Sivu 1/2

kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 24 Kesä 2015, 09:29
Kirjoittaja svtcobra97
elikkä kokemuksia ja tietoa osaavemmilta olis hakusessa koskien vm-97 svt cobra 4.6l doch 4v konetta ja sen tehojen kasvatusta ym paranteluja.
(koneen lohko valmistettu samalla tehtaalla kuin olikos se ferrari ja lamborghini?)

ostin naisystäväni kanssa hänen isältään auton viime talvena ja hän on sitä hieman rakennellut kun jenkeistä auton sai. kone oikeastaan vakio vain putkistoa muutettu ja puhdistaja.

no mietitty appiukon kanssa että olishan se kiva tehoja nostaa autosta mutta kummalla tavalla? vapari: 450-550hp vai moottorinpäällinen remmi: 550-650hp? eli tuo päätös vielä auki. olisko jollain kokemuksia vaparina tai remmillä virittämisestä ko. koneeseen? ja mitä settejä suosittelisitte? tällä hetkellä tuo vapari innostaa meitä enemmän. entä re85 muutokset? niin että bensakartan voi vaihtaa ns.napista 98 sopivaksi tarvittaessa ja voiko näitä polttoaineita sekoittaa keskenään esim n.5litraa 98 ja tankataan täyteen re85? mitä kaikkea vaihtaa pumpun bensalinjojen lisäksi?

Kaikki tieto virittämisestä ja re85 muutoksista ym asiat otetaan vastaan ilomielin kun olen ensimmäistä kesää jenkki harrastajana.

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 24 Kesä 2015, 10:48
Kirjoittaja ikk
Tehon nostamiseen ahtaminen ehkä helpoin/tunnetuin ratkaisu. Suomessa lainsäädäntö hiukan rajoittaa tätä, lähinnä tulee teho/painosuhde vastaan melko nopeasti. Vaparina tuo 500hv kuulostaa melko haastavalta ainakin niin että moottorin muut ominaisuudet/päästöt säilyy järkevinä.

Etanolimuutos on mahdollinen ohjelmallisesti mutta napista tapahtuvaa vaihtoa tai aitoa flex fuel systeemiä lienee mahdoton rakentaa vakio-moottorinohjaukseen.

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 08:41
Kirjoittaja svtcobra97
Siksi olemme miettineetkin vaparina pitämistä kun ahdetut on se yleisin ja helpolmalla pääsee periaatteessa. SHM saisi vapari ja ahdin settejä valmiina osanumeroilla. Tietenki tuo teho/paino suhde pitää selvitellä ja nuo päästöt, tosin vaikuttaako kun rek.otteeseen autosta ei ole merkitty max.tehosuhdetta? Eikä päästöistä lue mitään? Tuon etanoli homman jokseenki mietin että ei sitä vaihdettavaa karttaa saakkaan vakio ohjaukseen vaan pitäisi vaihtaa koko ohjainlaite siihen soveltuvaan. Millasta haittaa ja hyötyä etanolin käytöstä jos joku osaisi kertoa tarkemmin?

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 14:16
Kirjoittaja jls
7kg/kW on ehdoton raja. Varmaan alittuu jo vakiona tuossa, mutta muutosta leimalle ei hyväksytä ilman poikkeuslupia.
Esimerkiksi omassa 1400kg earlyssä moottorivaihdoksen yhteydessä 200kW oli maksimi. Vertailuautoksi kelpasi 271 hevosvoimainen HI-PO, mutta 200kw oli maksimi hyväksyttävä teho juuri tehopainosuhteen takia. Voi mennä tuurilla läpi, mutta säännöt on tiukat. Tämä siis viime keväällä 2014. Aiemmin on ollut paljon väljempää, ei ole montaa vuotta kun vastaavissa autoissa kelpasi tehoiksi vertailuauto +20% (n.320hv) ilman mitään ongelmaa.

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 15:03
Kirjoittaja svtcobra97
Yksi vaihtoehtohan olisi moottorin ohjaus kahdella eri tehoilla. Ns.katu/katsastus tehot ja sitten kovemmat rata tehot? Pitää juu noita lakipykäliä tutkiskella ja katsella miten saisi menemään läpi leimalle.

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 16:07
Kirjoittaja Galaxie61
ikk kirjoitti:Tehon nostamiseen ahtaminen ehkä helpoin/tunnetuin ratkaisu. Suomessa lainsäädäntö hiukan rajoittaa tätä, lähinnä tulee teho/painosuhde vastaan melko nopeasti. Vaparina tuo 500hv kuulostaa melko haastavalta ainakin niin että moottorin muut ominaisuudet/päästöt säilyy järkevinä.

Etanolimuutos on mahdollinen ohjelmallisesti mutta napista tapahtuvaa vaihtoa tai aitoa flex fuel systeemiä lienee mahdoton rakentaa vakio-moottorinohjaukseen.

Ei tarvii nappeja kun säätyy automaattisesti polttoaineen mukaan.
http://eflexfuel.fi/

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 17:12
Kirjoittaja svtcobra97
Galaxie61 kirjoitti:
ikk kirjoitti:Tehon nostamiseen ahtaminen ehkä helpoin/tunnetuin ratkaisu. Suomessa lainsäädäntö hiukan rajoittaa tätä, lähinnä tulee teho/painosuhde vastaan melko nopeasti. Vaparina tuo 500hv kuulostaa melko haastavalta ainakin niin että moottorin muut ominaisuudet/päästöt säilyy järkevinä.

