Sivu 1/2
65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 00:44
Kirjoittaja Uniflo
Mistä olette ostaneet Koni classic iskarit 65 -70 mustangiin? Ja mihin hintaan? Tietäisi hiukan, mistä kannattaa aloittaa kyselemään.
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 18:51
Kirjoittaja jls
Futurez.fi verkkokaupassa näytti olevan tosi kilpailukykyiseen hintaan kun vuosi sitten kattelin. Osanumerolla löytyy hinnat.
EDIT: Osanumerot taitaa olla 82-1388 ja 82-1389.
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 18:55
Kirjoittaja Homer65
Multa saattaisi löytyä tallista hyväkuntoiset edullisesti jos ei tarvii uudet olla! Hankittu joskus -90 luvulla, mutta vähän olleet käytössä!!
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 03 Joulu 2014, 13:27
Kirjoittaja ak72
Asian vierestä, onko noi Konit hintansa väärtit kun Kyb:jä saa lähes 3x halvempaan hintaan? Omaankin '66:seen olen miettinyt uusia iskareita, nykyiset Kyb:t on jo yli 10v vanhat.
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 03 Joulu 2014, 14:40
Kirjoittaja tomeri
Futurezin hinnat todella kilpailukykyiset, takaiskarit 123,- € vs. vaikka summitin 138,- USD (n. 111,- €).
Kybit on sitten vaan muutaman kympin summitissa.
-Tomppa
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 03 Joulu 2014, 21:18
Kirjoittaja Fastback
ak72 kirjoitti:Asian vierestä, onko noi Konit hintansa väärtit kun Kyb:jä saa lähes 3x halvempaan hintaan? Omaankin '66:seen olen miettinyt uusia iskareita, nykyiset Kyb:t on jo yli 10v vanhat.
Konit ovat joka pennin väärtit. Rankkaan Konit parhaaksi hankinnaksi autooni ikinä. Saa tasan sitä mistä maksaa.
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 04 Joulu 2014, 06:35
Kirjoittaja ak72
Fastback kirjoitti:ak72 kirjoitti:Asian vierestä, onko noi Konit hintansa väärtit kun Kyb:jä saa lähes 3x halvempaan hintaan? Omaankin '66:seen olen miettinyt uusia iskareita, nykyiset Kyb:t on jo yli 10v vanhat.
Konit ovat joka pennin väärtit. Rankkaan Konit parhaaksi hankinnaksi autooni ikinä. Saa tasan sitä mistä maksaa.
Jep pitääpä laittaa Konit ostoslistalle, EX Focus ST:hen laitoin Konin FSD:t ja olihan ne kyllä hyvät iskarit vaikkakin pirun kalliit...
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 04 Joulu 2014, 08:16
Kirjoittaja Make67
Pikkuisen mietityttää näiden Konien "ihannointi"? Miten niiden paremmuus esim. KYBeihin tulee esiin? Onko vaan kallis aina parempi? Miten todetaan jonkun iskunvaimentimen paremmuus toiseen iskariin käytännössä? Vai vaikuttaako asiaan vain mielikuvat ja löydetty numeerinen/kokemusperäinen tieto netistä?
Auton alusta/jousitushan on aika autokohtainen ja monien tekijöiden summa. Myös taas kliseinen sanonta, auton käyttötarkoitus, vaikuttaa asiaan. Niinkuin tietysti melkein mikä asia tahansa...
Jotenkin vain MINUSTA tuntuu, etten kovin herkästi sijoita mielikuvaan paremmuudesta moninkertaista summaa, kun toimivan iskunvaimennuksen saan huomattavasti kustannustehokkaamminkin hankittua.
Kirjoitan tämän nyt vaan herättääkseni keskustelua aiheesta joka on askarruttanut minua jonkin verran.
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 04 Joulu 2014, 08:30
Kirjoittaja SamiM
Make67 kirjoitti:Pikkuisen mietityttää näiden Konien "ihannointi"? Miten niiden paremmuus esim. KYBeihin tulee esiin? Onko vaan kallis aina parempi? Miten todetaan jonkun iskunvaimentimen paremmuus toiseen iskariin käytännössä? Vai vaikuttaako asiaan vain mielikuvat ja löydetty numeerinen/kokemusperäinen tieto netistä?
Auton alusta/jousitushan on aika autokohtainen ja monien tekijöiden summa. Myös taas kliseinen sanonta, auton käyttötarkoitus, vaikuttaa asiaan. Niinkuin tietysti melkein mikä asia tahansa...
