levyjä.

On jarrujen huolto edessä niin puntaroin vaihtoehtoja. Teräspunos jarruletkut on ainakin tulossa.

Ja mistä löytyisi niitä "parempia" jarrupaloja? Ebc, hawk, ja vastaavia?

Re: Jarrusatulan siirto

Lähetetty: 30 Syys 2016, 21:30
Kirjoittaja Kiesi
"jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa
käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien
lujuudesta on esitettävä selvitys"

Suoraan trafin rakennemuutosmääräyksestä eli ovat sallittuja. Hae googlella rakennemuutomääräys niin tulee haussa ensimmäisenä koko nivaska. Suosittelen lukemaan mikäli muutoksia autoihin haluaa tehdä.

-Kimmo

Re: Jarrusatulan siirto

Lähetetty: 30 Syys 2016, 21:45
Kirjoittaja Topias74
Täytyy vilkaista, kiitoksia.

Re: Jarrusatulan siirto

Lähetetty: 01 Loka 2016, 08:23
Kirjoittaja Mexico65
On.
Kaupasta.

eli

Saa laillisesti siirtää jarru satulanpaikkaa, kunhan pysyy paikallaan eikä lähde jarrutettaessa pyörimään levyn mukana.

Oikeita jarrupaloja saa hyvin varustetuista oikeista vauhtikaupoista tai tavallinenkin vauhtikauppa tilaa ne sinulle kunhan tiedät mitä haluat, ja voihan ne ihan itsekin tilata.
esim. muutama
http://www.porterfield-brakes.com
http://www.pfcbrakes.com/motorsports/ra ... -pads.aspx
http://www.ferodoracing.com/products/ca ... rake-pads/
https://www.apracing.com/products/race_ ... rials.aspx
http://www.hawkperformance.com/race-com ... pplication
http://www.pagidracing.com/product-sear ... ducts.html
Noita kyllä löytyy kunhan ensin tietää tai iedostaa mitä haluaa ja muistaa ettei brändi välttämättä kerro mitään.
Jarrujen käyttö tarkoitus?
-pysäköinti
-auton paikallaan pitäminen esimalamäessä
vai kenties oikea jarruttaminen eli nopea vauhdin hidastaminen joka toisuu useita kertoja jopa tuntien ajan.

Tiedoksi, että ns. kilpa jarrupalat on aika kalliita noin 10 kertaa kaliinpia kuin pysäköintiin tarkoitetut palat.

Normaali liikenteessä pärjää vakio paloilla.
Ratapäiville tarvitaan jo paremmat palat ja kilpa-ajoon vielä paremmat.
Tietääkseni sellaista all aroud palaa ei olekkaan, joka toimisi optimaalisesti kaikissatilanteissa.

tuolta löytyy luettavaa aiheesees liittyen.
http://ebcbrakes.com/ebc-technical-brake-articles/

Re: Jarrusatulan siirto

Lähetetty: 01 Loka 2016, 11:35
Kirjoittaja Topias74
No ajo pääasiassa kadulla ja slalomissa. Ehkä vakiopalat riittää. Ne vaan pölisee aikalailla.
Täytyy tuumailla sitä levykokoa sitten kun saa auton talliin ja pukkien päälle ja renkaat irti, niin voi mallailla sitä satulan siirto sarjaa, ja vaikka koe kasailla paikoilleen. Eteen on kaksi vaihtoehtoa, satulalle, vakiot tai uudemman GT :n kaksimäntäiset PBR alumiini satulat.

Re: Jarrusatulan siirto

Lähetetty: 01 Loka 2016, 15:22
Kirjoittaja Topias74
Taisi olla 12mm paksusta teräslevystä tehty. Joo ja tarkoitus oli käyttää OEM Fordin osia. Lukuunottamatta niitä teräspunos letkuja, ja paloja. Tai jos käyttää niitä vakiopalojakin.

Uudemmista Mustangeista voisi tutkia jos sieltä löytyisi jarruosia joita voisi laittaa vanhempaan SN95:een.

Re: Jarrusatulan siirto

Lähetetty: 02 Loka 2016, 10:31
Kirjoittaja Topias74
Tuohon tarvii myös iso jarrusatula joka puristaa noin leveältä alueelta mitä tuossa 14" levyssä on.