Sivu 1/1

Earlyn jarruvalojen puute

Lähetetty: 11 Huhti 2005, 14:14
Kirjoittaja Poro
Pitäisi katsastaa AutoLady mutta jarruvalon puute pistää miettimään oikein urakalla.

Ainoa mikä jäi testaamatta, on yleismittarilla että tuleeko virtaa. Se varmistettiin, että ajovalot toimivat ja vilkut toimivat (eli molemmat langat polttimoissa) ja että jarrupolkimen kytkin ja johdot kunnossa. Jääkö vika nyt siis johonkin polkimen ja takavalojen väliseen johtoon, kun en mitannut kiireessäni?

Onko kellään kokemuksia aiheesta?

PS: Oli muuten erikoinen diodi-polttimo, toimi "väärinpäin" kannassaan, mutta ei oikeinpäin... Kun vaihdoin takana ristiin polttimot, niin molemmat toimivat. On nää ihmeellisiä vekottimia joskus. =)

Re: Earlyn jarruvalojen puute

Lähetetty: 11 Huhti 2005, 15:23
Kirjoittaja Mussemaan
Poro kirjoitti:Pitäisi katsastaa AutoLady mutta jarruvalon puute pistää miettimään oikein urakalla.

Ainoa mikä jäi testaamatta, on yleismittarilla että tuleeko virtaa. Se varmistettiin, että ajovalot toimivat ja vilkut toimivat (eli molemmat langat polttimoissa) ja että jarrupolkimen kytkin ja johdot kunnossa. Jääkö vika nyt siis johonkin polkimen ja takavalojen väliseen johtoon, kun en mitannut kiireessäni?

Onko kellään kokemuksia aiheesta?

PS: Oli muuten erikoinen diodi-polttimo, toimi "väärinpäin" kannassaan, mutta ei oikeinpäin... Kun vaihdoin takana ristiin polttimot, niin molemmat toimivat. On nää ihmeellisiä vekottimia joskus. =)
Et mainitse mallia, mutta ainakin vanhemmissa noiden jarruvalojen virta kiertää vilkun viiksen kautta.
Eli vilkku keskiasennossa pitäis mennä sähö läpi kummallekin takajarruvalolle.

jarruvalovika

Lähetetty: 11 Huhti 2005, 15:38
Kirjoittaja Poro
Joka perhanan kerta se unohtuu mainita tarkemmin mistä ladystä on kyse :(

Eli siis '66 GT HT, pitäs olla suht orkkis kun just vaihdoin "uuden" sealed beam -umpionkin, kiitos vaan Riksuun... =) Hyvin tomii!

Lähetetty: 12 Huhti 2005, 10:54
Kirjoittaja Arto65FB
Onko polkimessa oleva "kosketin" on tsekattu. Itsellä jarruvalo paloi vain kunnolla polkiessa, mutta katsuri ei hyväksynyt selitystä, että sehän on vaan pientä sitomista eikä jarrutusta, kun vähän painaa. Uusi kytkin ja palaa heti kun vähän koskee. Liekö ollut kytkimen jousi väsähtänyt.

Earlyyn jarruvalot

Lähetetty: 18 Touko 2005, 10:35
Kirjoittaja Poro
Jatketaanpa vielä.

Nyt kun katsastus lähenee, olen vasta aktivoitunut tämänkin suhteen. Eihän esim. slalom -kisassa tarvita jarruvaloja...

Part Cornerista löytyi näppärästi kytkin (oli erikseen tehostettu ja tehostamaton, tämänkin varmaan mogasin) sinne jarrupolkimen juureen. Kyselin vilkun kytkintä myöskin, kun se jarruvalo kerran sitä kautta kulkee. Sitäpä ei löytynyt.

Eli nyt kun saan vaihdettua polttimotkin varmuudenvuoksi, sekä tuon poikimen kytkimen, eikä jarruvalot kuitenkaan vielä toimi, niin onko vinkkejä mistä sen vilkun kytkimen saisi?

Kiitos!

Lähetetty: 18 Touko 2005, 10:45
Kirjoittaja janne260
Tulikos se mitattua tuleeko sille katkaisijalle virtaa?
Sitten jos ei tule, niin jatkotoimenpiteitä tekemään, hoida virtaa siihen katkaisijalle jostain paikasta josta sitä varmasti tulee (turvallisesti, ei pielavetisiä) ja tarkasta sen jälkeen toimiiko jarruvalot.
Jos vilkut toimii, niin en oikein jaksa uskoa vilkkukytkimen vioittumiseen.

Lähetetty: 19 Touko 2005, 13:49
Kirjoittaja Poro
Hep.

Hain Part Cornerista a-kivenkadulta juuri jarrukytkimen 15e. Eikä pelimies mitään mittaile ennen legojen ostoa muutenkaan.

Tarkotus oli kaverille mennä illalla säätämään, mutta pitihän se parkkiksella katsoa, että "Onkohan tämä oikea osa varmasti" ja hmmm... tämähän on tälläsellä pinnillä kiinni, leathermanilla näppärästi auki ja hmmm.... tälleenhän tää menee paikalleen ja kas. Jarruvalot toimivat.

Kiitos teillekin, onneksi ei tarvinnut sitä vilkun kytkintä alkaa vaihtamaan, se kuulosti pahalta.

Kyllä sitä ihmisen pojalle tulee pienestä hyvä fiilis. =) Ainoa vaan, että nyt ei meinaa olla rahaa katsastukseen, joten pitää mennä sitten viimenen päivä kun tulee liksa ja toivoa että menee läpi ilman tööttiäkin.

Lähetetty: 19 Touko 2005, 21:39
Kirjoittaja 66poni
No sehän tuli mukavasti kunnostettua!
Mulla kun oli `64:ssä jarruvalot sekaisin, niin johtui kuluneesta vilkkukatkaisijasta. Alunperin autossa on ollut tasavirtalaturi ja sen mukaiset sähkösysteemit, esim. tämä vilkkukatkaisija oli tolkuttoman kallis verrattuna vaihtovirtalaturiautoihin. Nuukana miehenä otin katkaisijan rempan kohteeksi ja pienten modifikaatioiden jälkeen (mm. vilkun palautus ei enää ole toiminnassa) sain sen kyllä pelittämään. Suurin vika oli siinä, että itse vilkkuviiksi painaa niin paljon, että kulunut katkaisija ei pysynyt enää keskiasennossa, jolloin jarru- ym. valot näyttelivät mitä sattuu. Vaihdoin kevyempää kamaa alkuperäisen viiksen tilalle ja nyt tuntuisi toimivan. :)

Lähetetty: 20 Touko 2005, 10:40
Kirjoittaja janne260
64puolikas kirjoitti:. Alunperin autossa on ollut tasavirtalaturi ja sen mukaiset sähkösysteemit, esim. tämä vilkkukatkaisija oli tolkuttoman kallis verrattuna vaihtovirtalaturiautoihin. :)
Joo tuo on sitä 64½:kkaan ihanuutta. Muistakaa olla rikkomatta esim. valokatkaisijaa, maksaa nimittäin tuplaten siihen 65katkaisijaan verrattuna :oops: