Sivu 1/1

-65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 16 Joulu 2015, 16:29
Kirjoittaja Masa 65ht
Moi olis ajatus kokeilla auton museorekisteröinti konehuone varmasti pitää viellä siistiä mut minkä väriset pitää olla ilmanputsari ja moottori?sininen vai oranssi,lohko on kyllä ollut sininen,-64 1/2 170cid moottorin ilmanpuhdistin ja venttiilikoppa on kai ollut oranssi ja -65 200cid moottori kokonaan sininen?

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 16 Joulu 2015, 17:04
Kirjoittaja Arto65FB
http://www.mustangandfords.com/how-to/p ... ine-paint/

Toisaalta, Jim Smart on lähes joka numerossa tehnyt jonkun asiavirheen. Kuukkelikuvissa väri vaihtelee oranssinpunaisesta punaiseen.

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 16 Joulu 2015, 17:15
Kirjoittaja Firebolt
Mulla olis sulle kokosininen hyväkuntonen 200, ilmanputsaria myöten ;)

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 16 Joulu 2015, 22:18
Kirjoittaja Masa 65ht
Onks siinä ehjä pakosarja....... ja paljon pyydät koko roskasta?

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 21:18
Kirjoittaja Masa 65ht
Onks paha virhe jos jätän moottorinlohkon ja ilmanpuhdistajan siniseksi?Mites muu auto onks jotain mikä ei olisi museorekisteriin sopivaa? :pamputtaa:

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 21:25
Kirjoittaja Firebolt
Masa 65ht kirjoitti:Onks siinä ehjä pakosarja....... ja paljon pyydät koko roskasta?
On ehjä pakosarja, en osaa nyt kyllä heittää mitä siitä pyytäsin kun on vielä autossa kii eikä korvaavaa oo vielä tilalle. Tuli vaan tommosena heittona.

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 18 Joulu 2015, 08:50
Kirjoittaja 66poni
Uskoisin, että autosi menee museotarkastuksesta läpi kehujen kanssa, vaikka kuvista ei tietysti kaikkea näe. Itse olen toiminut niin, että olen ennen tarkastusta ottanut yhteyttä SAHK:n tai FHRA:n tarkastajiin ja näyttänyt autoa heille. Näin talviaikaan voivat tulla paikan päälle katsomaankin. He sitten kertovat, jos jotain pitää muuttaa.

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 18 Joulu 2015, 09:34
Kirjoittaja Late
66poni kirjoitti:Uskoisin, että autosi menee museotarkastuksesta läpi kehujen kanssa, vaikka kuvista ei tietysti kaikkea näe. Itse olen toiminut niin, että olen ennen tarkastusta ottanut yhteyttä SAHK:n tai FHRA:n tarkastajiin ja näyttänyt autoa heille. Näin talviaikaan voivat tulla paikan päälle katsomaankin. He sitten kertovat, jos jotain pitää muuttaa.
Samaa mieltä. Ota yhteys tarkastajaan ja pyydä arvio. Kyllä kuvista katsottuna autosi on niin siisti ja originaali, että ei tuosta paljoa sanomista pitäisi löytyä. Ja kun et sano itse mitään tuosta moottorin värityksestä, niin tuskin aiheuttaa ongelmaa. Kuitenkin yleisilme konehuoneessa hyvin alkuperäisen oloinen. Toki tarkastajissa on isoja eroja, kannattaa ehkä tiedustella etukäteen alueen harrastajilta "suotuisaa" tarkastajaa. Nämä on niin ikävän henkilökohtaisia juttuja, jotkut varsinkin vanhemman polven tarkastajat ovat hankalia jenkkiautoja kohtaan. FHRA:n tarkastajia ainakin voi suositella amerikanautojen kanssa

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 18 Joulu 2015, 14:53
Kirjoittaja JooSexSex
Tässä kai mahdollisimman oiket värit '65 kuutoseen.
http://blog.virginiaclassicmustang.com/ ... inder.html

