Sivu 1/1
Jeesatkaa aloittelijaa.
Lähetetty: 15 Touko 2005, 18:58
Kirjoittaja kikko
Moro!
Elikkäs vielä ei ole omaa jenkkiä alla mutta koko pienen iän ajan on sellaista tehnyt mieli. Kasin hörinä nostattaa karvat pystyyn ja hymy vääntyy väkisinkin naamalle. Tällä hetkellä on alla B-Manta ja sitä ennen oli A-Ascona, jotka meikäläiselle ovat olleet niitä helpommin lähestyttäviä unelma autoja.
Koko ajan vaan kaihertaa kun pyttyjä on neljä liian vähän, joten.. Mikä olisi sopiva ensijenkki, kun eniten kiinnostavat 60-70 lukujen poni/muskeliautot?
Päällimäisinä vaihtoehtoina tällä tietämyksellä ovat joko Camaro tai Mustang. Moparitkin kiinnostavat mutta samassa kokoluokassa ei tunnu löytyvän yhtä mielenkiintoisia vaihtoehtoja kuin nuo kaksi ja Charger/Challenger linja on vähän liian järeää.
Käsittääkseni Camaroon ja Musseen löytyy myös helpommin osia ja tietämystä kuin noihin isoihin Mopareihin? Entäs millaisia ovat jenkit yleensä harrastaa, eli onko tekniikka niin yksinkertaista että aloittelijakin pystyy remppaamaan/rakentelemaan ilman sen suurempaa amerikanauto -kokemusta? Sähkölaitteita kun tuntuu jo -84 vuoden Mantassanikin olevan liikaa
Kaikenlaiset asialliset vinkit, ohjeet ja mielipiteet ovat tervettulleita!
Lähetetty: 16 Touko 2005, 13:27
Kirjoittaja stangrider
Kyllä varmaan osien saatavuuden kannalta Mustang on niitä helpoimpia
jenkkejä. Ja tietysti merkkikerhona FMOC ylivoimaisesti paras
Tuosta kerhon pääsivulta, kohdasta arkisto, löytyy osto-opas
early Mustangille...
Muutenkin suosittelen liittymistä ensin kerhoon ja tiedon(tuskan) keräämistä. Tutustumalla alan harrastajiin saat rahanarvoista tietoa
ja et tee niin paljon (vääriä) hankintoja. Olipa valitsemasi harrastuskohde sitten mitä merkkiä tahansa.
Lähetetty: 16 Touko 2005, 17:17
Kirjoittaja kikko
Kiitoksia! Täytyypä tarkastaa toi opas ja selata kaikki Veekasit puhki, näin alkuun.
Lähetetty: 18 Touko 2005, 10:14
Kirjoittaja harmi80_
kikko kirjoitti:selata kaikki Veekasit puhki, näin alkuun.
Ala sitten ota liikaa letukka-vaikutteita siita veekasista
Harri
Lähetetty: 20 Touko 2005, 21:59
Kirjoittaja mika
Lähetetty: 20 Touko 2005, 22:22
Kirjoittaja GT-350
Riippuu muuten mitä hakee. Joskus rujo 6-Musse voi olla just se juttu. On tässä nähty niitä autoja joiden on luultu olevan oikein hyviä ja sitten on alkanut paljastua sitä sun tätä, ja loppuviimein kohta on koko auto käyty läpi, aikaa ja rahaa on palanut mutta siitäkin on paljon opittu. Vrt. se rujo, josta tiedetään jo lähdössä että tehdä tarvitsee ja hyvällä säkällä vielä on puoliksi purettukin niin säästyy sekin vaiva. Hintaa menee saman verran mutta aikaa jopa vähemmän.
Tää nyt taas oli tälläinen kommentti.
jep
Lähetetty: 20 Touko 2005, 22:49
Kirjoittaja mustang cs
puhut kyllä asiaa. moni kakku päältä kaunis.

Lähetetty: 21 Touko 2005, 22:38
Kirjoittaja mika
nojoo suvaittakoon toi 6 rujo mut pisti vaan silmään toi 6....itel se ostoperiaate etku halus tai koko ikäni halunnu mussen javiel fb mallin koneel ja muul väliä ja puntaroinu tarkkaan tonki raadon minkä ostin et mitä se tuo ja kuinka paljon ajansaatos rahaa menee mut pikku juttu raha.sitä tahkotaan kokoajan lisää enempi ja vähempi jakun raadon ostaa ja sen käy läpi ja tekee mieleisekseen ajansaatos ni avot ja kuolemaan asti pidän.kokoajan opin uutta tältä foorumilta ja tarvittaessa saan apua eli jos malli ja vuosi tiedos ja aikaa ja halua on ni eise kuntoa katso....
mhhh.....
Lähetetty: 22 Touko 2005, 10:31
Kirjoittaja mustang cs
itse sain ruoste hommelit juuri päätökseen.alussa urakka näytti melko pieneltä,mutta hiekka puhalluksen jälkeen reikää tuntui löytyvän sieltä täältä.
Lähetetty: 18 Heinä 2005, 22:57
Kirjoittaja Antti66HT
hmm..
Omana kokemuksena on ettei aina halvin ole halvin... Sellainen siisti mielellään. ja kuutosesta kasiin muutokset kannattaa unohtaa...
Lähetetty: 19 Heinä 2005, 01:39
Kirjoittaja Kristo
Mosse kirjoitti:hmm..
Omana kokemuksena on ettei aina halvin ole halvin... Sellainen siisti mielellään. ja kuutosesta kasiin muutokset kannattaa unohtaa...
Juuri kuutoskoneisen (ok, on pihassa jo V8-mussekin) mussen ostaneena kiva seurata eri näkökantoja... Itse en edes ollut ostamassa autoa mutta tuttavan kautta tuli tietoon auto joka oli aika ohittamaton tarjous. Aluksi vähän karsastin tuota kuutosta koneena mutta mitäs sitten, kone se on siinä missä kasikin! Oikeastaan ainoa mitä kaipaa, on ne kasin äänet...
Yleisesti ottaen kannattaa ostaa sellainen auto jonka Haluaa, mieluummin sitten vaikka säästää vähän kauemmin sitä varten mutta eipähän ainakaan kaduta ettei ostanut sellaista autoa jonka halusi. Riippuen onko talli jossa rempata ja etsiikö projektia niin kunto sen mukaan mitä haluaa/mihin on varaa. Jos ei ole varma mitä kannattaa tsekata ja mitä mikäkin remppa voisi kustantaa niin kannattaa tietty kysyä, kysyvähän ei tieltä eksy...