Sivu 1/1

9" lukkomurikka vai ei?

Lähetetty: 04 Marras 2015, 21:05
Kirjoittaja 302TT
Ei taida olla lukkoa...? Purkamaan en ole vielä kerennyt. Aika lailla yhtä puuta oli paikoillaan pyörittäessä, joten kemppilukkoa epäillään...

Kuva

Kuva

Re: 9

Lähetetty: 05 Marras 2015, 20:54
Kirjoittaja PeteP
Minusta näyttää että siinä on spooli ..

Re: 9

Lähetetty: 05 Marras 2015, 22:02
Kirjoittaja Ville K
Samaa kattelin, ei mikään kemppi vaan yhtä puuta jo valmiiks.

Re: 9

Lähetetty: 06 Marras 2015, 20:53
Kirjoittaja 302TT
Spoolihan siellä oli ja myyjä väittää kivenkovaa, että ei voi olla mahdollista... :evil:

Re: 9

Lähetetty: 07 Marras 2015, 09:50
Kirjoittaja Pertti
Oma mielipiteeni on, että käyttöautossa kyllä pitää jonkinlainen tasauspyörästö olla.
Pärjäähän jäykälläkin, mutta ei se enää mitään turvallista ole.
Jos kerran myyjä on lukkoperän myynyt, kai se hommaa sen sitten jälkikäteen...

Ne kilpa-autot on sitten eri. Pitkää luisua on nautinto mennä, kun molemmat takapyörät irtoavat jo pienilla tehoilla.

Re: 9

Lähetetty: 07 Marras 2015, 20:49
Kirjoittaja Fastback
joo-o, kyllä spoolin kanssa pärjää kadulla ja lukko pitää painavamallakin autolla AINA. Käännöksissä se vähän jyrnyyttää hanttiin ja kuluttaa käännöksen puoleista rengasta enempi. Spoolin ja automaatin kanssa on helpompi elää, mitä spoolin & manuaalin kanssa. Empiiristen tutkimusten valossa spooli, manuaali ja leveä takarengas syövät vetoakseleita.

Jos auto tulee kylä & varttimailille niin menisin spoolin kera, mutta jos agendalla on mutkarataa niin 1) truetrack 2) DL

Re: 9

Lähetetty: 22 Marras 2015, 14:26
Kirjoittaja Markus
Fastback kirjoitti:joo-o, kyllä spoolin kanssa pärjää kadulla ja lukko pitää painavamallakin autolla AINA. Käännöksissä se vähän jyrnyyttää hanttiin ja kuluttaa käännöksen puoleista rengasta enempi. Spoolin ja automaatin kanssa on helpompi elää, mitä spoolin & manuaalin kanssa. Empiiristen tutkimusten valossa spooli, manuaali ja leveä takarengas syövät vetoakseleita.

Jos auto tulee kylä & varttimailille niin menisin spoolin kera, mutta jos agendalla on mutkarataa niin 1) truetrack 2) DL


Metrin aiheen vierestä mutta:

MK1 Escortilla ajoin Truetrackilla rataa ja voin suositella. Pikkusen jäin kaipaamaan esikiristystä. Sittemmin pikkuakselilla kokeilin Quaifen ATB lukkoa jossa 5kg esijännitystä ja tosiaan nuo trutracking vähäiset ongelmat oli poissa.

Re: 9

Lähetetty: 27 Marras 2015, 14:58
Kirjoittaja Futurage
Multa löytyy apuja kaikkiin 8" ja 9" perähommiin jos tarvii.Lukotukset, välityksiä osia ym.

Re: 9

Lähetetty: 27 Marras 2015, 17:18
Kirjoittaja Arto65FB
Markus kirjoitti:
Fastback kirjoitti:joo-o, kyllä spoolin kanssa pärjää kadulla ja lukko pitää painavamallakin autolla AINA. Käännöksissä se vähän jyrnyyttää hanttiin ja kuluttaa käännöksen puoleista rengasta enempi. Spoolin ja automaatin kanssa on helpompi elää, mitä spoolin & manuaalin kanssa. Empiiristen tutkimusten valossa spooli, manuaali ja leveä takarengas syövät vetoakseleita.

Jos auto tulee kylä & varttimailille niin menisin spoolin kera, mutta jos agendalla on mutkarataa niin 1) truetrack 2) DL


Metrin aiheen vierestä mutta:

MK1 Escortilla ajoin Truetrackilla rataa ja voin suositella. Pikkusen jäin kaipaamaan esikiristystä. Sittemmin pikkuakselilla kokeilin Quaifen ATB lukkoa jossa 5kg esijännitystä ja tosiaan nuo trutracking vähäiset ongelmat oli poissa.
OT yksi RS2000 kuski sanoi, että oli hitaampi torsenilla kuin levylukolla Apparalla. Hyllyssä on Quaifen ruuvi enkkuperään, en tiedä onko siinä preloadia vai ei.

Re: 9

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 22:54
Kirjoittaja Markus
Taidan tunte saman RS kuskin. Ko. RS lienee vaan kovin vakio kuntoinen että onko sillä sitten vaikutusta asiaan. Kuski on kuitenkin tarkka kaveri. Ja mainitsi auton olleen erittäin vakaa kyseisellä lukolla. On Quaifessa preloadia peräti 5kg.