Sivu 1/1
289 kansien valumerkinnät
Lähetetty: 17 Huhti 2015, 18:12
Kirjoittaja nugget68
Onko kukaan harrastanut syvemmin noita valukoodeja? Ei sillä että noilla varsinaista merkitysta olisi mutta mielenkiinnosta kyselen. Musse on -68 289 2V ja kun siitä nyt kerran on kannet irti kierrestudien laiton takia, niin selvittelen samalla onko osat miten alkuperäisiä. Ja näyttää olevan (C8OE toisessa kannessa ja C[tyhjä]O[tyhjä] toisessa eli 60-lukua mutta vuosi puuttuu). Numismaatikollehan olis lottovoitto löytää virheellisesti lyöty kolikko.
Noihin 8A23 ja 8A27 valunumeroihin en löytänyt kirjallisuudesta mitään selitystä (George Reid, Ford Engine Parts Interchange), eikä löytynyt googlaamallakaan. Onko kovinkin yleistä että merkinnät on vähän miten sattuu, sinne päin?
Re: 289 kansien valumerkinnät
Lähetetty: 17 Huhti 2015, 19:07
Kirjoittaja 1223
Moi
Tuolta löytyy hyvin koodeja.
http://www.mustangtek.com/heads/Heads.html
Nuo näyttäs olevan 68 tammikuulta
Juha
Re: 289 kansien valumerkinnät
Lähetetty: 17 Huhti 2015, 19:15
Kirjoittaja Mexico65
8 A 23 / 28
8 = Year =1968
A= Month = tammikuu
23 / 28 = Day = 23 päivä ja 28 päivä
C8OE 289
Valves 1.67, 1.45
63cc palotila
Re: 289 kansien valumerkinnät
Lähetetty: 17 Huhti 2015, 23:40
Kirjoittaja nugget68
Kiitos, sieltähän ne päivämäärät selviää mustangtek.com sivulta kun hoksaa klikata "date decoding", en ollut sitä huomannut.
Venttiilien kooksi mittasin 1,45" ja 1,78" eli kai nuo kannet olis kai C8OE-L tai C8OE-M vaikka en tuota L/M tarkennetta missään huomakaan. Kun valmistuspäivä molemmilla kansilla on tammikuun lopulla ja auton valmistuspäivä 14 helmikuuta niin kyseessä lienee hyvä kandidaatti "numbers matching" autolle

Lohkon valunumeroa en vielä ole päässyt näkemään mutta piakkoin sekin selviää. Näillä näkymin koneen kasaaminen ei ehdi vapuksi valmiiksi, joten saatan pummia Porvoon kruisingille muiden kyytiin.
Re: 289 kansien valumerkinnät
Lähetetty: 18 Huhti 2015, 08:18
Kirjoittaja 1223
Moro
Kyllähän nuo alkuperäisiltä vaikuttaa.
Tuo päivämäärä on ns valupäivä ei se kun kannet on kasattu tai koneistettu.
Lohkossa on valupäivä siellä startin alla.
Sitten siinä on koneistuspäivä stansattu kahteen kohtaan. Toinen on on edestä katsottaessa oikealla vesipumpun kanavan päällä. Siinä on sellainen tasainen koneistettu kohta. Toinen stanssi on öljypohjan tiiviste pinnassa koneen takapäässä.
Juha