Sivu 1/1
Sähkölasi ropleem..
Lähetetty: 23 Touko 2005, 19:11
Kirjoittaja Dervish
Ropleema sähköräppänän kanssa. Ja autona 1991 GT Mustangi..
Apukuskin puolella ei ikkuna laskeudu, nousi kyllä kun viimeks toimi ja Oulua kohti suunnistin.
Nappasin ikkunan moottorille menevän 2 johdon liittimen irti (puna-kelta ja kelta-puna) ja aloin tutkailemaan mittarin kanssa virrat päällä.
Kun painan alas, toiseen johtoon tulee n. 12 volttia, kun ylös niin toiseen n. 12 volttia. Eli kytkin toimis, ja poweria tulis..
Kun paan moottorin kiinni, niin ei enää toimikkaan kovin järkevällä tavalla, eikä moottori inahdakkaan alaspäin painallukseen. Mutta kun painaa ylöspöin, niin kuuluu pieni naksahdus moottorista, eli virta menee perille mutta there is nothing to do koska mun window on jo up.
Mitäs nyt, moottori vaihtoon
- Sami Partanen .
Lähetetty: 23 Touko 2005, 19:38
Kirjoittaja Foxy Lady
Mulla nopeutui

ikkunoiden ylös/alas meneminen kun vaihdoin vain katkaisijat

Re: Sähkölasi ropleem..
Lähetetty: 02 Kesä 2005, 09:02
Kirjoittaja 9K92F
Dervish kirjoitti:Ropleema sähköräppänän kanssa. Ja autona 1991 GT Mustangi..
Apukuskin puolella ei ikkuna laskeudu, nousi kyllä kun viimeks toimi ja Oulua kohti suunnistin.
Nappasin ikkunan moottorille menevän 2 johdon liittimen irti (puna-kelta ja kelta-puna) ja aloin tutkailemaan mittarin kanssa virrat päällä.
Kun painan alas, toiseen johtoon tulee n. 12 volttia, kun ylös niin toiseen n. 12 volttia. Eli kytkin toimis, ja poweria tulis..
Kun paan moottorin kiinni, niin ei enää toimikkaan kovin järkevällä tavalla, eikä moottori inahdakkaan alaspäin painallukseen. Mutta kun painaa ylöspöin, niin kuuluu pieni naksahdus moottorista, eli virta menee perille mutta there is nothing to do koska mun window on jo up.
Mitäs nyt, moottori vaihtoon
- Sami Partanen .
Mulla on aivan samanlainen ropleem -79 Fairmontin apumiehen ikkunassa.
Toimii kuitenkin sillointällöin satunnaisesti.
Jotain tekemistä on kosteudella, kun sateisina päivinä tai niiden jälkeen toimii useammin. Mutta kuivan (aurinkoisen) kelin aikaan ei pelaa.
Eli hyvinkin voisi olla noista kytkimistä pinnat hapettunut ja virta kulkee kosteuden avittamana paremmin läpi. Pitääpä tutkia.
Lähetetty: 02 Kesä 2005, 09:19
Kirjoittaja Dervish
Unohtunu taas tääki, ja unohtuu seuraavaks 3 viikkoa..
Mutta joo.
Kun moottori onpiuhoissa kiinni niin jännitteet heittää ihan häränpyllyä, mutta kun moottori on irti niin jännitteet on OK niin ylös kuin alaskinpäin painellessa napista.
Ja tosiaan ylöspäin inahtaa, mutta alas ei.
Päätelmä, moottori uusiksi joskus.
Käykös muuten 1979 T-Birdin moottori tähän -91 mustiin suoriltaan vai ostanko uuden ?
Lähetetty: 02 Kesä 2005, 09:48
Kirjoittaja Vee8
Käy, mahtunee jopa hanskalokeroon, mutta viimestään takakonttiin. Ikkunaa et taida sillä kiinni saada.
Lähetetty: 02 Kesä 2005, 20:13
Kirjoittaja veekoo
Dervish kirjoitti:
Kun moottori onpiuhoissa kiinni niin jännitteet heittää ihan häränpyllyä, mutta kun moottori on irti niin jännitteet on OK niin ylös kuin alaskinpäin painellessa napista.
Olisko napin kontaktipinnat syopyneet? Kokeile liikkuuko, kun laittaa virtaa "raakana" lapi? Jos toimii jollakin muulla nappulalla tai patenttikytkennalla, niin laita rele valiin ja hommaa paremmalla ajalla ehja nappula. Siella menee kuitenkin kaikki mehut suoraan katkaisijan lapi ja katkaisin matanee ajan myota. Ja miksei ole reletta? Maksaa 50c / kpl eli taalan per auto ja kun autoja tehdaan 1 milj. kpl, niin...

Lähetetty: 04 Kesä 2005, 00:13
Kirjoittaja ROKI
Joo viat sen mukaisia kuin on merkki FORD, mut ei merkki autoa huononna vaan sen tekijät, kaikenmaailman mulkerot.
Lähetetty: 04 Kesä 2005, 13:53
Kirjoittaja JaniC
ROKI kirjoitti:Joo viat sen mukaisia kuin on merkki FORD, mut ei merkki autoa huononna vaan sen tekijät, kaikenmaailman mulkerot.
Fordilla enemmän telakkapäiviä, kuin ajopäiviä!

Lähetetty: 10 Kesä 2005, 13:09
Kirjoittaja 9K92F
Foxy Lady, kiitos vihjeestä.
Eli vika paikallistettu kuskin ovessa oleviin kytkimiin.
Mulla auttoi (ainakin toistaiseksi) kun ruiskutteli CRCtä väliin ja vähän normaalia rankempaa edestakaisn renkutusta sille kytkimelle, niin nyt taas pelaa.
Lähetetty: 10 Kesä 2005, 18:03
Kirjoittaja Foxy Lady
9K92F kirjoitti:Foxy Lady, kiitos vihjeestä.
Eli vika paikallistettu kuskin ovessa oleviin kytkimiin.
Mulla auttoi (ainakin toistaiseksi) kun ruiskutteli CRCtä väliin ja vähän normaalia rankempaa edestakaisn renkutusta sille kytkimelle, niin nyt taas pelaa.
Kiva, että minustakin on apua jollekkin
