Sivu 1/2
351W täristää
Lähetetty: 12 Touko 2005, 11:47
Kirjoittaja SR 70
Vaihdoin -70 mustangiin tekniikan,uusi 351W Fordilta, C4 ja suht vakio turbiini joka on käytetty. Ongelma on seuraava; tyhjäkäynti on tasainen mutta noin 1500 rpm alkaen rupeaa täristämään, sekä paikallaan että ajossa. Tärinä jatkuu ainakin 2500 asti,enempää en käyttänyt kierroksia.
Damper on myllyn mukana tullut ja lienee 28oz kuten uusi vetolevykin,ainakin kaikki löytämäni tiedot kertovat kaikkien 351W koneiden olevan 28 oz painotuksella, tämä kone on koottu -96.
Voiko turbiinin epätasapaino aiheuttaa ongelman, käsittääkseni turbiini pitäisi olla 0 tasapainossa, tämä käy vetolevyyn kaikkiin asentoihin ,ei tyhjennysproppua. Toinen mitä mietin käytetyn turbiinin osalta on "kierous" kaulalla.
Kiitokset etukäteen
Re: 351W täristää
Lähetetty: 12 Touko 2005, 13:19
Kirjoittaja Mussemaan
SR 70 kirjoitti:Vaihdoin -70 mustangiin tekniikan,uusi 351W Fordilta, C4 ja suht vakio turbiini joka on käytetty. Ongelma on seuraava; tyhjäkäynti on tasainen mutta noin 1500 rpm alkaen rupeaa täristämään, sekä paikallaan että ajossa. Tärinä jatkuu ainakin 2500 asti,enempää en käyttänyt kierroksia.
Damper on myllyn mukana tullut ja lienee 28oz kuten uusi vetolevykin,ainakin kaikki löytämäni tiedot kertovat kaikkien 351W koneiden olevan 28 oz painotuksella, tämä kone on koottu -96.
Voiko turbiinin epätasapaino aiheuttaa ongelman, käsittääkseni turbiini pitäisi olla 0 tasapainossa, tämä käy vetolevyyn kaikkiin asentoihin ,ei tyhjennysproppua. Toinen mitä mietin käytetyn turbiinin osalta on "kierous" kaulalla.
Kiitokset etukäteen
Jaa-a.
Eihän vaan käy seitsemällä?
Laserilla kun mittaa pakosarjoja (kylmänä käyntiin->mittailua) niin ainakin tuon sytytypuolen toiminta selvinnee.
Kuinka paljon muuten tärisee, ja minkä tyyppistä värinä on?
Lähetetty: 12 Touko 2005, 13:43
Kirjoittaja SR 70
Paha sanoa, käytin tulpanjohdot yksitellen irti,kaikki muutti käyntiä, preload nostajissa kolme varttia, käy tyhjäkäyntiä 900 rpm vakuumi 14-15 joten oletan että Duraspark hoitaa homman.
Värinät on sitä tasoa ettei kehtaa kierrosta antaa ennen kuin homma selviää
Lähetetty: 12 Touko 2005, 14:36
Kirjoittaja Mussemaan
Eihän vaan joku pöykäri ole kairannut vetolevyn pultinreikiä niin että sen on saanut väärään asentoon?
On toki kaukaa haettua, mutta...
Lähetetty: 12 Touko 2005, 14:41
Kirjoittaja SR 70
Vetolevy on uusi,kävi vain yhteen asentoon,vastapainopuntti asettui damperin paino-osaan nähden vastakkaiselle puolelle. Vetolevyn/turbiinin kiinnityspultit ovat myös tiukat.
Lähetetty: 12 Touko 2005, 18:06
Kirjoittaja Tahavo
Mulla on ollut sama ongelma niin kauan kuin autokin, eli vuodesta -96. Joskohan nyt selviäisi mistä johtuu. Kerro minullekin jos löydät ongelmaan syyn ja ratkaisun.
Lähetetty: 12 Touko 2005, 22:06
Kirjoittaja ROKI
Mulla kans tuo 302 täristää ala kierroksilla, lieko fordin ongelma minä annan senverran jenkua että ei kerkeä aina tärinöitä tuntemaan, on täristänyt koko ajan mitä tuo motti on ollu nokalla. Seuraavan padan kun teen se painotetaan tarkasti, tehdasusilohko mutkarautoineen jo varattu veivit ja männät hakusessa.
Lähetetty: 12 Touko 2005, 22:10
Kirjoittaja Tahavo
Mulla se on enemmän jyrinää...prrrrr....prrrr....prrrr....prrrr...tuntuu toki tärinänä takapuolen alla.
Mutta moottorista se varmasti tulee koska sama ääni/jyrinä/tärinä ilmiö tuntuu myös paikallaan ollessa.
Lähetetty: 13 Touko 2005, 08:52
Kirjoittaja SR 70
onko nämä vaunut myös automaatilla ?
Lähetetty: 13 Touko 2005, 10:26
Kirjoittaja 65HT
Itsellä oli sama ongelma kun 289 + C4 yhdistelmään tuli 0-balanssin vetolevy 28 oz sijaan. Tyhjäkäyntiä kävi kauniisti, mutta ei yli 2000 rpm:n uskaltanut n:llä kierrättää, ajaessa 1500 rpm oli maksimi.
Lähetetty: 13 Touko 2005, 11:44
Kirjoittaja SR 70
jäljillä ollaan, vetolevy tuli virhetoimituksena C6 sen kun piti olla C4;sen, numerot ei täsmää vaikka näyttää samalta ja puntit on 28oz. kun on vaihdettu niin palaan asiaan.
Lähetetty: 13 Touko 2005, 12:41
Kirjoittaja Tahavo
Automaatilla mulla. Ilmeisesti C-4. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan tietoa. Nyt olen 8- vuotta tyytynyt tietoon; "Tuppaa noi V-8:t vähän täristämään."
Lähetetty: 15 Touko 2005, 10:24
Kirjoittaja SR 70
Tarkemman tutkimisen jälkeen vetolevy lienee kuitenkin oikea. Perusmoka löytyi, C4 swapin yhteydessä vaihteiston kiinnikkeitä joutui muuttamaan ja yksi pultinkanta tapasi poikittaispalkkiin ja paha tutina tietysti hävisi sen korjattuani. Eipä tuo ihan tasaisesti käy vieläkään mutta pääsee säätöjen kimppuun . Koeajolle on päästy ja iloisesti laukkaa.
Lähetetty: 18 Touko 2005, 18:51
Kirjoittaja Tahavo
No hyvä että löysit vian!
Tyhmiä kysymyksiä heitän ku ehän mää mitään tiiä. Mikä on vetolevy? Onko se Damperin vastapaino? Mistä tietää onko vetolevy oikea? Pääseekö noita ropaamaan/tarkistelemaan moottoria tai laatikkoa irroittamatta?
Lähetetty: 18 Touko 2005, 21:56
Kirjoittaja Tahavo
Kiitoksia. Jos jollain on Comet and Falcon shop manual, niin miltä sivulta tuosta vetolevystä löytyisi tietoa/kuva? Mulle tää vaihdelaatikko osaaminen on täysi nolla.