Sivu 1/2

Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 17:54
Kirjoittaja cougar1967
Onko näitä Suomessa liikenteessä 64-70 musteissa? Remmiahtimilla varustettuja tuntuu olevan varsinkin foxeissa mutta ihan pakokaasuahdinta early kopassa? Itse alottelemassa 351w projektia yhdellä turbolla, olisi mielenkiintoista kuulla toisten toteutuksia ja kokemuksia joten olkaa hyvät! :)

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 18:40
Kirjoittaja Fastback
Ojalan Jarin ex 65-66 musse oli turbolla ja sittemmin 8/71 blowerilla. Kuvia voisi löytyä Esaleen27:lta eli Liikasen Esalta. Luulen että sama prostreet musse on rakentumassa nyt turboilla uudelleen.

Höylän Arto rakensi 66 ht:n 302 littlefieldin 6/71:llä. Ei mitään tietoa sijainnista. Kolmas ht early mikä vieraili natikoissa pari vuotta sitten ) nopea som faan on kokemassa myös turbotuksen riemua. Projektej toki on, mutta tilasta ei tietoa.

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 21:53
Kirjoittaja Topias74
Minäkin meinasin vähän innostua kun luin tuon!

http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... t-1000-hp/

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 22:31
Kirjoittaja MrFairlane
Topias74 kirjoitti:Minäkin meinasin vähän innostua kun luin tuon!

http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... t-1000-hp/
Ei taisi kestää kovin kauaa edes seittämää sataa heppaa. :uuh:

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 23:53
Kirjoittaja Topias74
Kyllä ne siitä yli tonni repäs ennen räjähdystä! :lol: Mutta sille alakerralle ei tehtykään mitään! Jos vähän panostais niin sais varmaan aika mellevän moottorin! :wink: Se vähän ihmetyttää miten siitä lähti vaparinakin hyvät tehot kun ajattelee miten vähän puristuksia!

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 10:40
Kirjoittaja PeteP
Mikä etu tuleen tupla vs yksi fööni ? Aika paljon tarjolla noita kiinansettejä tuplana.

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 10:47
Kirjoittaja 302TT
Periaatteessa kaksi voi herätä alempaa, mutta riippuu paljon myös mitoituksesta ja kokoonpanosta.

Earlyyn joka tapauksessa pakosarjojen teko alkuperäiseen konehuoneeseen melko haastavaa teki yhdellä tai kahdella, tosin ei mahdotonta.

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 10:52
Kirjoittaja Firebolt
Tuplalla saa yksinkertasemman rakenteen, ei tartte vetää pitkiä putkia ympäri konehuonetta ennen turboo.

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 12:09
Kirjoittaja 302TT
Firebolt kirjoitti:Tuplalla saa yksinkertasemman rakenteen, ei tartte vetää pitkiä putkia ympäri konehuonetta ennen turboo.
...mutta sitten taas painepuolella joutuu vetelemään ja yhdistelemään ennen kaasuläppää tai cooleria. Tosin kylmiä putkiahan ne on.

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 13:14
Kirjoittaja cougar1967
Tällänen setti oli suunnitelmissa:
http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mv ... de=MSLMSTG

Tosin ajatuksissa kävi että menisikö foxin setti pienellä muokkauksella. Luultavasti tuollaisenaan ottaa primäärit jousitorneihin kiinni.
http://www.ebay.com/itm/1000HP-1979-199 ... e1&vxp=mtr

Elämä kyllä helpottuisi jos mustang II etupään laittaisi, saisi jousitornit pois tilaa viemästä.

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 17:59
Kirjoittaja 302TT
cougar1967 kirjoitti:Tällänen setti oli suunnitelmissa:
http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mv ... de=MSLMSTG

Tosin ajatuksissa kävi että menisikö foxin setti pienellä muokkauksella. Luultavasti tuollaisenaan ottaa primäärit jousitorneihin kiinni.
http://www.ebay.com/itm/1000HP-1979-199 ... e1&vxp=mtr

Elämä kyllä helpottuisi jos mustang II etupään laittaisi, saisi jousitornit pois tilaa viemästä.
Mulla oli tuollainen Foxin sinkkuturbopakosarjasetti, eikä olisi ihan helpolla istunut earlykoppaan. Jousitornit ja yhdysputki ainakin olisi mennyt uusiksi.