Jotenkin vain MINUSTA tuntuu, etten kovin herkästi sijoita mielikuvaan paremmuudesta moninkertaista summaa, kun toimivan iskunvaimennuksen saan huomattavasti kustannustehokkaamminkin hankittua.
Kirjoitan tämän nyt vaan herättääkseni keskustelua aiheesta joka on askarruttanut minua jonkin verran.
Samoilla linjoilla Maken kanssa. Vaikka Koneilla varustetussa useammassakin olen ollut kyydissä ja/tai ajanut, niin en näkisi Koneja yksinään oikotienä onneen. Erotuksena moniin muihin Classic Koneissa on paluuvaimennuksen säätömahdollisuus, jonka avulla saa siltä osin mätsättyä jousiin/muuhun jousitukseen iskarien käytöstä. MUTTA koska saatavilla on myös iskareita, joilla saman homman on nähty hoituvan vähintäänkin riittävällä kattavuudella Mustangeista, pitäisi jotain perusteluita olla Konien hankintaan vs. muut. Huomioiden myös tuo käyttötarkoitus, joka sanelee myös osansa siitä mitä osia Musseensa kannattaa hankkia.
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 04 Joulu 2014, 10:12
Kirjoittaja Uniflo
Kiitoksia vinkistä. Eipä olisi tullut mieleenkään tuolta Futurez:ilta kysellä. Tuo "edullisuus" jenkki hintoihin nähden selittynee koni iskareiden valmisus paikalla. Made in holland. Niin ja kiitoksia tarjouksesta Homer65. Mutta kun viime keväänä tuli uusittua alustaan jousia lukuunottamatta kaikki, en taida käytettyjä iskareita laittaa alle.
Tuo kysymys siitä, mikä iskari merkki ja malli parempi. On tosiaan aika paljon ns. makuasia ja käyttö tarkoituksesta kiinni. Mitä nyt yleensäkin auton alustan toimivuudelta kukakin haluaa. Tuo alla oleva kuva kertoo parhaiten, mistä tuo Konien "ihannointi" johtuu. Jotain muutakin eroa iskareissa on, kuin valmistajan tarrat päällä...
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 04 Joulu 2014, 11:29
Kirjoittaja PeteP
Onhan no kybit hinta/laatusuhteeltaan erinomaiset iskarit!, vieläkun jaksaa hinkata tuon valkoisen maalin, ja suhauttaa vaikka voorttin sinisellä, niin kyllä kelepaa

Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 04 Joulu 2014, 12:01
Kirjoittaja Make67
Tuo kuva on just hyvä esimerkki siitä mitä minä kirjoituksellani ajoin takaa! Ulkoinen olemus kielii paremmuudesta mutta käytännön toimivuus/paremmuus tai mikään muukaan seikka ajettavuuteen ei välity mitenkään kuvan katsojalle. Mielikuva paremmuudesta kylläkin saattaa muuttua kuvaa katsellessa...
Tämä ei sitten ole milläänlailla piruilua Koneja vastaan, haluan vain osoittaa pointtini tuohon edelliseen kirjoitukseen.
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 04 Joulu 2014, 13:01
Kirjoittaja Mexico65
Kun tuolla kone puolella koitetaan kovasti välttää ns. kilpa osia niin sama lienee pätee alustankin osalta.
Konit on askel performance suuntaan.
Tavallista käyttäjää ei tuo säädettävyys paljoa auta. (Aika harva noita ruuvailee ja hakee oikeaa tuntumaa alustaan)
Rata käyttöön perus Koni on liian löysä.
Minä olen säädättänyt niin etu- kuin takaiskarit (Konit) selkeästi jäykempään suuntaan, samalla hieman muutettiin pump and rebound suhdetta (sisään / ulos vaimennus suhdetta).
Nyt ne tuollaisenaan ne toimii ihan kohtuulisesti.
Seuraava askel lienee jotkut custom Öhlins tai vastaava.
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 04 Joulu 2014, 14:04
Kirjoittaja GT-350
Mä voisin myydä vanhuksesta Konit pois niin sais tilalle Bilstein Sport tai Race tuned by RCD.
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Lähetetty: 04 Joulu 2014, 14:25
Kirjoittaja 302TT
Saa nähdä, millaisen ajotuntuman nuo Bilsteinit antaa -70:ssä. Ainakin eurovehkeissä mulla on niistä pelkästään hyvää sanottavaa. -67:ssa oli KYBit, eikä ne minusta kyllä mitkään ihmeelliset olleet

Siksipä nyt kokeillaankin Bilsteinit. Netistä plärättynä Bilsteinien jälkeen ei kukaan ole juuri enää KYBejä takaisin kaivannut, eli kai noissa joku ero silloin pitää olla.