Slalom cup 2015 säännöt
Lähetetty: 21 Loka 2014, 01:46
FMOC TUUMACID SLALOM CUP 2015
Säännöt on luonut ja hyväksynyt käyttöön slalom työryhmä sekä FMOC hallitus. Sääntöjen tulkinnassa ylin valta on slalom työryhmällä.
1. Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.
2. Auton on oltava Mustang tai sen kanssa samalla alustalla oleva Ford (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muu takavetoinen Ford, Mercury tai Lincoln poislukien luokitus-speciaalit. Saa osallistua myös Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla.
3. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti. Kartturin kyydissä olo sallittu. Mikäli autosta löytyy turvavyöt, ovat ne oltava kiinni. Ei kypärä pakkoa, mutta sitä suositellaan.
4. Cupissa ajetaan yleiskilpailu ja lisäksi kuudessa luokassa.
LK.1) 1964 - 1973 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1974 - 1998 Late stock (+ 1999 - 2004 lukottomat)
LK.4) 1979 - 1998 Late modified
LK.5) 1999 - Super saloon (S197)
LK.6) Lady Cup
5. Tuloksiin lasketaan neljä parasta sijoitusta viidestä osakilpailusta.
6. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään keilailusta johtuneet virhesekunnit. Pääsääntöisesti keilan kaato 2s ja keilan ajo väärältä puolelta 5s, ratamestarit voivat muuttaa tuota radan luonteen mukaan.
7. Pistetys on seuraava
Sijoitus 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Lähtijöitä luokassa 5 ja yli --> 11 9 8 7 6 5 4 3 2 1 1 1 1 1
4. --> 9 8 7 6
3. --> 8 7 6
2. --> 7 6
1. --> 1. (yhdistetään ylempään luokkaan ja saa sieltä sen luokanmukaisen sijoituksen mukaiset pisteet.)
Osallistumisesta osakilpailuun saa vähintään 1. pisteen.
Kauden slalom mestari ratkaistaan sillä, kuka kerää eniten pisteitä luokista riippumatta. 4 kilpailua lasketaan mukaan.
Pisteiden mennessä tasan, ratkaistaan paremmuusjärjestys seuraavasti: Kilpailu, jossa oli eniten osanottajia, johon molemmat tasapisteisiin päätyneet osallistuivat, keskinäinen paremmuusjärjestys. Jos tämä ei tuo ratkaisua, on tasapisteisiin päätyneistä parempi hän, joka oli parempi viimeisessä osakilpailussa. Mikäli tämäkään ei tuo ratkaisua, otetaan huomioon viimeistä edellisen kilpailun tulos, jne.
8. Auto on automaattisesti performance ryhmässä, ellei sitä katsasteta stock-ryhmään sääntöjen kohdan 9 mukaisesti. Takautuvasti ei pääse vakioksi.
9.
Lk.1
64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset.
B. rengaskoko: Max rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15"
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi
D. etujouset ovat 620lbs
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla
F. ohjauksessa on quick steering kit
G. Näkyvät / piilossa olevat rungonjäykisteet.
H. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.
Moottori / vaihteisto ovat vapaat myös vakio-ryhmässä
Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17
B. K-palkin muutokset kielletty
C. Vain alkuperäisen malliset tukivarret sallittu
D. camber/caster plate kielletty.
E. jarrut sn95 GT speksin mukaan.
F. madallusjouset /coil-over kielletty.
G. apurunkojen yhdistäjät (ym. muutokset) kuuluvat performance –ryhmään.
H. Moottori on vapaa.
I. Ei metalli puslia.
J. 1999 – 2004 ilman lukkoperää olevat vakiot
LK.5
1999 – Super saloon (S197)
Kaikki V8 / lukkoperän omaavat autot modifiointi tasoon katsomatta.
Lk6.
Lady Cup
Kaikki samassa luokassa, joissa kuljettajana nainen. Sijoittuu myös autokohtaisessa luokassa. Yleisen pisteisiin lasketaan vain lady luokan pisteet.
10. Renkaat on oltava katulailliset, slickseillä ei saa ajaa. Treadwear on oltava vähintään 100 (sama kuin Autoliiton slalomissa)
PAITSI HUOM !! Slalom osakilpailu #3. Ford Nationals, rengastus on kaikissa luokissa vapaa.
11. Kuljettaja voi kilpailla useammassa ryhmässä mutta vain kaksi ensimmäistä vetoa otetaan tuloksiin. Ryhmätuloksiin sijoitus laitetaan paremman ajan ryhmään.
