Sivu 1/1

Laatikko lopullisesti romuna?

Lähetetty: 07 Huhti 2005, 01:11
Kirjoittaja Mustangnisti
Elikkäs.
Kyse ei nyt ole mustangista, mutta ämöriikan tuotteesta kuitenkin.
Muutamat clubilaiset todistivat tätä "hienoa" tapahtumaa kun romuni hyytyi motarille ja syynä seuraavaa:
ACS aikaan loota ei suostunut heti vaihtamaan parkilta mihinkään suuntaan, siis sifteri liikkuu, mutta mitään ei tapahdu, kierrokset vaan nousee. No lähti aina lopulta liikkeelle ja sitten ei mtn ongelmaa, paitsi mutkissa joissa luisteli 1 ja 2 välillä (tyyppivika joka pahentunut seisotuksen aikana)
No sitten alkoi tämä kohtalokas matka kohti Iittalaa. Ensimmäiseen 100km ei mtn ongelmaa kunnes alkoi lykkimään 120km/h vauhdista kakkosta sisään.. pelottavaa. Ei muuta kun vauhtia alas ja tankille, samalla vähän rauhottamaan omaa ja romun kiehuntaa... :D
Uudestaan tien päälle ja sama juttu, lopulta ei iskenyt enää ollenkaan 3 sisään ja tavoite oli enää ytrittää päästä motarilta pois mikä ei toteutunut, vaan lopulta loppui veto totaalisesti ja samalla tehostin pimahti. Eli pääsin kokeilemaan jenkkilaivaa, ilman kaasupoljinta, valtamerilaivan kääntyvyydellä...
Ei muuta kun hinuria paikalle. Ulkoisesti ei näy mtn ongelmaa. Paitti että tiputtaa ATF:ää söpösti ulos mutta öljyn pinta tarkistusaukosta ei laske.. eli ollakko tukos jossain = ei lootaan asti öljyä?
ja miksi helvetissä se tehostin lakos samalla?
`Ei kai nyt saatana voinu laatikko, kone, perä ja tehostimet laota samaan aikaan :D
Auttakkee naista mäjessä.

Lähetetty: 07 Huhti 2005, 02:06
Kirjoittaja JaniC
Ai noin kävi!...no huh huh! :shock: No kyllä mäkin kiroisin. :wink:

Jani

Lähetetty: 07 Huhti 2005, 11:10
Kirjoittaja Mustangnisti
laatikon ja tehostimen öljyt punasta molemmat. ja justiinsa sitä tiputtaa

Lähetetty: 07 Huhti 2005, 11:36
Kirjoittaja Dervish
Eikä tuota vuotokohtaa ainakaan siinä tien päällä saanut paikannettua kun oli kokolailla koko alusta ihan märkänä ja pisaroita tiputtavana.
Remmit konehuoneessa on ehjät.

Lähetetty: 07 Huhti 2005, 18:45
Kirjoittaja Foxy Lady
Tuo pykälien päälle, pois, päälle pois voisi viitata esim. öljyn vähyyteen, likaa öljyn seassa, lootassa kuulat ja jouset jumittelee. Koskas on viimeksi laatikon öljyt ja suodatin viimeksi vaihdettu? Jos laatikko vuotaa punaista öljyä niin ei ainakaan ole kitkapinnat palaneet. Silloin olisi öljy mustaa ja haisee pahalle. Ohjaustehostimissa käytetään usein samaa öljyä kuin automaateissa. Jos auto on käyntikuntoinen, niin kannattaa käynnistää auto ja tarkastaa ne vaihteistoöljyt käynnissä. Silloin pitäisi mittatikun näyttää oikein. Saattaahan se öljyn vähyys olla kaiken takana laatikko ongelmassa ja tehostajaongelmassa vikana vuoto.

Lähetetty: 07 Huhti 2005, 20:19
Kirjoittaja SamiM
Yhtä väärinkäytettyä ja loppuunajettua FMX:ää kokeilleena sanoisin, että vois viitata oireet aika ikäviin asioihin, muttei siitä sen enempää. Venttiilien jumittelu vois ilmetä haluttomuutena lähteä liikkeelle, eli vaihde ei mene yksinkertaisesti päälle. Samaten vaihteiden itsestään edestakaisin vaihtaminen. Tästä taas voi päätellä että öljyn mukana on metallihiukkasia. Suodattimesta huolimatta. Voi se kyllä olla yksinkertaisesti jo niin kulunut ettei toimi enää entisenlailla.

Tukoksesta tuli mieleen että jos paineensäätöventtiili on jumissa, eli ei nosta painetta, niin ei sillä vaihteistolla kyllä mihinkään ajeta. Pumppu pumppaa ja voi öljyä vuotaakkin vaan mitään ei tapahdu. ATF:fä on melko riittoisaa, pari tippaa panee jo etsimään valtimosta reikää. :shock:

Taitaa olla yleisin syy toimintahäiriöihin automaatissa se öljyn vähyys, mutta oireet viittais kyllä vakavampaan.

Lähetetty: 07 Huhti 2005, 21:26
Kirjoittaja ROKI
Minkähän tyyppisestä lotjusta mahtanoon olla kymysys. GM.MOPARI kumpika vaiko eikö kumpikaan.

Lähetetty: 07 Huhti 2005, 22:46
Kirjoittaja Mustangnisti
GM hydromatic. ja suodatin jne vaihettu viime kesän alussa.
ja outoa sinäsnä kun ei ollut mtn ongelmaa viime vuonna. ei mtn ongelmaa ekan kuukauden aikana tänä vuonna vaan nyt acs aikaan rupes tempuuilemaan.. hmmh

Lähetetty: 08 Huhti 2005, 21:37
Kirjoittaja Homer65
Määkän en mitään tiedä, mutta omasta kun tippuu PUNASTA talven aikana, litran verran, se häviää kyllä "tikustakin". Siinä mielessä haiskahtaa tukokselta.
Voi se tietysti johtua vaihteenhoitajan kuolemastakin, tuliko pyhä savu :lol: :lol: :lol: ?
Tehostimessa muuten sama öljy ja sama juttu, se mikä tulee lattialle on tikusta pois :oops: .

Lähetetty: 09 Huhti 2005, 22:35
Kirjoittaja 66poni
Tosiharrastaja irrottaisi, purkaisi ja korjaisi laatikkonsa itse (kesämökin laiturilla), mutta minä teen aina näin, kun automaattivaihteistoon tulee vikaa: soitan numeroon 02-6486677. Kun Pekka Nätkin vastaa, kerron murheeni ja hyvässä lykyssä saan korjausohjeet samantien. Huonommassa (=normaali-) vaihtoehdossa pitää laatikko toimittaa Poriin, mutta sitten siitä tuleekin kuin uusi. 8)

Lähetetty: 09 Huhti 2005, 22:40
Kirjoittaja Dervish
Ja Parolassahan on se "suomen paras automaattikorjaamo" :?:
Eli siis Ittalan ja Hämeenlinnan välillä.

Lähetetty: 10 Huhti 2005, 00:08
Kirjoittaja ROKI
Nooh sekun on se tosiasia etä jossakin vaihesa joka ikinen vempele poikasee ja eihän se ole mikään ongelma korjata kun paneutuu siihen olen itse korjannut lotjut Ford C4, C6, FMX, MOPAR ja sitten noita 4 räpyttimien lootkoita GM ei ole sattunut viellä pöydäleni rantautumaan muta kaikki menee kun ei tohella turhaa.

Lähetetty: 16 Huhti 2005, 07:58
Kirjoittaja Tapsa
Vika on selvitetty!
Lauduttajan putki hankautunut puhki ...
Ögeliä sisään ja laatikko heräs henkiin
lauhdutin ohitettin jotta saatin Pontikka taas radalle
Tehostajan paineventiilikin takerteli
eli ei sen ihmeempää