Sivu 1/1
Cobra 4.6 32v -96 ja kummalliset käppyrät
Lähetetty: 13 Touko 2015, 22:34
Kirjoittaja -92 GT
Tulipas tänään käytyä dynopäivillä täällä kanta-hämeessä ja tottakait Cobra rullille...kuten on ollut lähes sääntö kuin poikkeus niin "check engine" valohan syttyi taas matkalla sinne ja paloi siellä koko ajan....mutta kun oli kotiinlähdön aika niin valohan ei enää palanutkaan...
No, se ehkä voisi aiheuttaa tämän tehokäyrän ylimääräiset käppyrät? Mistäköhän voisi lähteä hakemaan syytä tuolle et seokset sekoaa tuossa 3000 rpm paikkeilla?? ....ja tehoahan ei myöskään ole ikinä liikaa, mutta mun mielestä tässä oli osa hummistakin kateissa

Autossa on K&N coldair kit, avarampi putkisto yksillä race kateilla, joku hihnapyörä sarja ainakin laitettuna amerikan joen toimesta jo....eli virityshän on ollut varsin onnistunut

Re: Cobra 4.6 32v -96 ja kummalliset käppyrät
Lähetetty: 13 Touko 2015, 22:58
Kirjoittaja Pappacosworth
Bensaa ei ainakaan saa riittävästi, käyrä näyttääs afr 13.5, pitäis olla 12.7 optimiteholle, vekki taitaa olla imusarjan läppien kääntymishetkeltä kun tilavuus muuttuu. 5000 rpm jälkeen lakkaa hengittämästä ? pakoputki?
Ens hätään varmaan säädettävä pa-painesäädin ja korotusta siihen. Ja tietenkin sen vikakoodin luenta ja korjaus. Vikavalon palaessa oppimistoiminto jäädytetään, ja saattaa rajoittaa sieltäkin, riippuu vikakoodista.
Re: Cobra 4.6 32v -96 ja kummalliset käppyrät
Lähetetty: 14 Touko 2015, 15:26
Kirjoittaja 91GT
Liittyen tuohon check engine valoon niin ei kai boksi tiputa tehoja jos valo palaa?
Itselläkin syttyy valo kun pintakaasulla maantiellä on hiukan laihan puolella seokset laajakaistan mukaan.
Re: Cobra 4.6 32v -96 ja kummalliset käppyrät
Lähetetty: 14 Touko 2015, 16:57
Kirjoittaja Pappacosworth
Niinkuin sanoin riippuu koodista. Jos liittyy sytytykseen niin nakutussäätely jää pois ja hetkeä myöhästetään.
Re: Cobra 4.6 32v -96 ja kummalliset käppyrät
Lähetetty: 15 Touko 2015, 17:59
Kirjoittaja -92 GT
Vika koodi luettu, bensiinihöyryjen kierrätys järjestelmää herjas ainoastaan....olisko ollu 1443? Joten ilm se ei vaikuta moottorin ohjaukseen niin paljoa että "jäädyttäisi" sen?
Tuli tässä mieleen, että paineensäädin ja ehkä bensapumppu seuraavaksi vaihtoon ja ehkä ne katit voisi kokeeksi irroittaa ja katsoa näkyykö niistä kuinka läpi, ovat onneksi ns. racekatit ja pakoputki klemmareilla kiinni vaan putkien välissä!
Mitenkäs sitten nämä moottorinohjaus kapulat millä pääsisi muuttamaan polttoaineen syöttöä ja sytytystä esim?