Sivu 1/1
Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 01 Elo 2015, 23:29
Kirjoittaja temi 300
Onko edelbrock rpm Nokka akseli liian tiukka 390 isolohkoon, joka on rakennettu uusilla osilla mutta vanhat kannet-
Osat :
0,30 ylikoko männät
edelbrock performer imusarja
uudet venttilit
uudet vahvemmat jouset ja retainerit
paksummat työntötangot
high flow öijypumppu ja vahvempi shaft
Loiskelevy
high flow vesipumppu
vakio kannet alkuperäiset gt kannet plaanatut
uusi jakoketju
kampiakseli vaanha mitoissa ja kiillotettu
Vakio öljypohja
Kaikki laakerit uusia
Temi
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 02 Elo 2015, 12:41
Kirjoittaja Galaxie61
automaatti vai manuaali, mihin koppaan menossa ja mikä perävälitys? nuo kun miettii akselia valitessa lisänä se että minkälaiseen käyttöön auto on menossa. fe konetta ei itsellä ole mutta ei nuo asiat muutu silti.
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 02 Elo 2015, 17:34
Kirjoittaja temi 300
Auto on Mustang convertible 6 automaatti museokatsastettu, peränvälitys on joku normaali.
Cruisailukäyttöön.
museoleimattu
Teemu
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 02 Elo 2015, 17:42
Kirjoittaja Arto65FB
temi 300 kirjoitti:Auto on Mustang convertible 6 automaatti museokatsastettu, peränvälitys on joku normaali.
Cruisailukäyttöön.
museoleimattu
Teemu
Jos tarkoitat convertible C6 automaatti cruisingkäyttöön, niin enpä laittaisi rpm-nokkaa. Jos C6 on museoautossa, niin taitaa olla painavahko Musse. Laittaisin mieluummin niin miedon kuin puristussuhde kestää.
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 03 Elo 2015, 21:04
Kirjoittaja temi 300
Auto on S code niin sen oma nokka-akselikin on jyrkempi kuin normaali,lisäksi tulee 3´peltisarjat.Ajattelin myös vähintään 750 holleyn tuplapumppua vakuumilla-
Mitä ongelmia tulee tuon tiukan nokan kanssa käytännössä ?
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 03 Elo 2015, 21:44
Kirjoittaja ak72
Öööö miten paljo museoautoa saa muuttaa moottorin osalta? Isolohkot on yleensä vääntökoneita siksi niissä harvemmin käytetään kierrosnokkia, RPM nokka kyllä vääntää ihan ok myös alhaalta joten sitä voi käyttää mutta jos tulee cruising käyttöön ainoastaan ehkä kannattaa valita joku muu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 03 Elo 2015, 22:40
Kirjoittaja PeteP
Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 04 Elo 2015, 00:25
Kirjoittaja Arto65FB
PeteP kirjoitti:Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa

No ei kai sillä ole mitään väliä, vaan sillä mitä se on ajaa cruisingissa. Kilpuriin kilpuriin nokka ja cruiseriin cruiserin nokka.
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 04 Elo 2015, 06:16
Kirjoittaja ak72
Arto65FB kirjoitti:PeteP kirjoitti:Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa

No ei kai sillä ole mitään väliä, vaan sillä mitä se on ajaa cruisingissa. Kilpuriin kilpruriin nokka ja cruiseriin cruiserin nokka.
Jep, varmaan itelläki tulee cruisailtua suurin osa ajasta vaikka omassaki RPM nokka, mut on se kiva välillä polkasta pedaali lattiaan ja auto liikahtaakin hiukkasen
RPM nokassa on muuten aika laaja toiminta-alue 1500-6500 muistaakseni, en tiedä onko isolohkon vastaavassa sama...
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 04 Elo 2015, 09:07
Kirjoittaja Galaxie61
harva välitys + rpm nokka = laiska alakierroksilla.
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 04 Elo 2015, 12:02
Kirjoittaja PeteP
Arto65FB kirjoitti:PeteP kirjoitti:Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa

No ei kai sillä ole mitään väliä, vaan sillä mitä se on ajaa cruisingissa. Kilpuriin kilpuriin nokka ja cruiseriin cruiserin nokka.
Nokka-akseleita löytyy vielä tuosta väliltäkin. Laittaa se alkuperäinen keppi, jos se on ehjä. Ootetaan nyt vielä, että joku antaa sen viisaimman vastauksen

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 04 Elo 2015, 15:26
Kirjoittaja Arto65FB
Kerrataans ny vielä
- 390 cid
- vakiokanavat
- automaatti
- vakio stall?
- harvahko perä
- painavahko cruiseri
ja tuohon pakettiin
- 750dp
- rpm-nokka
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 04 Elo 2015, 15:52
Kirjoittaja PeteP
Mitä sitä kertaamaan, tuossahan se lukee ylempänä
Artolta puuttui enään mielipide passeleista osista ,tai ehkä siitä on tullu vaan wanhuuttaan kärtynen
Alkuperäinen jos ei vikaa,tai jos esim Eedelin keppi, niin se Pervomeri+ idle to 5500 . Sen Rpm:än saa kyllä myytyä
Mikäs kaasari siellä nyt on? Vacuumi 600 riittää hyvin.
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 04 Elo 2015, 17:26
Kirjoittaja Antti66HT
rpm keppi: Paljon overlappia, loivat rampit ja vähän nostoa.
En laittaisi tuota kumpaankaan yllä olevista.
Itse en vakiota kuitenkaan laittaisi, vaan joku hyvä kompromissi 270 asteen alueelta, mikäli auto painava.
Omaan, suhteellisen kevyeen autoon otin tarkoituksella hieman ylempää kiertävän nokan, vaikka teho ei lisääntynytkään...
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Lähetetty: 04 Elo 2015, 17:27
Kirjoittaja ak72
dp ei kyllä laiskan automaatin ja piiiiitkän perän kans passaa, kyllä joku vääntönokka kannattaa hommata, jos ei alkuperäistä
Jos tosin mulla ois alkup isolohko niin pitäisin sen täysin vakiona
