Sivu 1/1

Miksi hyytyy

Lähetetty: 05 Huhti 2005, 16:40
Kirjoittaja mcmusse
auto on -94 3.8 manuaali vauhti hyytyy kun painaa kaasun pohjaan mutta kun hieman nostaa alkaa taas kierroksetkin nousemaan.
Sitten lähtiessä tarvii konetta herätellä kaasun kanssa.
Missä täällä tampereen lähellä olis mittareita millä vian voisi tunnistaa vai onko kyseisessä laitteessa minkälaisia vian tunnistus laitteita engine check valo ainakin palaa

Lähetetty: 05 Huhti 2005, 16:59
Kirjoittaja Vee8
Autossasi on täysi OBD-II diagnostiikka, EEC-V moottorinohjausjärjestelmä. Parhaiten sitä voi lukea Fordin WDS-laitteella joka kertoo kaiken auton sielunelämästä. Eli mene Voortihuoltoon.

Lähetetty: 05 Huhti 2005, 19:27
Kirjoittaja Mussemaan
ohhoh, onko näin?

Olen ollut siinä luulossa että OBD tuli pakolliseksi Californiassakin vasta -95 ja muualla USAssa -96.

Voorti on vissiin ollut edelläkävijä...tai sitten muisti reistaa.

Lähetetty: 05 Huhti 2005, 19:37
Kirjoittaja mcmusse
Kiitos tiedosta. Soitin voortihuoltoon jossa vian etsintä hinta on 115€. No se on mielestäni kallis, vaikka väittivät kyllä varmuudella viankin löytävän.
Tietäiskö kukaan voiko pakoputken vuotaminen aiheuttaa moisen vian se kun vuotaa äänestä päätellen heti pakosarjan jälkeen eli jostain missä lamda on. Vuoto voisi aiheuttaa lamdalle väärää infoo.

Lähetetty: 06 Huhti 2005, 07:29
Kirjoittaja Mussemaan
oma OBD testeri maksaa jotain 60e. (http://www.omega.fi)

Ei ole niin monipuolinen kuin merkkikohtaiset analysaattorit mutta luulisi kyllä vikojen löytyvän.

Varmaan pitkällä juoksulla voisi säästää roimastikin.

Lähetetty: 06 Huhti 2005, 10:18
Kirjoittaja Vee8
Pakolliseksi tuli joskus, mutta Fordilla oli jo käytössä, onhan se mainio systeemi omien asentajienkin tutkailla koneen elämää. Noi 60 € skannerit varmaan selvittää perusasiat, mutta korjaamon vehkeet on melkolailla eri tasoa, siksi hintakin. Ja ammatti-ihminen joka ymmärtää mitä skanneri sanoo... ;)

Lähetetty: 07 Huhti 2005, 21:46
Kirjoittaja mcmusse
Mussemaan kirjoitti:oma OBD testeri maksaa jotain 60e. (http://www.omega.fi)

Ei ole niin monipuolinen kuin merkkikohtaiset analysaattorit mutta luulisi kyllä vikojen löytyvän.

Varmaan pitkällä juoksulla voisi säästää roimastikin.
En löytänyt -94 sopivaa testeriä.
Tietäiskö kukaan voiko johtoja yhdistämällä ja valo sarjaa lukemalla löytää vian Foordista.
Letukasta ja vanhasta Volvosta voi

Lähetetty: 07 Huhti 2005, 22:14
Kirjoittaja Vee8
Ei oikeestaan voi, juurikin siksi, että autosi on EEC-V.
EEC-IV voi lukea vielä paperiliittimellä oikosulkemalla kaksi nastaa ja seuraamalla kojelaudan valoa, mutta toi uudempi on luettava testerillä.
-94 on muuten eka vuosi, kun Mustangissa on EEC-V, silloinkin 5.0 oli vielä nelosversiolla.

Lähetetty: 08 Huhti 2005, 06:26
Kirjoittaja Mussemaan
mcmusse kirjoitti: En löytänyt -94 sopivaa testeriä.
Tietäiskö kukaan voiko johtoja yhdistämällä ja valo sarjaa lukemalla löytää vian Foordista.
Letukasta ja vanhasta Volvosta voi
Hmmm.
No jos kojelaudasta löytyy tuo OBD -pistoke niin pitäis pelata???

Omegan sivuilla on kuvia tuosta pistokkeestakin että tunnistaa.

testituloksia

Lähetetty: 24 Huhti 2005, 21:44
Kirjoittaja mcmusse
Nyt on auto käytetty testattavana tulosta ei vielä saatu muun osalta kun katti oli rikki no uutta putkistoo tehdessä huomasin toisen etummaisista pakokaasuantureista olevan poikki no kaupasta uusi ja auttoi nykimiseen vähän sen johdosta vielä toinenkin meni vaihtoon ja parani jo pajon mutta vieläkin jonkinmoista yskimistä noin kolmentuhannen kierroksen kohdalla esiintyy.
Nyt uutta testiä odotellessa kysyisinkin että ei kenelläkään sattuis olemaan kokemusta vakio kaasuläppärungon tai mikä sen oikee nimi nyt onkaan vaihtamisesta isompaan miten muutui ja kuinka on toiminut.