Sivu 1/1

351C >-66 Mustangiin

Lähetetty: 06 Kesä 2016, 15:01
Kirjoittaja toto
Onko kokemuksia 351C 4V upottamisesta Mustang 1966 konetilaan.

Re: 351C >-66 Mustangiin

Lähetetty: 06 Kesä 2016, 18:51
Kirjoittaja Antti66HT
Yhden olen nähnyt paikallaan, ja hienosti vei talvisillä teillä mustia.

Ei sen ahtaampi kuin 351w, peltisarjojen yms löytäminen ehkä hieman vaikeampaa?

Re: 351C >-66 Mustangiin

Lähetetty: 06 Kesä 2016, 20:42
Kirjoittaja Mexico65
miksi?

Re: 351C >-66 Mustangiin

Lähetetty: 06 Kesä 2016, 20:44
Kirjoittaja 1223
Moro

Molempia versioita ruuvanneena voin sanoa että on ahtaampi johtuen erilaisista pakokanavista kansissa.
Mutta kyllä se sinne menee ja vie tollaista koppaa hienosti.

Naamakirjassa joku myy juurikin tohon yhdistelmään swappi sarjoja.

Juha

Re: 351C >-66 Mustangiin

Lähetetty: 07 Kesä 2016, 06:47
Kirjoittaja BYM-1
- Cleveland on painava bensasyöppö jonka maine taitaa olla peruja 60/70/80-luvun drag race radoilta.

- lisäksi konehuone tulee niin täyteen että tulpanvaihto ja monet muut huoltotyöt muuttuvat lähes mahdottomiksi, kokemuksia asiasta on -67 Mustangista jossa kai kuitenkin hieman enemmän tilaa käytössä.

- osien saatavuus paljon huonompi kuin 289/302, lohkot taitaa olla ihan kiven alla nykyään?

+ plussapuolelle mennee jyhkeä käyntiääni jota ei saa varmaan millään loihdittua 289/302 pikkulohkoon.

Re: 351C >-66 Mustangiin

Lähetetty: 07 Kesä 2016, 12:06
Kirjoittaja SamiM
BYM-1 kirjoitti:- Cleveland on painava bensasyöppö jonka maine taitaa olla peruja 60/70/80-luvun drag race radoilta.

- lisäksi konehuone tulee niin täyteen että tulpanvaihto ja monet muut huoltotyöt muuttuvat lähes mahdottomiksi, kokemuksia asiasta on -67 Mustangista jossa kai kuitenkin hieman enemmän tilaa käytössä.

- osien saatavuus paljon huonompi kuin 289/302, lohkot taitaa olla ihan kiven alla nykyään?

+ plussapuolelle mennee jyhkeä käyntiääni jota ei saa varmaan millään loihdittua 289/302 pikkulohkoon.
Bensansyöppöys on suhteellista, 350 hv todellista rautakansilla tuottava 351C '73 Mussessa vei Jyväskylä-Ivalo-Jyväskylä reissulla 16-17 l/100km. Minusta ihan hyvin aikakauden moottorille tuossa vireessä. Miedommassa vireessä mahdollista päästä vähemmälläkin. Olennaista on että sytytys ja polttoaineensyöttö ovat oikeissa säädöissään sekä voimansiirto on kohdallaan moottorin vireysasteelle.

Maine on todellakin peräisin syntyajoiltaan jolloin ei tarvinnut nipottaa pisaralla pisimmälle vaan eniten painoi se kuka oli nopein ja tasaisin luotettavasti varttimaililla ja mutkaradalla. Ja siihen kyseinen moottori oli tehty ja suoriutui hommasta enemmän kuin hyvin.

Kun käsissä on lohko, kampiakseli ja kiertokanget orkkisosina niin loput saa tarvikkeena käytännössä samaan hintaan kuin 302/351W osat. Orkkis alakerta kestää hikoilematta 450 hv vaparina. Kansien remontoiminen rautakansista maksaa saman kuin 302/351W, suurin kuluerä ovat koneistukset. Alukannet Clevelandiin maksavat huomattavasti enemmän kuin muihin moottoreihin, toki sillä saa enemmän paukkuakin. :mrgreen:

Re: 351C >-66 Mustangiin

Lähetetty: 07 Kesä 2016, 13:53
Kirjoittaja IronHorse
Joo, myyvät mielellään benssiiniä niin paljon kun vain suinkin ostetaan ja tankista en ota mitään koskaan pois...tai ainakin hyvin harvoin, enkä silloinkaan sen takia ettei kone ei vain pääse sitä syömään.
Eli kun kysytään että mitä se vie niin vastaus on hyvin usein että kaikki mitä tankissa on ja tarvittaessa ostetaan lisää.

Re: 351C >-66 Mustangiin

Lähetetty: 29 Kesä 2016, 16:32
Kirjoittaja NooB
Aussi kansilla hyvä tulee :peukku: Mutta ahdasta on earlyssa!