Sivu 1/1

Bilteman sulake boksi suli

Lähetetty: 11 Elo 2014, 18:42
Kirjoittaja Antti66HT
varoituksen sana Bilteman asiakkaille.

30A sulakkeella varustettu sähköflektin kytkentä sulatti sulakkeen ja rasian. Molemmat biltemasta, sulake ja boksi. KOrvasin tuolla motonetin tuotteella.

Re: Bilteman sulake boksi suli

Lähetetty: 11 Elo 2014, 20:07
Kirjoittaja Homer65
Pahus kun muistais kumpi "laatutuote" mulla on!! :roll-roll:

Re: Bilteman sulake boksi suli

Lähetetty: 12 Elo 2014, 09:22
Kirjoittaja tomeri
Saako siitä enää selvää, mitä on tapahtunut? Näyttäisi siltä, että itse sulake on ottanut huolella lämpöä...

Muoks. No niinhän siinä lukikin, että sulakekin Biltemasta. Se tässä näyttäisi syypäältä.

Re: Bilteman sulake boksi suli

Lähetetty: 12 Elo 2014, 11:20
Kirjoittaja Firebolt
Mulla suli 850 volvon alkuperänen sulakerasia kerran kun koitin takalasin lämmitintä laittaa päälle. En tiedä mistä sulake oli, huonohan noita on ruveta testaamaankaa tulee nii kalliiks...

Maalataan piruja seinille, triumphin moottoripyörissä ainakin on tullu vastaan, että sulakerasia alkaa sulaa laturin/jännitteensäätimen sulakkeiden alta mikäli akku on suht tyhjä (apuvirralla käyntiin). Sulakkeet lämpiää kovassa käytössä, vaikkei ampeeri määrä ylittyisikään. Eli tässä tapauksessa kysymys toimiiko flekti muuten normaalisti, vai laittaako liikaa vastaan? Tottakai lämpiämistä auttaa hapettuneet ja löysät liitokset yms.

Re: Bilteman sulake boksi suli

Lähetetty: 12 Elo 2014, 15:33
Kirjoittaja Antti66HT
flekti on tommonen 2200 cfm:n cool.joku tuote. Ihan laatu kampe pitäisi olla.

tuossa tilanteessa oli hieman säätimen säädöt hukassa, eli alkoi huutamaan samaan aikaan kun termostaatti aukesi. Tuo oli sulanut noin 2x 20 min ajo session jälkeen...

Flektin mukana tuli sellainen "lämpösuoja" sulake, jonka tietty voisi myös tuohon linjaan laittaa. Tyhjäkäynnissä, nyt kun flektin asetus on siten että käynnistyy 205 f ja sammuu kun jäähtyy 200 f, niin pyörii noin minuutin kerrallaan. Toimivaa lämpömittaria ei mittaristossa tällä hetkellä ole, mutta ensi viikolla on :)

mites muuten on, voiko lämpötila anturin johdosta ottaa haaroituksen mittarille, vai meneekö mittaus sekaisin??? Anturin tyyppi tietty rajoittaa mittarivalikoimaa jännite aluineen

Re: Bilteman sulake boksi suli

Lähetetty: 12 Elo 2014, 17:27
Kirjoittaja Pappacosworth
30 A kuulostaa tosi vähältä. 14V x 30a =420W Onko flektin teho kerrottu, mikä on moottorin käämin vastus paikallaan, siitä saa laskettua käyntiinlähtövirran. Normaalisti flektin sulakkeet on pulttiliitoksella tai muuten järeämmillä liittimillä.

Re: Bilteman sulake boksi suli

Lähetetty: 12 Elo 2014, 22:12
Kirjoittaja starsky
Antti66HT kirjoitti: mites muuten on, voiko lämpötila anturin johdosta ottaa haaroituksen mittarille, vai meneekö mittaus sekaisin??? Anturin tyyppi tietty rajoittaa mittarivalikoimaa jännite aluineen
Ei voi haaroittaa, menee virta kahta polkua anturiin ja molemmat mittarit näyttävät väärin, vaikka olisi sama anturityyppi oikea molemmille mittareille.

Yksi netissä ollut vinkki on kierteyttää lisäanturi (esim. ruiskuasennuksessa, kun ruisku tarvitsee oman lämpötilatiedon ja kuski haluaa katsella samaa tietoa orkkismittarista) lämmityslaitteen lähtömutkan yläpäähän. Jäähdytysnesteen lämpötilan mittaushan pitäisi tehdä ennen termostaattia olevasta kierrosta ja tuolla on imusarjassa yleensä vain kaksi valmista reikää (lämppärille ja lämpötila-anturille).

Kikka toimii tietysti vain earlyissä, jos ei ole mitään kuristuksia lämmitysläitteen kennon kierrossa. Meillähän on ainakin perus 65-66 malleissa jatkuva hullunkierto (ilmastointi taitaa muuttaa asiaa) lämppärissä ja lämpötilaa säädetään ilmankiertoa ohjaamalla.

Re: Bilteman sulake boksi suli

Lähetetty: 13 Elo 2014, 00:23
Kirjoittaja Antti66HT
starsky kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti: mites muuten on, voiko lämpötila anturin johdosta ottaa haaroituksen mittarille, vai meneekö mittaus sekaisin??? Anturin tyyppi tietty rajoittaa mittarivalikoimaa jännite aluineen
Ei voi haaroittaa, menee virta kahta polkua anturiin ja molemmat mittarit näyttävät väärin, vaikka olisi sama anturityyppi oikea molemmille mittareille.

Yksi netissä ollut vinkki on kierteyttää lisäanturi (esim. ruiskuasennuksessa, kun ruisku tarvitsee oman lämpötilatiedon ja kuski haluaa katsella samaa tietoa orkkismittarista) lämmityslaitteen lähtömutkan yläpäähän. Jäähdytysnesteen lämpötilan mittaushan pitäisi tehdä ennen termostaattia olevasta kierrosta ja tuolla on imusarjassa yleensä vain kaksi valmista reikää (lämppärille ja lämpötila-anturille).

Kikka toimii tietysti vain earlyissä, jos ei ole mitään kuristuksia lämmitysläitteen kennon kierrossa. Meillähän on ainakin perus 65-66 malleissa jatkuva hullunkierto (ilmastointi taitaa muuttaa asiaa) lämppärissä ja lämpötilaa säädetään ilmankiertoa ohjaamalla.
Tää oli hyvä vinkki. Kiitti!

Re: Bilteman sulake boksi suli

Lähetetty: 17 Maalis 2015, 23:24
Kirjoittaja ROKI
Mulla on tuossa leveessä syylärissä 2 flektiä, rele ohjattuna 25a sulakkeella ei ongelmia. Kuitenkin 2 kpl 30 senttisiä flektejä, pyörivät aikas uutteraan kesäkuumalla ja sitten viellä pakko ohjauksella jauhaa kaupunkiajossa koko ajan. Jos ei ole releistystä välissä, niin kannattaa laittaa loppuu sulake rasian sulamiset.

Re: Bilteman sulake boksi suli

Lähetetty: 18 Maalis 2015, 02:46
Kirjoittaja Antti66HT
joo, on rele, mutta on molemmissa releen piirissä tietty sulake 5A / 30A. No nyt tulee rajummat releet ja suakkeet...