Sivu 1/1

Mustang c4 öljypohja

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 21:03
Kirjoittaja Blacksmith
Hankkisin uuden öljypohjan ja korkkitiivisteen ja eipä tunnu pitävän.. Vanhat tiivistemassajämät raaputtelin ja puhdistelin, mutta onko tuo tiivistemassa ja kumitiiviste se ainoa ja oikea tapa laatikon öljypohjaan? Mitä nämä kalliimmat alumiiniset öljypohjat sitten ovat? Onko sellaiseen järkevä investoida?
Ps. Tarkastetaanko laatikon öljymäärä koneen käydessä sekä lämpösenä vai lämpösenä ja kone sammuksissa?

Re: Mustang c4 öljypohja

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 21:21
Kirjoittaja Late
Kyllä se peltipohja ja korkkitiiviste vaikka vielä ohuella silikonikerroksella höystettynä pitää jos vaan pinnat ehjät. Ruuveja ei saa vääntää kovin piukkaan, peltipohja vääntyy ja korkki halkeaa. Öljyt tarkistetaan lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä. Kone sammuksissa näyttää aivan liikaa.

Re: Mustang c4 öljypohja

Lähetetty: 03 Huhti 2015, 12:08
Kirjoittaja SamiM
Kaikki ovat pitäneet mitä on tullut laitettua peltipohjia korkkitiivisteellä. Taitaa voida sanoa jo että kymmeniä.

Avaimena hommassa on puhtaat, rasvattomat ja suorat pinnat sekä oikea kiristys. Pikkuvasaralla puu vastineena naputtelee ruuvinreikien kohdat aavistuksen takasinpäin eli ruuvinkannan puolelta koholle. Kierteisiin hieman öljyä ja kiristys lyhyellä kouran levyisellä varrella vähän kerrallaan ympäri kiertäen. Kireys on sopiva kun korkki on vain hieman puristunut ruuvien kohdilta. Ilman tiivisteliimaa siis. Jos sitä haluaa laittaa, niin vain hyvin ohuelti.

Öljyntarkistukseen vielä että vaihekeppi P-asennossa.

Re: Mustang c4 öljypohja

Lähetetty: 04 Huhti 2015, 12:33
Kirjoittaja Tahavo
Minulla vuoti ne vaihteensiirtäjän sekä alipainekellon O renkaat. Luulin aina öljypohjan vuotavan ja vaihtelin ties kuinka monta tiivistettä ja öljypohjaa ihan turhaan.