Säännöt on luonut ja hyväksynyt käyttöön slalom työryhmä sekä FMOC hallitus. Sääntöjen tulkinnassa ylin valta on slalom työryhmällä.
1. Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.
2. Auton on oltava Mustang tai sen kanssa samalla alustalla oleva Ford (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muu takavetoinen Ford, Mercury tai Lincoln poislukien luokitus-speciaalit. Saa osallistua myös Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla.
3. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti. Kartturin kyydissä olo sallittu. Mikäli autosta löytyy turvavyöt, ovat ne oltava kiinni. Ei kypärä pakkoa, mutta sitä suositellaan.
4. Cupissa ajetaan yleiskilpailu ja lisäksi kuudessa luokassa.
LK.1) 1964 - 1973 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1974 - 1998 Late stock (+ 1999 - 2004 lukottomat)
LK.4) 1979 - 1998 Late modified
LK.5) 1999 - Super saloon (S197)
LK.6) Lady Cup
5. Tuloksiin lasketaan neljä parasta sijoitusta viidestä osakilpailusta.
6. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään keilailusta johtuneet virhesekunnit. Pääsääntöisesti keilan kaato 2s ja keilan ajo väärältä puolelta 5s, ratamestarit voivat muuttaa tuota radan luonteen mukaan.
7. Pistetys on seuraava
Sijoitus 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Lähtijöitä luokassa 5 ja yli --> 11 9 8 7 6 5 4 3 2 1 1 1 1 1
4. --> 9 8 7 6
3. --> 8 7 6
2. --> 7 6
1. --> 1. (yhdistetään ylempään luokkaan ja saa sieltä sen luokanmukaisen sijoituksen mukaiset pisteet.)
Osallistumisesta osakilpailuun saa vähintään 1. pisteen.
Kauden slalom mestari ratkaistaan sillä, kuka kerää eniten pisteitä luokista riippumatta. 4 kilpailua lasketaan mukaan.
Pisteiden mennessä tasan, ratkaistaan paremmuusjärjestys seuraavasti: Kilpailu, jossa oli eniten osanottajia, johon molemmat tasapisteisiin päätyneet osallistuivat, keskinäinen paremmuusjärjestys. Jos tämä ei tuo ratkaisua, on tasapisteisiin päätyneistä parempi hän, joka oli parempi viimeisessä osakilpailussa. Mikäli tämäkään ei tuo ratkaisua, otetaan huomioon viimeistä edellisen kilpailun tulos, jne.
8. Auto on automaattisesti performance ryhmässä, ellei sitä katsasteta stock-ryhmään sääntöjen kohdan 9 mukaisesti. Takautuvasti ei pääse vakioksi.
9.
Lk.1
64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset.
B. rengaskoko: Max rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15"
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi
D. etujouset ovat 620lbs
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla
F. ohjauksessa on quick steering kit
G. Näkyvät / piilossa olevat rungonjäykisteet.
H. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.
Moottori / vaihteisto ovat vapaat myös vakio-ryhmässä
Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17
B. K-palkin muutokset kielletty
C. Vain alkuperäisen malliset tukivarret sallittu
D. camber/caster plate kielletty.
E. jarrut sn95 GT speksin mukaan.
F. madallusjouset /coil-over kielletty.
G. apurunkojen yhdistäjät (ym. muutokset) kuuluvat performance –ryhmään.
H. Moottori on vapaa.
I. Ei metalli puslia.
J. 1999 – 2004 ilman lukkoperää olevat vakiot
LK.5
1999 – Super saloon (S197)
Kaikki V8 / lukkoperän omaavat autot modifiointi tasoon katsomatta.
Lk6.
Lady Cup
Kaikki samassa luokassa, joissa kuljettajana nainen. Sijoittuu myös autokohtaisessa luokassa. Yleisen pisteisiin lasketaan vain lady luokan pisteet.
10. Renkaat on oltava katulailliset, slickseillä ei saa ajaa. Treadwear on oltava vähintään 100 (sama kuin Autoliiton slalomissa)
PAITSI HUOM !! Slalom osakilpailu #3. Ford Nationals, rengastus on kaikissa luokissa vapaa.
11. Kuljettaja voi kilpailla useammassa ryhmässä mutta vain kaksi ensimmäistä vetoa otetaan tuloksiin. Ryhmätuloksiin sijoitus laitetaan paremman ajan ryhmään.