Sivu 1/1

Kaasarin vipu säädetty -kylmäkäynnistys hävisi (4v Autolite)

Lähetetty: 10 Kesä 2005, 10:09
Kirjoittaja Poro
Hep.

Dynoillassa säädettiin kaasarin vipu kohdilleen, että saadaan autosta oikeammat tehot irti. Tästä iso kiitos Jyrille(?)!

Pieneksi ongelmaksi on muodostunut sen jälkeen kylmäkäynnistys, joka ei ole onnistunut kertaakaan. =) Muistaakseni alunperin autossa ostaessa oli näitä ongelmia, jotka sitten American Powerissa saatiin jotenkin kuosiin. Olisikohan siellä sitten myös säädetty tuo kaasarin vipu väärin samasta syystä?

Normaalisti käynnistys kylmänä onnistuu "avainta näyttämällä" kun kahdesti rauhallisesti polkasee pedaalin pohjaan ja sitten poljin puolivälissä kääntää avainta. Nytkin kone hörähtää nätisti, mutta ei jää millään ilveellä käyntiin. Tämän jälkeen sahailee startilla ilman mitään lupauksiakaan, ja kuten arvattavaa hetken päästä tuoksahtaa bensa miehekkäästi.

Hyviä vinkkejä, mitä kannattaisi tehdä? Bensaa suoraan kaasariin? ;) Entäpä jotain pidempiaikaisia ratkaisuja? Syttyähän ei tietenkään ole mitattu...

Talli on suht viileä missä musse majailee, n. 15 astetta, mikäli tällä on mitään tiedollista arvoa...

Lähetetty: 10 Kesä 2005, 10:32
Kirjoittaja Mexico65
Sillon dyno iltana siitä kaasarista lukittiin ryyppy läppä aukiasentoon nippusiteellä, niin otappa se nippuside lukitus pois. Tämä saattaa autta kylmäkäynnistykseen. Siinä ryypysysteemissä oli mielestäni (niinkuin yhdessä todettiin) jotain häikkää, ainakin kovasti kuluneita osia.

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 15:39
Kirjoittaja 81 Foxbody
Sähkö avusteinen ryyppykö lie kyseessä?? Jos on niin omassa 2v Motorcraftissa (lienee "kehittynyt" autolite?) oli sellainen maadotusvika että se ryyppykoppaa kiinni pitävä metalli rengas (3 ruuvilla kiinni) oli hapettunut niiltä osin mistä se otti kiinni sähköryypyn maadotukseen ja näin ryyppy ei auennut paljon yhtään vaikka kone oli lämmin.

Kuva Motorcraftin ryyppyyn http://home.earthlink.net/~bubbaf250/gr ... oke_01.jpg