Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Onko teistä arvoisat klubilaiset kukaan laittanu rullanokkaa early 289/302 koneeseen? Pitääkö aina laittaa ns. "hämähäkki" lohkoon vai voiko rullanostajat laittaa ilman sitä? Ainakin Cranen luettelosta löysin semmoiset nostajat jotka ei tarttis "hämistä"??. Tuo about 1000e sijoitus kyllä mietityttää, onko sen arvosta laittaa kun autolla kummiskin ajellaan normaali cruisausta eikä mitää hirmu vedätystä jatkuvasti.
Tuli käytyä tänään dynossa Jäälissä ja kuten arvata saattoi teho oli hieman laskenut, nyt uudet luvut olivat 204kw/396Nm(ennen 211kw/404Nm). Koneeseen tuli sen verta muutosta että laitettiin korkeampi puristeiset männät (puristus nyt about 10.2:1)mutta nokka tuli miedompi (272 mainostetut asteet ja .484 nostolla, ennen 290/300 ja .496/.520)). Eli kone vääntää nyt todella alhaalta ja jatkuu tasaisena sinne 5000rpm:ään. Ihmetystä aiheutti se että paras teho tuli 20 perusennakolla ja 40 kokonaisennakolla (alipaine pois kytkettynä). Dynomies sitä kans ihmetteli, ehkäpä nuilla alukansilla oli jotain tekemistä asian kanssa
Ford Racing luettelosta M-6500-S58, $435 (suggested retail price). Sen lisäksi mahdollisesti tarvitset uudet tönärit, jotka voit tilata vasta sen jälkeen kun olet mitannut oikean pituuden. Ja sitten tietty nokka $200-$250 ja teräsnokkaan sopiva jakajan ratas. Dyno-ohjelmalla leikkineenä tuntuisi vaikealta alkaa tekemään konetta laahavalla nokalla, jos on mahdollisuus rullanokkaan. Minulla voisi olla ajamaton erinomaisen cruisingprofiilin omaava vakiorullanokka kohta myynnissä.
Noista ennakoista en ole hämmästynyt, minullakin tuntuu käyvän hyvin 16-17 perus + 24 meka ennakoilla eikä siinä vielä kaikki, kone on rautakansilla ja ensiösuuttimet 61 eikä vielä ole sulanut. Suomen 98 oktaani vastaa Amerikan luokituksessa 94, josta monet siellä vain haaveilevat.