Sivu 1/2
Mahtuuko?
Lähetetty: 22 Heinä 2014, 22:08
Kirjoittaja Homer65
Onko kellään kokemusta mahtuuko TKO tai T56, earlyyn? Riittääkö pelkästään leka vai täytyykö palotella??
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 22 Heinä 2014, 22:16
Kirjoittaja Fastback
Homer65 kirjoitti:Onko kellään kokemusta mahtuuko TKO tai T56, earlyyn? Riittääkö pelkästään leka vai täytyykö palotella??
TKO ei mahdu järkevästi ilman pilkkomista, pilkkomatta tulee karmea kardaanikulma. T56 on selkeästi sirompi päältä, mutta minä laittaisin sinuna viestin Sipolan Juhalle nim. "jls" kuka tormuutteli sun viereisellä varikolla natikoissa valkoisella shelby replicalla ja siellä oli jonkun pajan preppaama (ei g-force) T5 johdannainen 408w perässä ja kestää. Siinä on sulle vaihteisto.
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 22 Heinä 2014, 23:26
Kirjoittaja Arto65FB
Fastback kirjoitti:Homer65 kirjoitti:Onko kellään kokemusta mahtuuko TKO tai T56, earlyyn? Riittääkö pelkästään leka vai täytyykö palotella??
TKO ei mahdu järkevästi ilman pilkkomista, pilkkomatta tulee karmea kardaanikulma. T56 on selkeästi sirompi päältä, mutta minä laittaisin sinuna viestin Sipolan Juhalle nim. "jls" kuka tormuutteli sun viereisellä varikolla natikoissa valkoisella shelby replicalla ja siellä oli jonkun pajan preppaama (ei g-force) T5 johdannainen 408w perässä ja kestää. Siinä on sulle vaihteisto.
Samaa kuin edelliseen pikaselän viestiin EDIT: Pitkähän se Jari on mutta pikaselkää tarkoitin

. G-Force, A-Force, what-everT5- johdannainen, niissä vaan akselien välinen etäisyys on vähän nafti. Eli lähetään leikkaa-liimaa osastolle ja tehdään tilaa kestävämmälle vaihteistolle T-56. Tai ostetaan Toploaderit David Kee -Toploaders. Suomesta oli kait vetämässä samaan aikaan kolme alsakoppaversiota, mutta eivät tee enää. Liian monet vaihteet ovat väännön puutteesta kärsivien ongelmia, vai mitä vauhtiperä.
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 23 Heinä 2014, 08:36
Kirjoittaja JYK-90
Mulla ollut jo monta vuotta autossa T5-Z laatikko ja hyvin tuntuu kestävän lähelle 500hv! Laatikko löytyy kaikilta toimittajilta ns. hyllystä, eikä tarvi pilkkoa kardaanitunnelia. Kytkimen valinnassa kannattaa miettiä 2-levy vaihtoehtoa, sekä Mc Leod että Ram on todettu toimiviksi. Jos arvostaa käyttövarmuutta, niin kytkimen hydraulinen työsylinteri kannattaa hommata Tiltonilta ja sitten ehdottomasti stoppari polkimeen rajoittamaan liikettä!
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 23 Heinä 2014, 11:18
Kirjoittaja Arto65FB
JYK-90 kirjoitti:Mulla ollut jo monta vuotta autossa T5-Z laatikko ja hyvin tuntuu kestävän lähelle 500hv! Laatikko löytyy kaikilta toimittajilta ns. hyllystä, eikä tarvi pilkkoa kardaanitunnelia.
Niin kyllä ja Jyrin vanhassa oli ja sekin taisi kestää pitkään, tiedä vaikka edelleen olisi siinä autossa. Mutta entäs Homerin tuurilla. Toinen vaihtoehto olisi Homerille close ratio Toploader.
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 23 Heinä 2014, 23:39
Kirjoittaja Homer65
Joo, tuon tuurin takia ajattelin juurikin T56.ta, lähinnä!, Pomminvarma laatikko, niin sitten voidaan katsoa, mikä seuraavaksi antautuu. Lintusen sanoja lainatakseni "miks aina sulle". No, kai se aina osuu pienipalkkaselle duunarille, nooh ei ainakaan tarvi maalata noita kuituosia, taaskaan!,
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 24 Heinä 2014, 17:56
Kirjoittaja Galaxie61
olisko kellään linkkiä mistä näkis tuon t 56 m ulkomittoja ?
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 24 Heinä 2014, 22:20
Kirjoittaja Fastback
2,22 ykkösvaihde on käytännössä kamala ajettava, testatkaa joskus niin tiedätte. T56 on abouttia rallaa +20 kg minimissään painavampi mitä T5 - sullahan on kaara t56m pudonneena, joten punnitse jos pystyt. Olisi hauska saada tietoa mitä t56m painaa. T56M ei ole oikotie onneen, tollainen on Suomessakin hajoitettu vapari 408w perässä, Futurage kertoilee tietoja mitä on murentunut kun ehtii aukaisemaan keksinnön. Homerin auto, kevyt tanari, niin menisin ehdottomasti prepatulla G-forcella tai samalla mikä on jls:n autossa, myös vakio T5Z voisi ajatella, mutta tuossa preppauksessa sisäkalut muuttuvat järeiksi. Ei tarvitse muokata kardaanitunnelia, säästät +20 kg painossa ja vältyt turhalta kuudennelta vaihteelta. Tietysti jos miehen täytyy saada T56M niin sitten tietysti, mutta varmuuden välttämiseksi voisi samalla katsoa Rockland Gearsin Tranzilla T56:n, maksaa 8 tonnia mutta se kestää takuun kanssa +1000 hv ja silti veikkaan että kai sieltäkin voi maanantai kappaleen saada?
