Sivu 1/1
Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 01 Joulu 2014, 15:52
Kirjoittaja Topias74
Nonni, en ole ostamassa modulaaria, mutta ihan mielenkiinnolla lähdin kyselemään näin talvipäivien ratoksi, että minkälaisia tehoja noista modulaareista oikein saa, kertokaa omia kokemuksia jotka olette asian kanssa painineet, kiinnostaa niin 2V, 3V, 4V vaparit kuin myös ahdetutkin! Rupatellaan vaihteeksi näistä uudemmista moottoreista.....
Hyviä ja huonoja puolia!?
Vakio GT:ssä on vissiin jotain 215-225hv vai onko?
Uudemmassa PI koneessa kait 260hv?
4V Jotain 285-320 välillä?
Mitä näistä saa irti?
Ahdetuista saa sitten paljon ja enemmän...
Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 01 Joulu 2014, 22:53
Kirjoittaja Fastback
Omia kokemuksia ei ole, koska en moista mottia omista. Olen kyllä aina ollut 4.6 litraisten DOHC 32v Modularien ystävä. Tuo 4 venttiilikansi on se mikä kiinnostaa noin urheilumielessä on se sitten 4,6, 5,0, 5,4 tms. litraa. Vakio tehtaan crate 5.0 coyote oli tuossa lähidynossa työntänyt pelkällä ecu/venttiilian ajoitusten muutoksella +500 hv vaparina.
Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 08:11
Kirjoittaja SamiM
1996 4.6 DOHC Mustang Cobrassa vakiona 305 hv (muistaakseni). Konnasuodatin, isommat kaasuläpät, pakoputkisto ja lastu vaihdettuna dynottu 347 hv. Hemmetin hyvä mjoottori, vääntää sopivasti alhaalla kruisailuajoon ja sitten kun kierrättää yli 3500 rpm niin tapahtuu.
Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 09:07
Kirjoittaja Topias74
400 hevosvoimaan pitää varmaan jo dokkikonekin avata ja tehdä sisälle muutoksia? Paljonkohan tommosesta 2V koneesta saa irti päästöjen vielä pysyessä alueella?
Tuo coyote kyllä olisi maukas mjoottori!

Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 12:48
Kirjoittaja sami92
309hv Ilpon dynossa viime kesänä, lähtö oli tuo 260hv. Orkkis 2v kannet, muuten aikalailla osat vaihdettu. Pientä päivitystä ja säätöä vielä kaipaa.
Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 13:07
Kirjoittaja Topias74
Niin eli kansia ei ole portattu ja vakionokat?
Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 13:55
Kirjoittaja sami92
Nokat on Comp Cams XE262AH. Kannet muuten vakiot, mutta palotilassa oleva outo nystyrä hiottiin pois.
Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 14:38
Kirjoittaja Topias74
Aika hyvin, jos menee vielä päästöistäkin heittämällä!
Paljonkohan tulis lisälöylyä niillä Trick Flow:n kansilla? Pääseeköhän jo lähelle 350hv:tä?
Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 16:21
Kirjoittaja JVU/65-HT
Mullakin on 96 lincussa 4.6 32V kone ja alavääntöä jään vähän kaipailemaan. Varmaankin lastuttamalla sais helpoimman avun.
Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 19:36
Kirjoittaja kari gt
trickiltä ois tuollain dynolappu toivottavasti tuo tiedosto aukee
Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 20:20
Kirjoittaja simppa 73
kari gt kirjoitti:trickiltä ois tuollain dynolappu toivottavasti tuo tiedosto aukee
Itsellä ahdettu ja päästy aikalailla samoihin tehoihin. Autoon vaihdettu Comp Cam Stage 1 nokat ja ahtoja nyt n 0,35 bar. Auto 3 venttiilitekniikalla, eli vuoden 2005 mallia. Itse en edelleenkään tykkää tuosta koneen luonteesta. Alle 3500 aika ponneton, eli ala vääntöä kaipaisin enemmän. Kierroksilla kyllä sitten ihan ok.
Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 20:32
Kirjoittaja kari gt
simppa 73 kirjoitti:kari gt kirjoitti:trickiltä ois tuollain dynolappu toivottavasti tuo tiedosto aukee
Itsellä ahdettu ja päästy aikalailla samoihin tehoihin. Autoon vaihdettu Comp Cam Stage 1 nokat ja ahtoja nyt n 0,35 bar. Auto 3 venttiilitekniikalla, eli vuoden 2005 mallia. Itse en edelleenkään tykkää tuosta koneen luonteesta. Alle 3500 aika ponneton, eli ala vääntöä kaipaisin enemmän. Kierroksilla kyllä sitten ihan ok.
onko toi softa siinä varmasti oikea ,ja pieni muutos noihin hihna pyörien kokoon niin kyl se siitä

Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 02 Joulu 2014, 22:24
Kirjoittaja CFR-759
simppa 73 kirjoitti:kari gt kirjoitti:trickiltä ois tuollain dynolappu toivottavasti tuo tiedosto aukee
Itsellä ahdettu ja päästy aikalailla samoihin tehoihin. Autoon vaihdettu Comp Cam Stage 1 nokat ja ahtoja nyt n 0,35 bar. Auto 3 venttiilitekniikalla, eli vuoden 2005 mallia. Itse en edelleenkään tykkää tuosta koneen luonteesta. Alle 3500 aika ponneton, eli ala vääntöä kaipaisin enemmän. Kierroksilla kyllä sitten ihan ok.
Mulla omakohtainen kokemus on kyllä melkolailla toinen. Oma vakio -05 GT:n pannu ilman mitään muutoksia tuntunut alusta asti
hyvinkin vääntävältä normiajossa. Eikä se tuolla Alastarollakaan tossulta tuntunut vuonna 2008 (1.35,87). Se ei loppujenlopuksi
ole kuin vähän yli 3 sek. hitaampi kuin tuo CYRri. Elokuussa -08 Stadian dynossa mitattiin 253,5 HP pyöriltä (n. 315 moot.teho)
ja väännöksi 431 Nm 3855 rpm. Jaksaa lähteä vetämään ilman vapinoita-tärinöitä vähän yli 1000 rpm 5:lla alle 60 km/h. Tokihan
toiminta alkaa tosiaan siellä yli 3000 rpm:n jälkeen. Tottahan tuosta vielä paremmaksi pistää tuo Bossi jossa molempia (imu- ja
pakonokkia) säädellään kierrosten-kuormituksen mukaan. Jaksaa myös lähteä hieman yli 1000 rpm:n jälkeen vetämään hyvin
mutta siellä ylempänä se laulu vasta alkaakin (pyöriltä 398,5 HP - 451 HP moot.teho n. 7455 rpm, vääntöä 480 Nm n. 4500 rpm).
Vesa
Re: Modulaaari höpötystä!
Lähetetty: 03 Joulu 2014, 08:55
Kirjoittaja SamiM
JVU/65-HT kirjoitti:Mullakin on 96 lincussa 4.6 32V kone ja alavääntöä jään vähän kaipailemaan. Varmaankin lastuttamalla sais helpoimman avun.
Toinen konsti on perävälityksen tihentäminen. Moottori olisi paremmin vääntöalueellaan koko ajan. Kuitenkin neliventtiilikone, niin ylävireinen on luonteeltaan. Tuossa Cobrassa josta kirjoitin aiemmin oli 4.30:1 perävälitys, joka teki autosta tuntumaltaan vääntävän.