99GTn koneen ja vaihteiston swappaus cobraan ja kilvitys?

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Nikooohz
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Elo 2015, 01:31
Auto: '99 Mustang GT

99GTn koneen ja vaihteiston swappaus cobraan ja kilvitys?

Viesti Kirjoittaja Nikooohz »

moro! elikkäs suunnittelin tälläistä rojektia kun näyttäis tosta englannista saavan hyväkuntoisen 03-04 terminator cobran koneen vakio ahtimella ja 6 vaihteisen vaihteiston yms + tarvittavat sähköt , tietokoneet ja bensa hilppeet swappaukseen kohtuu hinnalla. koitin etsiä netistä tästä laillisuudesta mutten oikein löytännyt mitään (muutakun että jos jää alle +20% vakio tehojen alle ei tarvitse muutoskatsastusta mutta toihan menee sen ylitse. 280hp tämä vakio kone mikä kiinni nyt ja uusi tulisi olemaan 390hp). kysymys on että saanko auton vielä katsastettua tieliikennekäyttöön näillä "palikoilla" vai onko suunnitelma tuhoon tuomittu? kyseessä siis olisi 4.6l 2 valve koneen vaihto 4.6l 4 valve eaton remmiahdettuun (joka on siis jo tehtaalta lähtöisin ollut kyseisessä koneessa) ja 5speed automaatti vaihteiston vaihto 6 speed manuaaliin. muuten en edes miettisi tätä projektia jos täällä suomenmaalla olisi edes yksi tämmöinen terminator cobra myynnissä mutta ei taida edes yhtä rekisterissä olla :( ja ulkomailta tuonti vissiin on aikamoista sopan keittoa tämmöisissä mitä olen lueskellut.. että "halvemmalla?" pääsisi kun vaihtaisin nuo palikat tohon GTseen :D ei ole tämä swappauskaan mikään helppo projekti tosin mutta jos edes on mahdollisuus saada kilpiin niin voisihan tuota miettiä :)
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 99GTn koneen ja vaihteiston swappaus cobraan ja kilvitys

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Muutoskatsastuksenhan se tarttee jokatapauksessa, mutta kone ei saa olla yli 20% tehokkaampi kuin mallisarjan tehokkain eikä yli 25% suurempi kuin mallisarjan suurin. Seuraava joka tulee vastaan on toi 7kg/kW eli teho/painosuhde. Periaatteessahan toi cobra on samaa mallisarjaa ja tehokkaimmasta päästä, jarrut ja alusta kuntoon ja se ois siinä, konehan on "tiukemmilla" päästöarvoilla kun on uudemmasta.

Saattaa vaan olla et trafin tiedoissa ei lue sit noita käärmeitä ollenkaa...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Re: 99GTn koneen ja vaihteiston swappaus cobraan ja kilvitys

Viesti Kirjoittaja stangrider »

http://miksu.1g.fi/kuvat/Events/Powerpa ... G_0583.JPG

onkos tää se avo terminaattori joka on kilvissä? :D
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: 99GTn koneen ja vaihteiston swappaus cobraan ja kilvitys

Viesti Kirjoittaja Ville K »

7kg/kw raja alittuu ja muutenkin tän hetkisillä säännöillä vähäpäästöisen muutoskatsastus on haasteellista, kannattaa konttorilta kyselemällä aloittaa..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 99GTn koneen ja vaihteiston swappaus cobraan ja kilvitys

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Mun mielestä alkuperäisen auton kilvitys ei voi olla ongelma, Saleenit ja Roushitkin hyväksytään tehdastekoisina. Onko sulla jo GT itsellä, jos ei niin harkitse suoraan Cobran hankkimista. Muutetun auton arvo on aina kaukana siihen laitetusta rahasummasta. Tehtaan konseptin toimivuuskin on taattu. Yllätyksiä varmaan löytyy mitä kaikkea on Cobrassa muutettu GT:een verrattuna. Cobrassa on jo kunnon taka-akseli valmiina. Muutosprosenttejakin varmaan tulee rajusti tekniikanvaihdossa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: 99GTn koneen ja vaihteiston swappaus cobraan ja kilvitys

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Muutosprosentithan ei oo enää se ongelma tänäpäivänä itsekantavalla korilla varustetussa autossa. Pelkkä kori luukkuineen ja osineen 58%, eli vaikka vaihtasit ihan kaiken tekniikkaan liittyvän niin ei lähelläkään 50 pinnaa.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Vastaa Viestiin