Sivu 1/1

Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Lähetetty: 25 Huhti 2015, 20:42
Kirjoittaja jörö
Apuva! onkelmana tulppien pimeneminen,ja nykiminen.Osa tulpista mustia niin että sais liikaa mut toiset taas valkosia,niiku kävis laihalla.Myöhäsemälle sytkyä siirrettynä kävi paremmin,mut paukku putkessa, aikasemmalle siirrettynä paukkuu putkissa.Oon kokeillu kuumempiakin tulppia mut ei auta.Oon kokeillu eri kokosilla kaasarin suuttimilla mut ei apuva,sama laulu.On vaihettu joskus käretön sytytys.Oliko virranjakajassa pimentynyt jotain,tai tulpan johdoissa .Puola on uusi.Koneeseen laitettu uudet Trick flown kannet ja Quickfuelin kaasari. :?:

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Lähetetty: 25 Huhti 2015, 21:18
Kirjoittaja starsky
Kannattanee hankkia halpa ajoituslamppu ja tarkistaa sytytyksen todellinen ajoitus (jos et ole jo tehnyt).

Muista ennen mittausta tarkistaa, että dampperin ajoitusmerkit pitävät paikkansa (1-sylinterin yläkuolokohdan hakeminen ja tarkistus, että täsmää dampperin ajoitusmerkkiin).

Sitten vaan tähän ketjuun viestiä mittaustuloksista.

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Lähetetty: 25 Huhti 2015, 21:37
Kirjoittaja jaro55
Tulpanjohdot varmasti oikeassa järjestyksessä?

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Lähetetty: 25 Huhti 2015, 23:29
Kirjoittaja porttari
Joskus myös vuotavat imuventtiit saattavat saada aikaan vastaavanlaisia oireita. Eihän asennuksessa ole voinut tulla mitään tönärien tms pituuksien suhteen, että osa venoista kantaisi? Siis että osa tulpista ihan liki puhtaita. Tässä ei varmaan ole tästä kyse, kun uudet kannet. Ja varmasti kaikki johdot järjestyksessä yms?

Sytytyspuolen läpikäynti ja madollinen puristuspaine mittaus, niin jotain luulisi selviävän.

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Lähetetty: 26 Huhti 2015, 11:29
Kirjoittaja pete74
Jos ongelma on niin paha et ei pysty edes ajamaan niin tuliko ongelma jonkun remontin yhteydessä?
Jos joo niin mikä nokka siinä koneessa on? Eli mikä olis oikea sytytysjärjestys? Esim. 351w ja 289w nokat käy samoihin koneisiin mut sytkäjärjestys on eri.
Ei olis eka missä olis väärä sytytysjärjestys, eikä varmasti viimenenkään :wink:

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Lähetetty: 26 Huhti 2015, 12:24
Kirjoittaja jörö
Joo ,tulppien johtojärjestys on tarkastettu samoin perusennakko(10ast.) kokonaisennekko n35 ast.Kone käy ihan ok tyjäkäyntiä,ja ottaa paikallaan kierroksia hyvin.Mut kun antaa vähän alkaa ajaessa kiihyttää vähänkin kovempaa niin alkaa paukkuu ja nykiin. tasasta ajoa kestää.Voisko vieläkin liian isot suuttimet tehä tota.Aluksi oli myös sähköryyppykin kytketty mut sit kävi ihan liian rikkaalla alussa ja tuhos tulppia,nyt sekin on otettu irti,ettei sählää mukana.Kaasariko mahd. säädöt pielessä? :asking02:

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Lähetetty: 26 Huhti 2015, 12:34
Kirjoittaja starsky
Vielä varmistuksena, että tarkistitko dampperin ajoitusmerkkien paikkansapitävyyden? Jos et, niin vielä se varmistuksena, koska muuten ei ajoitusmittauksiin voi luottaa. Vanhojen damppereiden ulkokehä saattaa elää ihan omaa elämäänsä.

Re: Pätkii ja tulppia menee 65:sta

Lähetetty: 26 Huhti 2015, 12:40
Kirjoittaja ak72
Mä olin kerran onnistunu MSD jakajaa räplätessä laittamaan kierrosten rajottajan 3000rpm, kyllä sitä ihmeteltiin että mikä on kun lähtee ajamaan ja kiihdyttää niin alkaa rötäämään ja paukkumaan just tuossa rpm:ssä. En tiedä onko sulla jakajassa tai systeemissä tuollaista rajotinta. Välillä viat on ihan kummallisia mutta lopulta yksinkertaisia, tsemppiä !