Sivu 1/1

Kuitu takaluukku -66HT Mustiin?

Lähetetty: 12 Huhti 2005, 22:02
Kirjoittaja ruostekasa
Tietääkö kukaan mistä tollasen saisi?

Lähetetty: 13 Huhti 2005, 22:42
Kirjoittaja ROKI
Eikös siellä jossakin pohjoisen suunnalla ole joku jannu, joka tekee kuitu osia. Kertokaa kuka tietää sen tyypin.

Lähetetty: 13 Huhti 2005, 23:22
Kirjoittaja musse67
ROKI kirjoitti:Eikös siellä jossakin pohjoisen suunnalla ole joku jannu, joka tekee kuitu osia. Kertokaa kuka tietää sen tyypin.
Jos Kalajoen Siirosta tarkotat, niin Mikolla ei oo muottia takaluukkuun, mutta peltisestä luukusta tietysti tekis. Kohta alkaa kiihdytyskausi, niin sinä aikana Siironen panostaa täysillä kilpailuun ja kuituosia saa sitten taas ens talvena.

Lähetetty: 13 Huhti 2005, 23:34
Kirjoittaja ROKI
Juu hänestä oli kymysys, sitte paksin hankintaan sveean maasta luulis löytyvän. Nymanin Peteriltä kannattaa kysyä saattais jotain tietää.

Lähetetty: 14 Huhti 2005, 08:35
Kirjoittaja Mexico65
Äkkiä ton leipoo ihan kotonakin. Jos ei ole omaa peltistä takaluukkua niin kaverit varmaan lainaa niin siitä saa tehtyä muotin ja muotilla voi sitten tehdä niitä takaluukun kansia vaikka kavereillekin.
Valitettavasti FB:n kansi on erilainen sellaisen muotti olisi tallissa niinkuin myös muita 65 FB:n muotteja.

Lähetetty: 14 Huhti 2005, 08:58
Kirjoittaja Fastback
457 kirjoitti:Äkkiä ton leipoo ihan kotonakin. Jos ei ole omaa peltistä takaluukkua niin kaverit varmaan lainaa niin siitä saa tehtyä muotin ja muotilla voi sitten tehdä niitä takaluukun kansia vaikka kavereillekin.
Valitettavasti FB:n kansi on erilainen sellaisen muotti olisi tallissa niinkuin myös muita 65 FB:n muotteja.
Ei sulla 457 olisi tälläisistä muotteja? Tuommoiselle satsille mulle olisi käyttöä.
http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... 656tk1.jpg

Re: Kuitu takaluukku -66HT Mustiin?

Lähetetty: 14 Huhti 2005, 08:59
Kirjoittaja Fastback
ruostekasa kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä tollasen saisi?
Tulipas tuossa mieleen, että kysäises ruostekasa siltä Parkanon blowerimieheltä onko sillä muottia, sillä siinä hopassa on kuitutakaluukunpelti. Voi olla että on itse tehnyt.

Lähetetty: 14 Huhti 2005, 09:30
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:Ei sulla 457 olisi tälläisistä muotteja? Tuommoiselle satsille mulle olisi käyttöä.
Valitettavasti ei ole. Kaikki muotit jota mnulla on, ovat kopioita vakio peltiosista.

Lähetetty: 27 Huhti 2005, 23:03
Kirjoittaja ROKI
Minkä verran saatte paino hyötyä takalluukussa, kun tuo taivanin malli on kevyt kuin haavan lehti, vai onko kyseessä jonkinsortin mania. Eei mielestäni ole tarpeellisia laitoksia käyttö ajokissa, mulla itelläni on tuollainen lippa kansi peltisenä jemmassa, kulmat ovat kyllä kuitumössöä. Se lippa on omankäden jälkiä, kopio kuituisesta siististi hitsaamalla tehtynä, en oikei perusta noille kuitu jutuille jos kuitua haluaa pitää hankkia corvette.

Lähetetty: 28 Huhti 2005, 05:53
Kirjoittaja veekoo
ROKI kirjoitti:Minkä verran saatte paino hyötyä takalluukussa, kun tuo taivanin malli on kevyt kuin haavan lehti, vai onko kyseessä jonkinsortin mania. Eei mielestäni ole tarpeellisia laitoksia käyttö ajokissa, mulla itelläni on tuollainen lippa kansi peltisenä jemmassa, kulmat ovat kyllä kuitumössöä. Se lippa on omankäden jälkiä, kopio kuituisesta siististi hitsaamalla tehtynä, en oikei perusta noille kuitu jutuille jos kuitua haluaa pitää hankkia corvette.
On siita sellanen ilo, etta kuitu ei ruostu, jos tulee pikku naarmu. Ja sitten on se peltinen jemmassa tallissa, josta voi kloonata uuden muovikopion, jos kay oikein ohrasesti.. :)

Lähetetty: 28 Huhti 2005, 20:39
Kirjoittaja ruostekasa
Mulla autossa on putkikeula flipillä ja 4-linkitkin löytyy. Ajattelin sitä kuitu-luukun kantta laittaa ihan sen takia, että ei tuu "raiskattua" tuota alkuperäistä. Se muuten painaa yllättävän paljon.

Kiireet tosin loppu tältä kesält kun osat koneeseen makaa vieläkin kontissa Jenkkilässä. No tulee se kesä ensi vuonnakin:)

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 08:49
Kirjoittaja Mexico65
Painoon vaikuttaa paljon kuituosin valmistus tapa.
Hyvillä kudotuilla kankailla ja huolellisella työllä voidaan saavuttaa noin 50-70% painon säästö, esimerkiksi konepellissä (65).
Hiilikuitu kankalilla päästään vielä suurempiin painon säästöihin kuin lasikuitu kankailla.
Tosin näin tehdyt kuituosat ovat lähinnä kilpakäyttöön tarkoitettuja, ne kun muuttaavat muotoaan sitämukaa kun vauhti kasvaa.
Yleisesti voisin sanoa ettei puhallettuja kankaita kannata käyttää muuhun kuin muottien valmistukseen. Puhalletulla kankailla valmistetut kuituosat ovat yleensä saman painoisia tai jopa alkuperäistä painavampia.

Yhteen vetona, hyvin tehty katu kuitunokkapelti painaa noin puolet alkuperäisestä. Peltinen nokkapelti noin 20 kg kuitupelti noin 10 kg.
Takaluukku peltinen noin 10 kg kuituluuku noin 5kg. Lokasuojissa ei kovin merkittävää painon säästöä noin 5-10%. Puskureissa suurin painon säästö noin 80%.

Lähetetty: 30 Huhti 2005, 19:23
Kirjoittaja Fastback
Mulle tuli siirosen mikolta '71-'73 Mach 1 kuitupeitto. Tänään viimeksi peittoa nostelin, niin painaa varmaan 1/3 alkuperäisestä. Melko jäykkäkin vielä, koska Mikko käyttää kevyttä hunajakennolevyä jäykistämään peittoa sisäpinnasta. Saa nähdä mitenkä taipuilee käytössä, vielä vaikuttaa tosi hyvältä. Mullakin kuitu tuli puhtaasti pussihousujen takia, ei painonsäästön vuoksi. En suinsurminkaan halunnut puhkaista alkuperäistä Mach 1 konepeltiä.