Sivu 1/2

lohko halki

Lähetetty: 14 Maalis 2016, 19:00
Kirjoittaja mankku80
tänään soittivat koneistamolta ja sanoivat että mulla lohko halki ja ei pysty korjaamaan.Kannattaako ostaa ihan pakasta otetun lohkon vai käytetyn?

Re: lohko halki

Lähetetty: 14 Maalis 2016, 19:10
Kirjoittaja Mexico65
Ahdettuun koneeseen vahva lohko.
DART SHP tai vastaava.
http://www.dartheads.com/products/engin ... all-blocks

Re: lohko halki

Lähetetty: 15 Maalis 2016, 19:21
Kirjoittaja mankku80
Oisko toi Us-partsin lohko hyvä lähteä tekemään ahdettua stroker moottoria,Ja onko tuossa paljon eroa vakio lohkoon??FORD RACING M-6010-BOS302 LOHKO.Taitaa olla sama mitä Kaara91 linkissä on?

Re: lohko halki

Lähetetty: 15 Maalis 2016, 19:42
Kirjoittaja starsky
mankku80 kirjoitti:Oisko toi Us-partsin lohko hyvä lähteä tekemään ahdettua stroker moottoria,Ja onko tuossa paljon eroa vakio lohkoon??FORD RACING M-6010-BOS302 LOHKO.Taitaa olla sama mitä Kaara91 linkissä on?
Sama näyttäs olevan.

Justiin näytti tulevan std-porauksella oleva perus rullalohko myyntiin tuonne myyntiosiolle. Ei kyllä kestä ahdetussa varmaan ehkä tai sitten voi kestääkin. Kuulemma 500 hp on noin peruslohkon kestoraja. toki koneistukset jos tekee, niin nousee hinta sitten taas tonnin kieppeille (lohko 300 + koneistukset)...

Re: lohko halki

Lähetetty: 15 Maalis 2016, 21:17
Kirjoittaja mankku80
joo,nyt on kokemusta mitä vakio lohko kestää :blackman:

Re: lohko halki

Lähetetty: 12 Huhti 2016, 19:51
Kirjoittaja Mexico65
Muistutus tai siten vaan hyvä tietää.
Kaara 91 kirjoittikin tuosta sylinterin putken pituudesta. Jos ja kun olette tekemässä stroker konetta niin muistakaa noiden lohkojen erot ja sitä kautta männät ja kestävyys.
Mielestäni lähtökohtaisesti 8.200" lohko ei sovi stroker aihioksi. Mieluimmin 8.700" tai jos isoa konetta mielii niin 9.200" tai 9.500" korkeisiin lohkoihin mieto stroker settiä sisään.
Paras isku 8.200" lohkoon 2.870" ei 3.400" (henkilökohtainen mielipide).

tuolla jotain asiasta ja myös joku kuva.
http://forums.corral.net/forums/94-95-t ... block.html

Re: lohko halki

Lähetetty: 12 Huhti 2016, 22:33
Kirjoittaja porttari
Mutta eikös justiin tähän 8,2" lohkoon ole tehty paljonkin näitä strokereita, vai olenko nyt ihan hakoteillä? 331, 347 mm. Elikkä tuo 3,400 " tekee milleissä 86,36 ja 8,200" taas 208,28 mm dekki. Kun nyt aloin miettiä erästä (jälleen ) eurokonetta, jossa sama dekki, mutta ajettu 85-92mm iskulla, koneiden kestossa ei ole ollut moittimista. Mikäli siis kone on tehty huolella. Max kierrokset olleet luokkaa 90-92mm iskulla 8200-8700 rpm.

Ja pienemmällä iskulla (85mm) kierrokset huitoneet kovimmillaan luokkaa 10000rpm. Päälle 9000:n täytyi jossain kohtaa rakentaa tukeva korsetti alakertaan, kun rk laakerit olivat hieman kiillottuneet nurjalta puolelta ( tuli värinöitä runkolinjaan).

Myöskään mitään ihmeempää kulumista ei olla havaittu sylinterissä, eikä männissä painesivulla, kun säädöt on olleet kohdallaan. Ja jotenkin tuntuu, että tämä Boss lohko saattaa olla pikkusen eri kalibeeria, kuin mitä erään saksalaisen merkin vastaava tehdasvakio :peukku: .

Re: lohko halki

Lähetetty: 13 Huhti 2016, 07:13
Kirjoittaja Mexico65
Ei kai tuossa muuten mitään ihmeelistä ole kuin se, että mäntä tule alakulokohdassa lähe ulos sylinteriputkesta ja männän ohjauspinta jää näin aika olemattomaksi.
Oisko noissa eurokoneissa suhteessa pidemmät sylinterin putket?

Re: lohko halki

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 08:44
Kirjoittaja Mexico65
Tuossa mun 334 cid (3.125" / 4.125") koneesta kuvat 3.125" iskusta ja kyseessä DART IRON EAGLE sbf 8.200" lohko. Tässä lohkossa normaali mittaiset sylinteriputket 130 mm.
Tulee mäntä vähän ulos putkesta, mutta tässä tapauksessa ei ilmeisesti mitään huolta. Kivan jäljen tuo ylityskohta kuitenkin männänhelmaan jättää.
Kun iskua lisätään vielä 0.275" (3.400") niin asia näyttänee jo pahemmalta.

Re: lohko halki

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 08:48
Kirjoittaja Mexico65
Tuossa minun C5AE lohkossa Mahlen männällä sama asia. Mahlen männässä lyhyt helma.
Kun asia minun mielestäni on oikein.
289cid 2.870" stroke / 4.030" bore
Nätisti mäntä putkessa.

Re: lohko halki

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 12:49
Kirjoittaja porttari
Nyt on eurokoneen sylinteriputken mitta tarkastettu ja se on 136mm. Eli jopa pitempi, mitä World Cast lohkossa. Mutta paljonkos tämä kyseinen mitta on Ford Racing lohkossa?

Re: lohko halki

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 13:14
Kirjoittaja Mexico65
Jos liike matka ja kampikulma on oikea niin ei mitään ongelmia kuvan mukaisella männällä, mutta vaikea soveltaa Fordin 8.200" lohko valikoimaan.
Kuin myös tuo Hondan männän soveltaminen hankaloittaa työtä jos kohde on FSB.

Re: lohko halki

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 13:37
Kirjoittaja Mexico65
Dart sbf 8.200" SHP, Sportman ja Iron Eagle 130 mm.
Ford 289, 302 ja 5.0 lohkoissa minimaaliset erot, kaikki noin 130 mm(4 kpl 289 lohkoa ja 2 kpl 302 lohkoa mitattu 14.4.2016 klo 16.01).
Siten noi putkien pituudet kasvaa kun lohkon korkeus kasvaa.
2.870" stroke rules.

Re: lohko halki

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 15:56
Kirjoittaja Mexico65
porttari kirjoitti:Nyt on eurokoneen sylinteriputken mitta tarkastettu ja se on 136mm. Eli jopa pitempi, mitä World Cast lohkossa. Mutta paljonkos tämä kyseinen mitta on Ford Racing lohkossa?
Noin 120 mm, eli sen 10 mm (karkeasti 1/2") lyhempi kuin muut 8.200" korkeat lohkot.

With Ford Racing BOSS 302 8.200" block, 4.75" cylinder length and a 3.4" stroke, with a 1.1 c/h only leaves you 1/4" from the centerline of the wristpin to the bottom of the cylinder at BDC. that would be a pretty short skirt.

Mutta jos tuo toimii niin miksi ei 3.400" iskua ja max. pituutta kankeen. Lyhyellä kangella asia vain pahenee. Ja lienee männän tapin paikkakin soviteltava aika ylös juuri 2 puristus renkaan alle.

Re: lohko halki

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 20:24
Kirjoittaja porttari
No sittenhän tuossa ei ole mitään häröjä käyttää Boss lohkoa nykyisellä iskunpituudella, sekä mitä ilmeisemmin samoilla veiveilläkin tullaan toimeen. Toki täytyy tarkastaa veivin mitta sitten kun ollaan siinä vaiheessa.

Ja 289 rules todellakin :peukku: .