Sivu 1/2
Leveemmät renkaat foxiin ?
Lähetetty: 28 Touko 2005, 22:02
Kirjoittaja exquisite
Mitäs kannattaa tehä ku ei oikeen löydy
mitään leveempiä vanteita tohon pultti-
jakoon.. ?
Tohon käy vaan jotain etuvetosten
vanteita.
-90 LX 5.0
Lähetetty: 28 Touko 2005, 22:40
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Voihan 4 pulttiset vermeet helposti vaihtaa 5 pulttisiin napoihin ja vetareihin. Toisaalta kyllä Ford Racingiltä löytyy 8x17 tuumaista vannetta 4 pulttisena, sille sopii ainakin 245 vielä hyvin.
Lähetetty: 29 Touko 2005, 13:01
Kirjoittaja GT-350
Ei löydy???
Peugeot, Citroen jne....tarvikevanteista valinnan varaa reilusti. 4x108 ja ET:tä luokkaa 15-25. Ei haittaa vaikka on etuvetoisia kun on pulttijako ja ET kohdallaan.
Jos tarve on LEVEÄ vanne niin silloin saattaa väkijoukko harveta, esim. 9-10" leveissä...
Lähetetty: 29 Touko 2005, 14:00
Kirjoittaja exquisite
joo eli leveempää vannetta ajattelin taakse: 9-10"...
vaihtamaan vaan 5- pulttiseksi vai ?
Lähetetty: 29 Touko 2005, 14:32
Kirjoittaja foxi-82
http://community.webshots.com/photo/347 ... 758GrAxrN#
Minulla 17" korkeat ja 10" leveät vanteet(tosin tulivat ostettaessa), joten kyllä niitä nyt luulisi löytyvän. Tosin jos etsit jotain American Racing-luukkia, niin sitten on eri juttu.
Lähetetty: 29 Touko 2005, 15:07
Kirjoittaja Aku_81
Kannattaa varmaan kattoa esim. gti-lehden vannemyyjät läpi, luulisi vanteet löytyvän kun nykyisin alkaa pienissäkin koirankopeissa olevan leveää ja isoa vannetta ja keskieuroopassahan on nuo ranskanihmeet hyvinkin suosittuja. Tietty jos alkaa viispulttiseksi muuttamaan niin kunnon levyt ympäri autoa niin on jotain joka näkyykin isojen vanteiden takaa.
Lähetetty: 30 Touko 2005, 01:02
Kirjoittaja ROKI
Pitää taasen härkätä teitä ison kiekon ihannoijia, perustelkaapa se vanteen koko miksi sen pitää olla kuin kärrinpyörä, ensinnäkään ne eivät sovi kaikkien automallien profiiliin. Vaan nistä tulee hirveän näköisiä hottentotteja, tietenkin kun ajellaan pääasiassa kaupungilla ja hyvillä päälysteillä, meneehän se matalaprofiili kumi, mut kun niillä luikureilla joutuu ajelemaan soraränneille hymy hytyy. On tullut tyypitettyyä useammanlaista kulkinetta, joissa on 17-18 tuumasta kiekkoa ja supermatalaa kumia, kyllä on pakko myöntää että on sama ajaa ladalla, samanlaisia kivirekiä. Joka monttu tuntuu kuin lekalla mojauttais, asiallisia kommentteja ei ( v tuilua ).
Lähetetty: 30 Touko 2005, 01:13
Kirjoittaja Aku_81
ROKI kirjoitti:Pitää taasen härkätä teitä ison kiekon ihannoijia, perustelkaapa se vanteen koko miksi sen pitää olla kuin kärrinpyörä, ensinnäkään ne eivät sovi kaikkien automallien profiiliin. Vaan nistä tulee hirveän näköisiä hottentotteja, tietenkin kun ajellaan pääasiassa kaupungilla ja hyvillä päälysteillä, meneehän se matalaprofiili kumi, mut kun niillä luikureilla joutuu ajelemaan soraränneille hymy hytyy. On tullut tyypitettyyä useammanlaista kulkinetta, joissa on 17-18 tuumasta kiekkoa ja supermatalaa kumia, kyllä on pakko myöntää että on sama ajaa ladalla, samanlaisia kivirekiä. Joka monttu tuntuu kuin lekalla mojauttais, asiallisia kommentteja ei ( v tuilua ).
Omasta mielestä alkaa tuo 225/50/16 olla mukavuuden kannalta vielä siedettävä, tosin trx-renkaat on hakusessa(fossilismiako havaittavissa?) On monessa autossa jo aika huvittavat jotkut 16" ja yli vanteet kun se jarrulevy on kuitenkin se pieni vakio...
Lähetetty: 30 Touko 2005, 09:10
Kirjoittaja mercstang
foxi-82 kirjoitti:[url]Minulla 17" korkeat ja 10" leveät vanteet(tosin tulivat ostettaessa), joten kyllä niitä nyt luulisi löytyvän.
Tarkistatko tuon leveyden 10", joku 8,5 voisi olla lähempänä?
