Sivu 1/1
Nivelien kiristyksestä
Lähetetty: 02 Touko 2005, 12:34
Kirjoittaja shelby-ippe
Onko perää , että osa etupään nivelistä ( jos laitetaan uutta ) täytyy kiristää vasta , kun auto pudotetaan pois pukkiloilta . Kuulemma nivel jää silloin oikeaan asentoon , eikä lähde heti kulumaan pilalle . Onko kenelläkään parempaa tietoa asiasta .

Lähetetty: 02 Touko 2005, 16:14
Kirjoittaja kariboy
Kyllä minäkin tekisin ja teen (jos muistan

).
Siis alaslaskettuna vasta loppukiristys.
Lähetetty: 02 Touko 2005, 16:59
Kirjoittaja FaikkuFB
Niin, mistähän kysyjä nyt puhuu? Kyllä nivelen pitää se liikevaransa liikkua
vapaasti riippumatta siitä missä asennossa se kiristetään. Vulkanoidut
kumi/metalli puslat on sitten eri juttu. Mutta ei niissäkään aina automaattisesti
ole se kiristysasento se missä auto paino päällä lepää. Mutta jos muuta
asentoa ei tiedä, on varmaan juurikin paras kohta kiristää ne puslat auto
"normaaliasennossa".
Lähetetty: 02 Touko 2005, 18:23
Kirjoittaja Tahavo
Aiheeseen hieman liittyen: Alatukivarren kiinnityspultti/mutteri. Onko siinä alunperin lukkomutteri? Minulla viime kesänä toisen puolen kiinnitys oli melkein irronnut. Mutteri oli vielä jonkin verran kierteellä pultin päässä. No onneksi oli "nipottaja" kats.inssi joka sen huomasi.
Lähetetty: 02 Touko 2005, 23:35
Kirjoittaja ROKI
Humpuukia koko juttu, ainoastaan kumipuslat kiritää vastsa kun on pyörillän, eikä sekään ole välttämättömyys kyllä ne tehtaalla päräyttää mutterit kiinni riipuksissa ollessa. Eli unohtakaa koko homma ja tehkää jotain mielenkiintoisempaa.
Lähetetty: 03 Touko 2005, 12:36
Kirjoittaja shelby-ippe
Asia harvinaisen selvä !!!! Näitä juttuja aina kuulee ns. vanhoilta AMMATTI MIEHILTÄ , joten halusin tarkistaa onko asiassa mitään perää .
