Sivu 1/1
2011 GT 5.0 alustamuutokset
Lähetetty: 18 Touko 2016, 16:01
Kirjoittaja 5.0hemieater
Tervehdys!
Tarkoitus olisi laskea hieman 2011 GT:täni maltillisemmalle tasolle. Hankintalistallani olisi GT500 strut mountit, Ford Racing iskarit, Steeda Sport Springs.
Taakse pitoa parantamaan GT500 lower control armsit sekä panhard tanko. Kovasti mesoamista eri forumeilla olen kuullut upper control armista sekä camber/caster plateista.
Mutta näin maltillisella madalluksella 1' edestä ja 1.25 takaa ei noille olisi tarvetta? Eikö nuo GT500 mountit pitäisi olla ihan laatukamaa? Ilmeisesti edestä ei pysty muuttamaan
ilman camber plateja kulmia (camber boltseja en edes harkitse). Mikä olisi PK seudulla hyvä liike ottaa kulmapaperit muutoskatsastusta varten?
Re: 2011 GT 5.0 alustamuutokset
Lähetetty: 21 Touko 2016, 12:18
Kirjoittaja Raitzi
Moi,
Itse ajattelin jossain vaiheessa kokeilla maltillisempia(0.5 in drop) Roushin myös progressiivisia jousia ja bilsteinin vaimentimia. Saat tuon kaiken mitä meinasit kivassa paketissa Vorshlagilta.(bilsteinin iskarit on paremmat kuin normi ford racing; tokico) :
http://www.vorshlag.com/product_info.ph ... cts_id=559
Kulmat voinee säätää lähes kaikilla korjaamoilla, jolla on vaan siihen liittyvät laser+peili tms mittalaitteet.
Watts link(whiteline) on kuintekin tärkein modi jonka teen joka tapauksessa. (perä ei liiku sivuttain jympsyissä jäykän akselin vuoksi tämän kanssa)
Re: 2011 GT 5.0 alustamuutokset
Lähetetty: 29 Touko 2016, 00:36
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Mun mielestä alustaa GT Mustangiin ei kannata rakentaa GT500 osista.
- GT500 strut mountit on askel parempaan suuntaan. Jos orkkis vaimentajien tilalle vaihtaa kunnon vaimentimet, ei noille ajotuntumaa kaarteissa huonontaville massiivisille kumiosille ole mitään tarvetta vaan ne kannattaa poistaa ja antaa vaimentimelle se työ mikä niille kuuluu. Laadukkaita Camber/Caster plateja valmistaa moni paja. Maximum Motorsports, Steeda, Vorshlag jne.
- Ford Racing iskarit on varmaan ok valinta mutta kyllä Bilstein kuitenkin on parempi huomattavasti kehittyneempänä vaimentimena. Steedan Sport Springsit on hyvät jouset spring rate arvojen mukaan progressiivisena kadulle ja rata-ajoon jossa ei tavoitella huippuominaisuuksia.
- GT500 lower control armsit. Näitä en kyllä suosittelisi mihinkään. Liian pehmeät puslat jotka aiheuttavat wheel hoppia. Yhtä tärkeää kuin on vaihtaa nämä tukivarret, on korjata taka-akselin toiminta madalluksen jälkeen Lower Control arm relocation bracketeilla. Mielestäni paras tukivarsi yhdistettyyn katu/rata/slalom käyttöön on sellainen jossa on toisessa päässä uretaanipusla, ja toisessa päässä spherical bearing joka on asennetu offsettiin niin että se korjaa alkuperäistä Fordin geometriaa suoristamalla tukivartta kulkusuuntaan.
- Säädettävä Panhard tanko ehdottomasti. Toisessa päässä spherical rod end ja toisessa uretaanipusla.
- Uca on sulla jo pidempi ja siis parempi kuin vanhemmissa S197 malleissa. Sitä ei mielestäni kannata kovin ekana päivittää. Jos sellaisen kuitenkin haluaa niin akselin päähän kannattaa jättää alkuperäinen pusla ja tukivarreksi kiinnikkeineen vaihtaa spherical bearingilla varustettu malli. Toimii hyvin.
- Camber boltseja on meidän teamin autoissa testattu ja ne toimii niin Daytonan ovaalilla kuin Alastarollakin. Netissä pyöriviin negatiivisiin kommentteihin on luultavasti syynä se että ei noudateta kiristysmomentteja jotka ovat erilaiset kuin paikalleen jäävissä alkuperäisissä pulteissa. Nämähän on kyllä halvin tapa korjata madalluksesta aiheutuva negatiivinen camber mikäli se häiritsee tai on toispuoleista.
Re: 2011 GT 5.0 alustamuutokset
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 12:53
Kirjoittaja 5.0hemieater
Hienoa! kiitokset vastauksista. Palikat ovat odottamassa jousia lukuunottamatta jotka pitäisi tulla ensi viikolla, jonka jälkeen pääsee asentelemaan.
Hommasin nuo Ford racingin iskarit missä tulee nuo niiden omat camber/caster boltit mukana.
Toista alareikää pitää ohjeiden mukaan suurentaa hieman että nuo boltit menevät niihin, ovat käsittääkseni päivitettyä mallia ja isommat kuin monien muiden valmistajien omat.
Camber/Caster säätöhän näillä onnistuu mutta miten työ pyörän asentokulma?
Onko sulla Antti muita vinkkejä tuohon kulmien säätöön ihan perus katukäyttöön liittyen, mitkä olisi hyvät arvot?
Tuleeko PK seudulla mitään näihin erikoistunutta pajaa mieleen, perus vianorit ei oikein nappaa.