Sivu 1/1

S197 taka-akselin auraus

Lähetetty: 02 Huhti 2016, 20:53
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Mitähän muilla on ollut pyöränkulmien säädössä auraus S197 taka-akselilla? Mulla olis nyt milli puolelleen aurausta ja se on aika paljon. Vielä olis päivä aikaa muuttaa tilannetta.

Re: S197 taka-akselin auraus

Lähetetty: 03 Huhti 2016, 09:24
Kirjoittaja Mexico65
Minulla on / oli vielä enemmän aurausta taka-akselissa. Ei se ainakaan hidastanut autoa (ehkä, no muutetaan vähän ja katsotaan kellosta paraniko vai ei).
Kuitenkin liika on likaa. Arvioisin noin 1 mm kokonais auraus takana voisi olla aika hyvä. Ainakin itse pyrin siihen nyt kun akseli on irti ja purettu. Camber saa olla samaa luokkaa. Tarkastetaan samalla tuo taka-akselin kulkusuunta.

Re: S197 taka-akselin auraus

Lähetetty: 03 Huhti 2016, 10:36
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Kiitos ajatuksista. Taidanpa vielä lämmittämällä yrittää muuttaa noita arvoja hieman. Camberit on nyt hiottu -0.75 asteeseen mutta tuo auraus vielä häiritsee mieltä. Laskin tuon aurauksen siis toisen puolen harituksesta 1mm ja toisen puolen aurauksesta 2.5-3mm. Joten teoriassa tukivarsia säätämällä saa tuon aurauksen 1mm per puoli ja kulkusuunnan oikeaksi. Sinänsä mielenkiintoista että nuo arvot oli jo alun perinkin tosi lähellä noita eikä ajaminen hankalaa ollut. Mutta aina pitää parantaa jos mahdollista.

Re: S197 taka-akselin auraus

Lähetetty: 03 Huhti 2016, 15:55
Kirjoittaja Mexico65
Kyllä noilla arvoilla voi jatkaa! (tavoitteena minulla lähes samat arvot kun tuota akselia nyt ruvetaan vääntämään uuteen muotoon).
Akseli vaan suoraan, tarkastus ja lopullinen säätö penkissä.
Jos takapäässä ei pitoa tuonkaan jälkeen niin jousta ja iskunvaimennusta löysemmälle tai kevyempää kenkää.