Alipainetta
Lähetetty: 03 Maalis 2015, 18:24
Lyhyestä virsi kaunis eli mistäs 302 koneesta "kuuluu" ottaa alipaine jarrutehostajalle? Ja jos vaikuttaa niin auto -72 mallinen.
Kiitos!
Kiitos!
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Useinmiten tuo takaiskuventtiili on jo valmiiksi rakennettu tehostimen letkuliittimeen, jolloin ei tarvita erillistä takaiskuventtiiliä letkuun:kaara91 kirjoitti:Putkeen pitää asentaa tataiskuventtiili tehostimen ja imusarjan putken väliin, jolloin alipaine ei karkaa tehostimesta kun kaasu painetaan pohjaan.
Laita imarista kuvia. Yleensä löytyy useampikin valmis lähtö, jotka tulpattu kuusiokolotulpilla.Jatias kirjoitti: Eli vakio imusarjassa on jossain paikka kenties valmiiksi eikä tarvitse tehdä?
En halua väitellä asiasta mutta eikö 10,2reikä jos pilkkua viilataan?(ei herneitäkaara91 kirjoitti:Jos omistaa M12 kierretapin, niin M12 pultista saa tehtyä käypäsen natsan. Poraa vain 7mm reiän pulttiin ja katkaisee 8-10mm jengaosaa, jolloin saa sopivan natsan, jos haluaa täysin kototekoisen. 10,5mm reikä imusarjan blennumiin kaasarin alle sopivaan paksuun kohtaan ja M12 jenga siihen tiivisteliimalla natsa kiinni.
Jatias kirjoitti:En halua väitellä asiasta mutta eikö 10,2reikä jos pilkkua viilataan?(ei herneitäkaara91 kirjoitti:Jos omistaa M12 kierretapin, niin M12 pultista saa tehtyä käypäsen natsan. Poraa vain 7mm reiän pulttiin ja katkaisee 8-10mm jengaosaa, jolloin saa sopivan natsan, jos haluaa täysin kototekoisen. 10,5mm reikä imusarjan blennumiin kaasarin alle sopivaan paksuun kohtaan ja M12 jenga siihen tiivisteliimalla natsa kiinni.)
Noinhan siinä olisi taatusti käynytkinkaara91 kirjoitti:Jos olisin sanonut, että 10,2 mm pora, olisit kysynyt, että käykö 10,5mm kun ei oo tuota 10,2. Oon minäkin vasta 40 vuotta tehnyt koneistushommia, vaikkakin en enää kuin harrastusmielessä. Liimaa se jenga kuitenkin tarvii, jotta on ilmatiivis. Sama mistä kohtaa sen alipaineen ottaa, mutta mielellään yhteiseltä alueelta kuin jostain varsinaisesta sylinterin imukanavasta.