cobrajet !???
Lähetetty: 16 Touko 2005, 20:15
Morjes! Mistä mahdollisesti voisi tunnistaa cobrajetin/supercobrajetin kannet ? Siis ulkoisesti ilman kansien pois ottamista. Kiitokset jo ennakkoon. 

Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Perstuntumalta voisi sanoa, ettei ko. kansissa ole mitään eroa. Scj erosi ainoastaan alakerraltaan vastaavasta cj koneesta.oivanpoika kirjoitti:Morjes! Mistä mahdollisesti voisi tunnistaa cobrajetin/supercobrajetin kannet ? Siis ulkoisesti ilman kansien pois ottamista. Kiitokset jo ennakkoon.
Cobra jet sekä Super Cobra Jet käyttivät molemmat samoja kansia´. Niiden valunumero on C80E-6090-N. Myös lohko sekä suurin osa ulkoisista osista oli täysin samoja. Super Cobra Jet moottorissa käytettiin ns. Lemans veivejä "normaalien" sijasta sekä ulkoista öljynlauhdutinta. Tietoa näihin moottoreihin löytyy sivuilta http://www.428cobrajet.orgoivanpoika kirjoitti:Morjes! Mistä mahdollisesti voisi tunnistaa cobrajetin/supercobrajetin kannet ? Siis ulkoisesti ilman kansien pois ottamista. Kiitokset jo ennakkoon.
Sama pätee 429 CJ & SCJ koneiden kansiin. Täysin samat kannet, vain alakerrassa eroa. Kysymyksen asettelu on hieman puutteellinen, sillä siitä ei selviä onko kyseessä 428, 429 vaiko 351c kone. 351c putoaa kyllä pois, koska sitä ei ole saanut SCJ versiona.kno1 kirjoitti:Cobra jet sekä Super Cobra Jet käyttivät molemmat samoja kansia´. Niiden valunumero on C80E-6090-N. Myös lohko sekä suurin osa ulkoisista osista oli täysin samoja. Super Cobra Jet moottorissa käytettiin ns. Lemans veivejä "normaalien" sijasta sekä ulkoista öljynlauhdutinta. Tietoa näihin moottoreihin löytyy sivuilta http://www.428cobrajet.org
Otaksun puhuttavan 429 cj/scj kansista - olenko oikeassa? Kirjoista nuo minun tiedot ovat ja lopullisen varmistuksen antoi eräs entinen Holman & Moodyn koneen rakentaja ja uskon hänen tietävän mistä puhuu.oivanpoika kirjoitti:Moi! Mittasin päivällä vanhan pakosarjan tiivisteen minkä talvella vaihdoin niin mitat on kyllä aikas karmeeta kokoa,eli 1,6X2,7 !! Oisko jollain kirjaa mistä voisi asiaa tarkastaa. Numeroa en päässyt tarkastamaan koska auto on tois puolella suomea.
429 Cobra Jetin kannen imukanavan mitta on 2.51"x2.11" ( venttiili 2.19") sekä pakokanavan mitta 2.25"x1.30" ( venttiili 1.73"). Nämä ovat tehtaan mitat. Jos joku on "kairannut" pakokanavan aukon mitatun tiivisteen mittoihin, on aika etsiä uusia kansia pilattujen tilalle....oivanpoika kirjoitti:Moi! Mittasin päivällä vanhan pakosarjan tiivisteen minkä talvella vaihdoin niin mitat on kyllä aikas karmeeta kokoa,eli 1,6X2,7 !! Oisko jollain kirjaa mistä voisi asiaa tarkastaa. Numeroa en päässyt tarkastamaan koska auto on tois puolella suomea.
oivanpoika kirjoitti:Cj/scj tiivisteissä on se mainitsemani 5mm ero. Tilasin ensin cj:n tiivisteet ja ne piti vaihtaa isompiin scj:tiivisteisiin. Jospa kannet ovat sitten orginaalit supercobrajetin kannet. Toivotaan ainakin niin.
Juurikin näin. Tämä tieto löytyy useammastakin lähteestä ja tuli myös 40 v isolohkofordeja enempi tai vähempi "harrastaneen" ukon suusta.kno1 kirjoitti:SCJ kansia ei ole olemassakaan. On vain standardi kansi ja CJ kansi. SCJ moottorissa käytettiin samoja CJ:n kansia, mutta kaasarina oli Holley Rochesterin sijasta. SCJ ei ollut vain moottori. Se oli kokonainen varustepaketti aivan samalla lailla kuin FE moottoreissa hieman aikaisemmin ja siihen liittyi samalla lailla Drag-pack alustapaketti.
Mulla on Felpron "1420" tiivisteet eli valistajan mukaan sopivat (S)CJ/A460 kansille. Mitä tulee sopivuuteen kansissasi, niin joko valmistajakohtainen heitto tai kairatut kannet? Hyvät kannet joka tapauksessa. Hiperformance kielellä, "kamalan kokoiset rännit".oivanpoika kirjoitti:Mikä selvittää esim pakopuolen tiivisteen koko erot???? Ja kyllähän noilla mitoilla löytyi sopiva tiiviste! Mulle sama kummatko ne ovat toimivat kuitenkin helvetin hyvin.