Slalom cup 2015 säännöt

Vierailijan tietopaketti; mikä on FMOC, miten voit liittyä...

Valvoja: Ville K

Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Slalom cup 2015 säännöt

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

FMOC TUUMACID SLALOM CUP 2015

Säännöt on luonut ja hyväksynyt käyttöön slalom työryhmä sekä FMOC hallitus. Sääntöjen tulkinnassa ylin valta on slalom työryhmällä.

1. Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.

2. Auton on oltava Mustang tai sen kanssa samalla alustalla oleva Ford (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muu takavetoinen Ford, Mercury tai Lincoln poislukien luokitus-speciaalit. Saa osallistua myös Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla.

3. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti. Kartturin kyydissä olo sallittu. Mikäli autosta löytyy turvavyöt, ovat ne oltava kiinni. Ei kypärä pakkoa, mutta sitä suositellaan.

4. Cupissa ajetaan yleiskilpailu ja lisäksi kuudessa luokassa.
LK.1) 1964 - 1973 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1974 - 1998 Late stock (+ 1999 - 2004 lukottomat)
LK.4) 1979 - 1998 Late modified
LK.5) 1999 - Super saloon (S197)
LK.6) Lady Cup

5. Tuloksiin lasketaan neljä parasta sijoitusta viidestä osakilpailusta.

6. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään keilailusta johtuneet virhesekunnit. Pääsääntöisesti keilan kaato 2s ja keilan ajo väärältä puolelta 5s, ratamestarit voivat muuttaa tuota radan luonteen mukaan.

7. Pistetys on seuraava
Sijoitus 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Lähtijöitä luokassa 5 ja yli --> 11 9 8 7 6 5 4 3 2 1 1 1 1 1 
4. --> 9 8 7 6
3. --> 8 7 6
2. --> 7 6
1. --> 1. (yhdistetään ylempään luokkaan ja saa sieltä sen luokanmukaisen sijoituksen mukaiset pisteet.)
Osallistumisesta osakilpailuun saa vähintään 1. pisteen.

Kauden slalom mestari ratkaistaan sillä, kuka kerää eniten pisteitä luokista riippumatta. 4 kilpailua lasketaan mukaan.
Pisteiden mennessä tasan, ratkaistaan paremmuusjärjestys seuraavasti: Kilpailu, jossa oli eniten osanottajia, johon molemmat tasapisteisiin päätyneet osallistuivat, keskinäinen paremmuusjärjestys. Jos tämä ei tuo ratkaisua, on tasapisteisiin päätyneistä parempi hän, joka oli parempi viimeisessä osakilpailussa. Mikäli tämäkään ei tuo ratkaisua, otetaan huomioon viimeistä edellisen kilpailun tulos, jne.

8. Auto on automaattisesti performance ryhmässä, ellei sitä katsasteta stock-ryhmään sääntöjen kohdan 9 mukaisesti. Takautuvasti ei pääse vakioksi.

9.
Lk.1
64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset.
B. rengaskoko: Max rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15"
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi
D. etujouset ovat 620lbs
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla
F. ohjauksessa on quick steering kit
G. Näkyvät / piilossa olevat rungonjäykisteet.
H. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.

Moottori / vaihteisto ovat vapaat myös vakio-ryhmässä

Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17
B. K-palkin muutokset kielletty
C. Vain alkuperäisen malliset tukivarret sallittu
D. camber/caster plate kielletty.
E. jarrut sn95 GT speksin mukaan.
F. madallusjouset /coil-over kielletty.
G. apurunkojen yhdistäjät (ym. muutokset) kuuluvat performance –ryhmään.
H. Moottori on vapaa.
I. Ei metalli puslia.
J. 1999 – 2004 ilman lukkoperää olevat vakiot

LK.5
1999 – Super saloon (S197)
Kaikki V8 / lukkoperän omaavat autot modifiointi tasoon katsomatta.

