Sivu 1/1
ford 400 cid kysymys vielä lisää
Lähetetty: 08 Kesä 2005, 18:06
Kirjoittaja montego
paljonko on ko.moottorin männänrenkaiden päittäisvälys?

mitenkäs sitten jos vielä lisäis koneeseen ruttua,työstämällä kansia ja lohkoa,nostajista loppuu varmaankin säätövara,tarkoitus olis koneistaa kansista ja lohkosta yhteensä 1,5mm kuinka tämä olis paras mukauttaa venttiili koneiston suhteen,eräs putiikki tarjosi säädettäviä vippoja hintaan 350e. aika kallista

onko muuta? taas toisaalta olen valinnut nokaksi: cranen povermax hydraulic H-260-2 toimiiko tämä nokka hyvin vakio puristuksilla,imis on ede performer,kaasariksi tulee ede tai hollikka 600.koneeseen tuli täys remppa porauksineen (jokainen mäntä mitataan ja sylinterin välys lasketaan joka sylinterille erikseen) tällä kaikella olis saada lisää vääntöä ja kierrosherkkyyttä. kone on vuodelta -75 Mercury Montegosta, orggis.varmasti vähän yksinkertaisia kysymyksiä mutta kun ei ole kokemuksia foordeista

Lähetetty: 08 Kesä 2005, 21:54
Kirjoittaja SamiM
Molemmat puristusrenkaat 0,010-0,020" eli 0,254-0,508 mm. Öljyrengas 0,015-0,055" eli 0,381-1,397 mm. Tiedot tarjosi How to rebuild Ford V8 Engines, Tom Monroe.
Lähetetty: 09 Kesä 2005, 10:00
Kirjoittaja Arto65FB
Siltä varalta, että kyseessä on KB männät, niin niissä on oma ykkösrenkaan välys. Palaan kohta astialle.
Katsopa tuota keskustelua
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ghlight=kb
Re: ford 400 cid kysymys
Lähetetty: 09 Kesä 2005, 10:28
Kirjoittaja Mexico65
montego kirjoitti:paljonko on ko.moottorin männänrenkaiden päittäisvälys?

No oikeastaan ei ole välys mittoja jokaiselle koneelle erikseen vaan kyseisille renkaille ja välys määräytyy käyttötarkoituksen mukaan. Mutta jos kyseessä tavallinen käyttö mootori ja kyseessä uudet renkaa (ei viilarenkaa, ylikoko esim. 0.035 joka sisältäänoin 0.005" säätö / viilaus varaa) niin SamiM ilmoittamat arvot ihan ok.
Minä viilasin välysarvot seuraaviksi:
Piston Ring Gap
#1 0.0150
#2 0.0120
Öljy renkaale en tehnyt mitään.
Tässä asiasta pari artikkelia:
http://www.circletrack.com/howto/4639/
http://www.totalseal.com/howdoo.html
http://www.jepistons.com/pdf/piston_instrc4032.pdf
ja lisää asialöytyy etsivälle netistä ja kirjallisuudesta.
Mutta tästäkään asiasta ei kannata tehdä liian vaikeaa eikä menettää yö unia.