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 19:07
Kirjoittaja cougar1967
302TT kirjoitti:
cougar1967 kirjoitti:Tällänen setti oli suunnitelmissa:
http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mv ... de=MSLMSTG

Tosin ajatuksissa kävi että menisikö foxin setti pienellä muokkauksella. Luultavasti tuollaisenaan ottaa primäärit jousitorneihin kiinni.
http://www.ebay.com/itm/1000HP-1979-199 ... e1&vxp=mtr

Elämä kyllä helpottuisi jos mustang II etupään laittaisi, saisi jousitornit pois tilaa viemästä.
Mulla oli tuollainen Foxin sinkkuturbopakosarjasetti, eikä olisi ihan helpolla istunut earlykoppaan. Jousitornit ja yhdysputki ainakin olisi mennyt uusiksi.
Pääsitkö ihan sovittamaan early koppaan foxi sarjoja? Jousitorneja pystyy kyllä vähän silpomaan kaposemmiksi mutta ei kyllä paljoa...

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 23:27
Kirjoittaja MrFairlane
Topias74 kirjoitti:Kyllä ne siitä yli tonni repäs ennen räjähdystä! :lol: Mutta sille alakerralle ei tehtykään mitään!
Sitä mä vaan että saattaahan se kerran pari kestää tuhatta heppaa, mutta kun vedetään motarin rampista sadatta kertaa puoli minuuttia lutku lattiassa niin valumäntää voi alkaa vituttamaan. Ei ne loputtomasti kestä. Tuossa Hollow Heads rääksterissä halkesi valumäntä omia aikojaan puolessatoissa kilossa vaikka samanlaisia lähtöjä oli jo useampi takana.


Eikös yhdellä turbolla ja kunnollisesti mitoitetuilla sarjoilla tule paras kombinaatio kun pakopulssit tulee tasaisesti?
Asia on eri kuka sellaiset sarjat saa tehtyä mutta näin teoriassa. Sitä en tiedä että kuinka paljon tasaiset pulssit vaikuttavat tehoihin mutta joku viisaampi varmaan kertoo.

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 23:37
Kirjoittaja 302TT
cougar1967 kirjoitti:
302TT kirjoitti:
cougar1967 kirjoitti:Tällänen setti oli suunnitelmissa:
http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mv ... de=MSLMSTG

Tosin ajatuksissa kävi että menisikö foxin setti pienellä muokkauksella. Luultavasti tuollaisenaan ottaa primäärit jousitorneihin kiinni.
http://www.ebay.com/itm/1000HP-1979-199 ... e1&vxp=mtr

Elämä kyllä helpottuisi jos mustang II etupään laittaisi, saisi jousitornit pois tilaa viemästä.
Mulla oli tuollainen Foxin sinkkuturbopakosarjasetti, eikä olisi ihan helpolla istunut earlykoppaan. Jousitornit ja yhdysputki ainakin olisi mennyt uusiksi.
Pääsitkö ihan sovittamaan early koppaan foxi sarjoja? Jousitorneja pystyy kyllä vähän silpomaan kaposemmiksi mutta ei kyllä paljoa...
Mittailin aika tarkasti, mitä pitäisi muokata ja yhdeksi ongelmaksi tuli se, että jousitorneja olisi pitänyt leikata ylätukivarren kiinnityspulttien kohdalta. Tai sitten nostaa konetta ylöspäin, mikä ei nyt yleensä ole se suositeltava suunta...

Re: Turbo pikkulohkoja?

Lähetetty: 27 Kesä 2015, 00:25
Kirjoittaja 302TT
Eli ns. tavallisessa katukoneessa ei kannata liikaa jännittää, vaikka joka putki olisikin eri mittainen ;)

Aikoinaan sovittelin 67:n konehuoneeseen foxin Flowtechin shortyja "väärin päin" ja niistä voisi pienellä jousitornien modauksella saada joko sinkku tai twinisarjat. Ja helppo hitsata, kun ovat mustaa rautaa