Mutta jos lohko kuitenkin on sininen, niin maalaisin myös venttiilikopan ja putsarin siniseksi, yleinen siistiminen ja sitten yhteyttä FHRA:n tarkastajiin.
Heille voi lähettää ensin kuvat (edestä, takaa, sivuilta, sisustus, konehuone, takakontti), joiden perusteella antavat vinkit, jos jotain pitää fiksata.
Jos kuvien perusteella ok, niin tulevat kohtuullista kilometrikorvausta vastaan paikan päällekin tarkistamaan.

Ihmettelisin , jos tuo ei menisi mukisematta museoon.

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 18 Joulu 2015, 16:20
Kirjoittaja Masa 65ht
JooSexSex kirjoitti:Tässä kai mahdollisimman oiket värit '65 kuutoseen.
http://blog.virginiaclassicmustang.com/ ... inder.html

Mutta jos lohko kuitenkin on sininen, niin maalaisin myös venttiilikopan ja putsarin siniseksi, yleinen siistiminen ja sitten yhteyttä FHRA:n tarkastajiin.
Heille voi lähettää ensin kuvat (edestä, takaa, sivuilta, sisustus, konehuone, takakontti), joiden perusteella antavat vinkit, jos jotain pitää fiksata.
Jos kuvien perusteella ok, niin tulevat kohtuullista kilometrikorvausta vastaan paikan päällekin tarkistamaan.

Ihmettelisin , jos tuo ei menisi mukisematta museoon.
Meinasin vaan maalata venttiilikopan ja putsarin siniseksi,vaihtaa muutaman letku ja kokeilen sillä meneekö läpi.Tarkoitus oli kyllä näyttää autoa tarkastajalle ennen museokatsastusta lähin tarkastaja taitaa vaan olla 100km päässä Mikkelissä,Savonlinnan ympäristössä ei taida olla yhtään tarkastajaa?

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 18 Joulu 2015, 17:48
Kirjoittaja Ville K
Takaluukusta taitaa puuttua matto?
Muuten yhdyn edellisiin museomustangi-miehiin, verbaalisesti!

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 18 Joulu 2015, 18:27
Kirjoittaja Masa 65ht
Ville K kirjoitti:Takaluukusta taitaa puuttua matto?
Muuten yhdyn edellisii. n museomustangi-miehiin, verbaalisesti!
Jep kuvassa viellä puuttuu matto ja vararengas mut nyt sekin on paikallaan.Kun löydän jostain ehjän pakosarjan tai tilaan uuden niin sit kokeilen saada MR-rekisteriin :peukku: viellä tuli mieleen et kattokourun listat on irti koska olivat aika huonot mut kokeilen ilman niitä :idea:

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 18 Joulu 2015, 21:59
Kirjoittaja Masa 65ht
kaara91 kirjoitti:Oisko tuo pakosarja mahdollista korjata, jos ehjää ei löydy.

Ei ole järkevää korjata kun uusiakin saa mut varmasti ..... jollain on ylimääräinen sarja jäänyt tallin nurkkaan :drum:

Re: -65 Mustang 200cid Museorekisteriin

Lähetetty: 19 Joulu 2015, 07:18
Kirjoittaja Pertti
Ville K kirjoitti:Takaluukusta taitaa puuttua matto?
Muuten yhdyn edellisiin museomustangi-miehiin, verbaalisesti!

Joskus tulee tarve nostaa tuonne peräloosteriin esim. swappilöytöjä, niin tuo pohjaratkaisu ei minusta ole kaikkein fiksuin...
Omaan tein tankin päälle vaneerista välipohjan kaiken varalta.
Tosin siinä on vanha, jo hiukan pehmennyt tankki, mutta voisihan uuttakin suojella.
Museoautoon se ei tietenkään kuulu, mutta ei myöskään maton alta näy.