Sivu 1/1

Savuva savuva

Lähetetty: 15 Huhti 2005, 23:06
Kirjoittaja ROKI
Sattuu sitä tekevällekin ajelin tuossa paikasta a paikkaan b, ja päin vastoin kuis ollakkaan olinpa vetässy käsärin sen verran päälle parkatessa, että pysy just paikallaan eikä merkkivalo toiminut. Joten ajelin pois sieltä jostakin, 15kilsaa kakkos ajokillani eilkä tuntunut mitään ihmeellistä olevan, mut kun kurvasin pajan pihaan ja aukaisin oven, tuli jumalaton katku ja savu taka pyöräaukoista. No siinähän tuli kiire vesiletkua sisältä hakemaan, että ei vakaine rakkine palais siihen pihalle, siinä kun aikani ruiskuttelin vettä kumpaankin pyöräaukkoon. Ja kattelin sitä jumalatonta höyrypilveä mikä siitä nousi, tuli mieleen vanhat höyryveturit niin että muistakaa se käsäri vapauttaa, kun lähdette kruisaan.

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 02:45
Kirjoittaja veekoo
Saman tapanen juttu kavi muutama vuosi takaperin, kun kutvosella olin ajelemassa kukkuloilla. Lahdin kaka paalla ajelemaan parkista ja ihmettelin, etta kyllapa on jotenkin nihkea taa auto. Sitten muutaman mailin jalkeen mukavassa mutkaisessa alamaessa alko nenaan pistamaan jarrujen kary ja huomasin varoitusvalon. Kylla siina pari sekuntia vilisi elama silmien edessa, etta nainko karailan poika vetaa seuraavan mutkan suoraksi ja kalliolta alas. Onneksi oli vaan kasijarru eika olleet viela edes lammenneet savumerkkiasteelle. Ainakaan kovin pahasti. :)

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 16:28
Kirjoittaja PeteP
Joo-o ajoin mieki syssyllä tyrnävältä Esalta ja Minnalta tuoreena Mustankistina kotiin kässäri päällä, mutta eihän tuolla yli 400 nyyttonin väännöllä mikään pirättele :lol: ei noussu savua.. ei onneks aivan tiukimmalla ollu :shock:

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 09:34
Kirjoittaja Mussemaan
Muisten että kerran hurjassa korttelinkierrossa kuumesivat kaverin Toyota Land Cruiser HJ-60 etujarrut niin voimallisesti että piti mennä huoltsikalle pruutaamaan vettä päälle.
Tuloksena molemmat etulevyt halkeilivat ja eikun vaihtoon.

Ei taida ilmeisesti rumpujarru hajota niin herkästi "shokkijäähdytyksestä"

Lähetetty: 19 Huhti 2005, 09:59
Kirjoittaja Mexico65
Ratoja kierrellessä jarrut ovat joutuneet joskus turhankin koville. Jotkut vakio jarrupalat on hiiltyneet (palaneet) aivan loppuun. Jos pääsee käymään niin, että jarrut kuumenevat liikaa ja savu alkaa nousta jarruista tai jopa liekit on silloin paras tapa jäähdyttää jarrut ajamalla ja antaa ajoviiman hitaasti jäähdyttää jarrut. Näin ei yleensä rikkoudu jarrulaitteet ainoastaan palat ja nesteet menee vaihtoon.
Vedellä jäähdyttäminen rikko usen rummun tai levyn. Paineilmakin saatta olla liian raju ylikuumentuneiden jarrujen jäähdyttämiseen. Ylikuumentuneissa jarrussa saatta myös olla vaurioita jarrusatuloiden pölysuojakumeissa ja männän tiivistekumissa.

Mikä se käsijarru oikein on? :?
Onkose jokin erikseen katsastuksessa tarvittava varuste, koska aina katsastuksessa sitä kyselevät ja tarkastavat. Turha kapistus työllistää aina vuosittain koska sen joutuu aina katsastukseen asentamaan ja katsastuksen jälkeen poistamaan. :lol:

Lähetetty: 19 Huhti 2005, 12:00
Kirjoittaja veekoo
457 kirjoitti:Mikä se käsijarru oikein on? :?
Onkose jokin erikseen katsastuksessa tarvittava varuste, koska aina katsastuksessa sitä kyselevät ja tarkastavat. Turha kapistus työllistää aina vuosittain koska sen joutuu aina katsastukseen asentamaan ja katsastuksen jälkeen poistamaan. :lol:
Hihi, menee taas vahan aiheen sivusta, mutta.. Tuolla toisaalla joku selitti, kuinka e-brakella eli siis kasijarrulla auton saa kivasti luisuun. Katsoivat vahan oudosti, kun sanoin, etta eijei - kaasulla saa siisteimmat luisut. Varsinkin jaalla. :lol:

Lähetetty: 19 Huhti 2005, 20:07
Kirjoittaja 2065
:D :D :D :D :D :D :D

Lähetetty: 19 Huhti 2005, 22:57
Kirjoittaja ROKI
Ompa nipponinpoika tehny lujat rummut pakuun, ei ainakaan viellä ole temppuillu, on ne kyllä tukevampaa tavaraa kuin mussen takarummut. Pitääkin kokeilla josko kävis musseen sais paremmat rummut taakse, pakussa joutais pyörimään nuo peltirummut.