Sivu 1/1
Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.
Lähetetty: 14 Touko 2015, 02:29
Kirjoittaja msi78
Alkais olla moottorin asennus ajankohtainen ja pulmana on että mahtuuko Flowtech-peltisarjat olemaan paikoillaan kun moottorin laskee tilaansa?
Vai pitääkö asentaa kone ensin ja pakosarjat vasta sitten kun moottori on jo paikoillaan? Ahtaalta näyttää varsinkin ohjaus-simpukan puoli. Vaihteisto (C4) on jo autossa paikoillaan.
Niin ja konehan on 289 ja auto -67 vuosimalliltaan.
Re: Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.
Lähetetty: 14 Touko 2015, 06:28
Kirjoittaja Topias74
Riippuu ihan niistä peltisarjoista. Isompikin moottorikin mahtuu -67 koriin. Kokeile, eihän tuo ole iso homma nostaa kone uudestaan ylös jos näyttää ahtaalle.
Mulla sama koppa mutta sarjat on Patriot performance puolipitkät.
Re: Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.
Lähetetty: 14 Touko 2015, 08:51
Kirjoittaja Jeppe-81
Varmaan mahtuu oleen mut aika kivuton ne on alakautta nostaa kuhan kone on paikoillaan, vähä käyttää keulaa ilmassa. Mulla hookerin pitkät sarjat.
Re: Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.
Lähetetty: 14 Touko 2015, 09:25
Kirjoittaja Mexico65
Kai tuo pieni kone menee peltisarjojen kanssa kun isolohkokin menee peltisarjojen ja laatikon kanssa 67 koppaan.
Mutta helpointa on laittaa pakosarjat pikkulohkoon koneen asentamisen jälkeen.
Itse suosin tuota kone ensi ja pakosarjat sitten. Isolohkon kanssa pakosarjojen jälkeenpäin kiinittäminen on huomattavasti hankalampaa.
Re: Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.
Lähetetty: 14 Touko 2015, 11:21
Kirjoittaja Make67
Samaa mieltä Mehikon kans, laittaisin ensin koneen, sitten vasta sarjat kiinni. Näin oon tehnyt monet kerrat omaan kuusseiskaan. Kun sulla on jo se C4 siellä paikallaan niin ilman sarjoja kone...
Peltisarjojen kiinnitys kansiin aina yhtä "tuskaa" kuitenkin... Siis minä oon tätä mieltä

Re: Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.
Lähetetty: 14 Touko 2015, 17:53
Kirjoittaja msi78
Kiitoksia tiedoista. Täytyy koittaa illan aikana käytännössä miten menee.
Re: Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.
Lähetetty: 15 Touko 2015, 10:00
Kirjoittaja jls
Tuskaa se asennus on varsinkin, kun 65-66 koppaan lusikoitu 351w lohko. Sitten tietää mikä on ahdas konehuone. Noin milli jää pelivaraa tornien ja sarjojen väliin. Ruuvit on niin ahtaasti, että kyynärvarret verillä ja sarjojen kiinnittämiseen saa varata useamman tunnin. En silti valita, itehän oon valintani tehnyt ja sen kanssa on elettävä.
Vinkkinä muille, että jos konehuone on tosi ahdas, kannattaa jättää moottorinkannakkeet irti ja roikottaa konetta norsussa, joilloin koneen saa työnnettyä toiseen reunaan ja edes yhden sarjan kiinni inhimillisesti.
Ite otan aina laatikon alas koneen irroitusta / asennusta varten, mutta eihän se pakko ole. Helpointa olis varmaan laittaa kone ja laatikko yhteen lattialla ja nostaa koko nippu kerralla. Auton alla on ahdasta laitella koppaa kiinni moottorin perään.
Re: Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.
Lähetetty: 15 Touko 2015, 19:06
Kirjoittaja msi78
Kone löysi paikkansa ihan kohtuu helposti. Pakosarjat laitoin konetilaan valmiiksi ja sitten laskin koneen suurinpiirtein kohilleen ja sahasin pidemmästä pultista kannan pois ja pyöritin moottorin perään ohjuriksi. Sitten vähän heiluttelemalla kone loksahti paikoilleen. Viimeiseksi kumityynyt paikoilleen. Nyt vain pakosarjat kiinni ja loppuja osia kasaamaan. Seuraavalla kerralla kyllä koko pakettina laitan paikoilleen kun konetta ja laatikkoa päivittää.