Etanolimuutos on mahdollinen ohjelmallisesti mutta napista tapahtuvaa vaihtoa tai aitoa flex fuel systeemiä lienee mahdoton rakentaa vakio-moottorinohjaukseen.

Ei tarvii nappeja kun säätyy automaattisesti polttoaineen mukaan.
http://eflexfuel.fi/
Mutta moottorinohjainlaite pitää vaihtaa tuollaiselle toiminnolle?

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 20:09
Kirjoittaja Firebolt
svtcobra97 kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:
ikk kirjoitti:Tehon nostamiseen ahtaminen ehkä helpoin/tunnetuin ratkaisu. Suomessa lainsäädäntö hiukan rajoittaa tätä, lähinnä tulee teho/painosuhde vastaan melko nopeasti. Vaparina tuo 500hv kuulostaa melko haastavalta ainakin niin että moottorin muut ominaisuudet/päästöt säilyy järkevinä.

Etanolimuutos on mahdollinen ohjelmallisesti mutta napista tapahtuvaa vaihtoa tai aitoa flex fuel systeemiä lienee mahdoton rakentaa vakio-moottorinohjaukseen.

Ei tarvii nappeja kun säätyy automaattisesti polttoaineen mukaan.
http://eflexfuel.fi/
Mutta moottorinohjainlaite pitää vaihtaa tuollaiselle toiminnolle?
svtcobra97 kirjoitti:Yksi vaihtoehtohan olisi moottorin ohjaus kahdella eri tehoilla. Ns.katu/katsastus tehot ja sitten kovemmat rata tehot? Pitää juu noita lakipykäliä tutkiskella ja katsella miten saisi menemään läpi leimalle.
Siinähän sitä on pähkäilemistä, kuinkas tuon sitten järkkää vakio eculla?

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 20:27
Kirjoittaja svtcobra97
Siinähän sitä on pähkäilemistä, kuinkas tuon sitten järkkää vakio eculla?[/quote]
Sitä juuri en tiedäkkään että miten vai joutuuko kaikki muuttamaan. Toivottavasti osaavat opastaa.

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 22:14
Kirjoittaja Galaxie61
svtcobra97 kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:
ikk kirjoitti:Tehon nostamiseen ahtaminen ehkä helpoin/tunnetuin ratkaisu. Suomessa lainsäädäntö hiukan rajoittaa tätä, lähinnä tulee teho/painosuhde vastaan melko nopeasti. Vaparina tuo 500hv kuulostaa melko haastavalta ainakin niin että moottorin muut ominaisuudet/päästöt säilyy järkevinä.

Etanolimuutos on mahdollinen ohjelmallisesti mutta napista tapahtuvaa vaihtoa tai aitoa flex fuel systeemiä lienee mahdoton rakentaa vakio-moottorinohjaukseen.

Ei tarvii nappeja kun säätyy automaattisesti polttoaineen mukaan.
http://eflexfuel.fi/
Mutta moottorinohjainlaite pitää vaihtaa tuollaiselle toiminnolle?
ei ole tarvinnu vaihtaa muihinkaan autoihin tai merkkeihin.

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 18:57
Kirjoittaja ikk
Tuommoinen lisäpurkki toimii varmaan "ihan ok" käyttöautossa mutta vakavampaan käyttöön en välttämättä tuota laittaisi.

Olen ajanut E85:lla nyt kolme kesää, suurin "ongelma" on ollut tankkauspisteiden sijanti kulloisenkin reitin varrella. Eli vähän pidemmälle lähdettäessä täytyy hiukan katsella karttaa. En ole kokenut tuota kovin isona ongelmana paitsi Viron reissulla. Siellä piti vaihtaa kesken matkaa bensasäädöt, ohjelman lataus kestää sen n. 2 min.

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 20:56
Kirjoittaja Galaxie61
ei tarvitse karttoja vaihtaa "polttoaineen tunnistus etanolianturilla" ja tiedän laitteita olevan niissä vakavammissakin laitteissa.

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 28 Kesä 2015, 21:30
Kirjoittaja svtcobra97
Juu kyllä näitä e85 muutoksia kuulemman tukötään käyttää vähän järeämmilläkin tehoilla mitä 8n lukenut ja kuullut. Jos joltain muuten löytyy svt cobraan vm.97 sopivaa ahdin pakettia niin voi ehdolla

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 28 Kesä 2015, 22:19
Kirjoittaja clark
Mulla olisi 2003 terminaattorin (23 tml) originaali Eaton supercharger + siihen JLT imupuoli + terminaattorin ecukin tarvittaessa.
Eli muuten aika täydellinen setti, paitsi Imusarja jää itselle käyttöön. Ei ole tullut vielä laitettua myyntiin, kun omakin projekti on vielä aivan levällään. Laittele viestiä, jos innostut noista.

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Lähetetty: 30 Kesä 2015, 13:17
Kirjoittaja svtcobra97
Maileja 130t ja ollut mielessä täys remontti katsoen tarpeellisten osien vaihto. Halpaa ei tule olemaan mutta ajankanssa rakennetaan. Ainakn tämä kesä ajetaan ja ehkä ensi kesänä pistetään osiksi