Sivu 1/1

Alipainetta

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 18:24
Kirjoittaja Jatias
Lyhyestä virsi kaunis eli mistäs 302 koneesta "kuuluu" ottaa alipaine jarrutehostajalle? Ja jos vaikuttaa niin auto -72 mallinen.
Kiitos!

Re: Alipainetta

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 19:00
Kirjoittaja starsky
kaara91 kirjoitti:Putkeen pitää asentaa tataiskuventtiili tehostimen ja imusarjan putken väliin, jolloin alipaine ei karkaa tehostimesta kun kaasu painetaan pohjaan.
Useinmiten tuo takaiskuventtiili on jo valmiiksi rakennettu tehostimen letkuliittimeen, jolloin ei tarvita erillistä takaiskuventtiiliä letkuun:
tehostin.JPG

Re: Alipainetta

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 19:54
Kirjoittaja Jatias
Kiitoksia! Kuvan tehostimessa (pienempi möltti kuin omani??) oleva letkunpaikka näyttää samalta eli lienee siinä jo tuo venttiili. Eli vakio imusarjassa on jossain paikka kenties valmiiksi eikä tarvitse tehdä?

Re: Alipainetta

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 20:12
Kirjoittaja starsky
Jatias kirjoitti: Eli vakio imusarjassa on jossain paikka kenties valmiiksi eikä tarvitse tehdä?
Laita imarista kuvia. Yleensä löytyy useampikin valmis lähtö, jotka tulpattu kuusiokolotulpilla.

Imusarjassa olevat tulpat ovat yleensä 1/4, 3/8 tai 1/2 NPT-kierteellä. Sopivia letkulähtöadaptereita löytynee kerholehdessä mainostavilta tahoilta tai esim. nippelit.fi 3/8 NPT-reikään noin 10mm:n sisähalkaisijalle olevalle letkulle haulla "3/8 Hose- 3/8 NPT pipe".

Re: Alipainetta

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 20:38
Kirjoittaja Jatias
En saa kuvia tähän hätään mutta täytyy tutkia. Tuollaisia tulppia saattaa työmaalta löytyäkkin ja jos ei niin tekemällä viimeistään. (Helpommalla pääsee ku ostais valmiin ostais... :) )

Re: Alipainetta

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 21:57
Kirjoittaja Jatias
kaara91 kirjoitti:Jos omistaa M12 kierretapin, niin M12 pultista saa tehtyä käypäsen natsan. Poraa vain 7mm reiän pulttiin ja katkaisee 8-10mm jengaosaa, jolloin saa sopivan natsan, jos haluaa täysin kototekoisen. 10,5mm reikä imusarjan blennumiin kaasarin alle sopivaan paksuun kohtaan ja M12 jenga siihen tiivisteliimalla natsa kiinni.
En halua väitellä asiasta mutta eikö 10,2reikä jos pilkkua viilataan?(ei herneitä :sorry13:) Asiaan takaisin eli olen koneistajana töissä eli noita tappeja löytyy ja poranteriä jne. mutta onko alkuperäisiin paikkoihin parempi laittaa vai tuleeko enemmän/paremmin alipainetta muualta?

Re: Alipainetta

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 22:05
Kirjoittaja Jukka
Jatias kirjoitti:
kaara91 kirjoitti:Jos omistaa M12 kierretapin, niin M12 pultista saa tehtyä käypäsen natsan. Poraa vain 7mm reiän pulttiin ja katkaisee 8-10mm jengaosaa, jolloin saa sopivan natsan, jos haluaa täysin kototekoisen. 10,5mm reikä imusarjan blennumiin kaasarin alle sopivaan paksuun kohtaan ja M12 jenga siihen tiivisteliimalla natsa kiinni.
En halua väitellä asiasta mutta eikö 10,2reikä jos pilkkua viilataan?(ei herneitä :sorry13:)
:LMAO: :LMAO: :LMAO: :LMAO: :LMAO:

Ei seiskakakkonen avo tarvi jarrutehostinta...
Ainakaan jos on muuten alkuperäiset jarruhilut. :roll:

Re: Alipainetta

Lähetetty: 03 Maalis 2015, 22:09
Kirjoittaja Jatias
Tuli levyt laitettua eteen ja kuulu pakettiin tehostaja :)

Re: Alipainetta

Lähetetty: 04 Maalis 2015, 09:00
Kirjoittaja Jatias
kaara91 kirjoitti:Jos olisin sanonut, että 10,2 mm pora, olisit kysynyt, että käykö 10,5mm kun ei oo tuota 10,2. Oon minäkin vasta 40 vuotta tehnyt koneistushommia, vaikkakin en enää kuin harrastusmielessä. Liimaa se jenga kuitenkin tarvii, jotta on ilmatiivis. Sama mistä kohtaa sen alipaineen ottaa, mutta mielellään yhteiseltä alueelta kuin jostain varsinaisesta sylinterin imukanavasta.
Noinhan siinä olisi taatusti käynytkin :lol: kiitos neuvoista!(P.S. En yritä munana kanaa opettaa, koneistanu kaksi kertaa kauemman ku minä eläny :oops:)

Re: Alipainetta

Lähetetty: 04 Maalis 2015, 11:31
Kirjoittaja Jatias
Joo asiaa vähän ajattelin ja tajusin mitä hait, kaikilla ei ole käsillä tosiaan noita kartiokierre tappeja mutta tässä tapauksessa sattui säkä itselle että juuri noita npt kierteitä meillä paljon tehdään juuri kyseisissä koko luokissa.