Lähetetty: 30 Touko 2005, 09:24
Kirjoittaja MarkkuJ
Renkaitahan pitää selvästi olla kaksi settiä, toinen katukäyttöön korkeammalla profiililla ja toinen sitten radalle matalammalla. Se mikä asettaa rajoituksia on että sinne vanteen sisään pitää mahtua ne jarrut jotka pysäyttää auton myös siellä radalla. Eli jos haluaa kunnon jarruja myös taakse niin voipi olla että pitää mennä sinne 18" kokoluokkaan jolloin profiili kyllä madaltuu ja paljon. Tietenkin voisi aina vaihdella noita jarruja ennen ja jälkeen radalla ajamisen mutta jaksaako moisen kanssa sitten peuhata, renkaiden vaihdon vielä jaksaa.
Lähetetty: 30 Touko 2005, 09:43
Kirjoittaja Mussemaan
ROKI kirjoitti:Pitää taasen härkätä teitä ison kiekon ihannoijia, perustelkaapa se vanteen koko miksi sen pitää olla kuin kärrinpyörä, ensinnäkään ne eivät sovi kaikkien automallien profiiliin. Vaan nistä tulee hirveän näköisiä hottentotteja, tietenkin kun ajellaan pääasiassa kaupungilla ja hyvillä päälysteillä, meneehän se matalaprofiili kumi, mut kun niillä luikureilla joutuu ajelemaan soraränneille hymy hytyy. On tullut tyypitettyyä useammanlaista kulkinetta, joissa on 17-18 tuumasta kiekkoa ja supermatalaa kumia, kyllä on pakko myöntää että on sama ajaa ladalla, samanlaisia kivirekiä. Joka monttu tuntuu kuin lekalla mojauttais, asiallisia kommentteja ei ( v tuilua ).
Arveletko että kun kerran matala kumi ei sovellu käyttöösi niin se ei silloin voi soveltua hyvin kenenkään muunkaan käyttötarkoituksiin?
ROKI kirjoitti:tietenkin kun ajellaan pääasiassa kaupungilla ja hyvillä päälysteillä, meneehän se matalaprofiili kumi
noniin. Sinäpä sen sanoit.
Lähetetty: 30 Touko 2005, 17:13
Kirjoittaja Aku_81
Mussemaan kirjoitti:
Arveletko että kun kerran matala kumi ei sovellu käyttöösi niin se ei silloin voi soveltua hyvin kenenkään muunkaan käyttötarkoituksiin?
ROKI kirjoitti:tietenkin kun ajellaan pääasiassa kaupungilla ja hyvillä päälysteillä, meneehän se matalaprofiili kumi
noniin. Sinäpä sen sanoit.
No eipä kaupungissakaan ole matalasta kumista hyötyä, itä-helsingissä ja vantaalla kun ajelee niin ei tuonne kyllä millään 30-sarjan kumilla tekisi mieli ajella.
Lähetetty: 30 Touko 2005, 20:53
Kirjoittaja GTS
... mutta kun minusta 50-korkeammat on niin kamalan näköisiä ja taipuu alle mutkissa kauppareissuilla, lisäksi alle 17" näyttää niin kovin pieniltä...
earlytkin näyttää tosi coolilta 17" kumeilla
Noita WRC ralliautoja kun katselee niin 225/60- 15 näyttäisi olevan optimi soralle. Omat 265/35-18 renkaat toimivat hyvin myös soralla - ehkä niillä kellotuksessa voi soveliaammalle renkaalle muutaman sekunnin kilometrillä hävitä, mutta pirun lujaa niilä kuitenkin tarvittaessa pääsee ( testattu FUN RUNissa Jyväskylässä), muulloin Mustangilla ei voi ajaa kivenhakkaamien pelossa kuin korkeintaan neljääkymppiä ja siten tuo absoluuttinen sorakäsiteltävyys lienee lähinnä teoreettista.

Lähetetty: 31 Touko 2005, 16:13
Kirjoittaja exquisite
turha tohon -90 LX:än mitään 17"-18" kärrynpyöriä
laittaa, näyttäis vaan rumalta.
nää ois hyvät, tai sit weld rodlite malli.
Weld Draglite 15x10 6.5" BS 4 lug Wheels (2) Mustang
http://i21.ebayimg.com/01/i/04/25/ef/1b_1_b.JPG
http://i11.ebayimg.com/03/i/04/26/23/c1_1_b.JPG
weld rodlite
http://members.provalue.net/mstang/debbylx.jpg
mistäköhän saisin tollaset, täytyyköhän
tilata ite rapakon takaa..?
Lähetetty: 01 Kesä 2005, 20:58
Kirjoittaja karjal
Eipä ainakaan minun mielestä nuo Ford Racingin Cobra R:n 17 x 9" näytä yhtään pahalta Foxissa:
http://www.lut.fi/~karjalai/musse
Jos viisipulttiseksi vaihto (5 x 4.5") kiinnostaa, niin tsekkaa tää:
http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=1791