Perimmäinen kysymys on, että paljonko Homer haluaa lisää tehoa autoltaan? T5Z kestää todistetusti 408w perässä kun painoa on earlyn verran. T56M nykytehoilla ei todellakan tuo Homer sitä 12s aikaa jota himoitset.
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 24 Heinä 2014, 22:20
Kirjoittaja Fastback
2,22 ykkösvaihde on käytännössä kamala ajettava, testatkaa joskus niin tiedätte. T56 on abouttia rallaa +20 kg minimissään painavampi mitä T5 - sullahan on kaara t56m pudonneena, joten punnitse jos pystyt. Olisi hauska saada tietoa mitä t56m painaa. T56M ei ole oikotie onneen, tollainen on Suomessakin hajoitettu vapari 408w perässä, Futurage kertoilee tietoja mitä on murentunut kun ehtii aukaisemaan keksinnön. Homerin auto, kevyt tanari, niin menisin ehdottomasti prepatulla G-forcella tai samalla mikä on jls:n autossa, myös vakio T5Z voisi ajatella, mutta tuossa preppauksessa sisäkalut muuttuvat järeiksi. Ei tarvitse muokata kardaanitunnelia, säästät +20 kg painossa ja vältyt turhalta kuudennelta vaihteelta. Tietysti jos miehen täytyy saada T56M niin sitten tietysti, mutta varmuuden välttämiseksi voisi samalla katsoa Rockland Gearsin Tranzilla T56:n, maksaa 8 tonnia mutta se kestää takuun kanssa +1000 hv ja silti veikkaan että kai sieltäkin voi maanantai kappaleen saada?
Perimmäinen kysymys on, että paljonko Homer haluaa lisää tehoa autoltaan? T5Z kestää todistetusti 408w perässä kun painoa on earlyn verran. T56M nykytehoilla ei todellakan tuo Homer sitä 12s aikaa jota himoitset.
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 25 Heinä 2014, 17:56
Kirjoittaja clark
Moi,
Pian alan sovittelemaan T56:sta omaan 69:iin. Yleinen ohje jenkkifoorumeilla näkyy olevan noin tuuman korotus tunneliin. En tosin itsekään mene leikkailemaan ennenkuin koneen korkeusasema on selvillä.
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 26 Heinä 2014, 22:29
Kirjoittaja jls
Homer: Astro Performance T5. Kestää. Lupaavat 650hp katuslikseillä kevyehkössä autossa. T5:sen edut: kevyt, pieni js menee vaihteet sisään myös kierroksilla.
Googleta Gforce T5, niin löydät kymmeniä hajonneita laatikoita. Tee sama Astro T5, niin eipä löydy montaa, jos yhtään. Rattaat on julmetut verrattuna vakioon. Astro käytti ensin Gforcen rattaita, mutta vaihtelevan laadun takia teetti omat vahvemmat.
T5:sen casen venymisestä on kirjoitettu kaikenlaista shaissea ympäri nettiä, mutta ei tunnu olevan ongelma ainakaan Astron rattaiden kanssa.
Asiakaspalvelu ja jälkihuolto on vertaansa vailla, paitsi vähän kaukana täältä härmästä.
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 26 Heinä 2014, 22:42
Kirjoittaja jls
Ja alkuperäiseen kysymykseen. T56 tai TKO ei mahdu 65-66 koppaseen ilman tunnelin korotusta. 67-69 on asennettu TKO:ta ilman korotusta, konetta laskien ja hitusen huonolla kardaanikulmalla, mutta en ole lukenut yhdestäkään 67-69 missä olis T56:n ilman tunnelin korotusta. Kuulemma T56 on pyöreämpi malliltaan, en oo koskaan nähnyt kumpaakaan, mutta osaan lukea välttävästi amerikan murretta. Eli itsellä ei ole oikeaa kokemusta, pelkkää lukemista.
Clark: Olen lukenut, että joku on korottanut tunnelia TKO:ta varten sen tuuman tai jotain ja kun ei ollut tyytyväinen siirtyi T56:seen ja joutui korottamaan hitusen lisää. Eli parempi tehdä kun kone on paikallaan ja kulmat kohdillaan. Ja sitten vähän lisävaroja tulevaisuuden T56M:lle.
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 29 Heinä 2014, 23:42
Kirjoittaja Firebolt
Mahtuu mahtuu, sattuu sattuu...

Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 30 Heinä 2014, 20:42
Kirjoittaja Homer65
Re: Mahtuuko?
Lähetetty: 30 Heinä 2014, 21:32
Kirjoittaja Fastback
jls kirjoitti:Ja alkuperäiseen kysymykseen. T56 tai TKO ei mahdu 65-66 koppaseen ilman tunnelin korotusta. 67-69 on asennettu TKO:ta ilman korotusta, konetta laskien ja hitusen huonolla kardaanikulmalla, mutta en ole lukenut yhdestäkään 67-69 missä olis T56:n ilman tunnelin korotusta. Kuulemma T56 on pyöreämpi malliltaan, en oo koskaan nähnyt kumpaakaan, mutta osaan lukea välttävästi amerikan murretta. Eli itsellä ei ole oikeaa kokemusta, pelkkää lukemista.
Clark: Olen lukenut, että joku on korottanut tunnelia TKO:ta varten sen tuuman tai jotain ja kun ei ollut tyytyväinen siirtyi T56:seen ja joutui korottamaan hitusen lisää. Eli parempi tehdä kun kone on paikallaan ja kulmat kohdillaan. Ja sitten vähän lisävaroja tulevaisuuden T56M:lle.
Clarkki heräsi heti kun joku mainitse tranzillan... siellä suattaa olla ranzilla menossa tanariin.