Lk6.
Lady Cup
Kaikki samassa luokassa, joissa kuljettajana nainen. Sijoittuu myös autokohtaisessa luokassa. Yleisen pisteisiin lasketaan vain lady luokan pisteet.

10. Renkaat on oltava katulailliset, slickseillä ei saa ajaa. Treadwear on oltava vähintään 100 (sama kuin Autoliiton slalomissa)
PAITSI HUOM !! Slalom osakilpailu #3. Ford Nationals, rengastus on kaikissa luokissa vapaa.

11. Kuljettaja voi kilpailla useammassa ryhmässä mutta vain kaksi ensimmäistä vetoa otetaan tuloksiin. Ryhmätuloksiin sijoitus laitetaan paremman ajan ryhmään.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Slalom cup 2015 säännöt

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Eli tarkoittaako tuo Quick Steering sääntö että 16:1 välitys luetaan performance luokkaan? Eli vakioluokkaan borgesonin simpukka ei ole sallittu?

Saako auton omia jousia madaltaa edestä lyhentämällä? Tai saako asentaa madallusjouset jos ne on löysemmät kuin se 620lbs?

Onko takavakaaja sallittu?

Toni
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 439
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Slalom cup 2015 säännöt

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Ehdotus Slalomista vastaaville.

Nykyään kun on DOT hyväksytyissä "katuslickseissä" melko yleinen treadwear 60, onko harkittu että slalomissa voitaisiin hyväksyä tuo 60 rajana, tai rajata yksinkertaisesti pois vain slicksit?
Oikein tasan 100 arvolla ei löydy tietääkseni kuin Nitto NT01 ja niiden saatavuus on tällä hetkellä ainakin tietyssä koossa heikkoa. Esimerkiksi Yokohama A048, TW 60 olisi erinomainen rengas näin rata-ajoa harrastavalle, slalomiin ja kadulle, kun tuota uraa on kulutuspinnassa kohtuullisen paljonkin. Olisi ikään kuin yksi rengas eikä tarvitsisi kauteen useammilla valmistautua.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Slalom cup 2015 säännöt

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Topias74 kirjoitti:Eli tarkoittaako tuo Quick Steering sääntö että 16:1 välitys luetaan performance luokkaan? Eli vakioluokkaan borgesonin simpukka ei ole sallittu?
Saako auton omia jousia madaltaa edestä lyhentämällä? Tai saako asentaa madallusjouset jos ne on löysemmät kuin se 620lbs?
Onko takavakaaja sallittu?
Toni
"64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on: Kohta H. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus."
Laji pidetään kerhossa harraste touhuna, tiukkapipoista katsastusta ei ole. Luotamme kuljettajien herrasmies rehellisyyteen
ilmoittautuessaaan luokkaan.
"Sääntöjen tulkinnassa ylin valta on slalom työryhmällä."'
NoNeed4Boost kirjoitti:Ehdotus Slalomista vastaaville.
Nykyään kun on DOT hyväksytyissä "katuslickseissä" melko yleinen treadwear 60, onko harkittu että slalomissa voitaisiin hyväksyä tuo 60 rajana, tai rajata yksinkertaisesti pois vain slicksit?
"10. Renkaat on oltava katulailliset, slickseillä ei saa ajaa. Treadwear on oltava vähintään 100 (sama kuin Autoliiton slalomissa)
PAITSI HUOM !! Slalom osakilpailu #3. Ford Nationals, rengastus on kaikissa luokissa vapaa."
Eli pitkälti mennään jo muitten keksimillä säännöillä.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2109
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Slalom cup 2015 säännöt

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

a048:T ainakin mulla ollut alla pari kesää. Mun kesät tosin on lyhyitä...

No, rengas on liukas kylmänä, eikä tarjoa ainakaan slalomissa minkäänlaista kilpailu etua. Michelin PS2:lla vartin aika on ollu tparempi kuin A048:lla.
Vastaa Viestiin