Sivu 1/1

Mustang 94 gt pikku päivittelyllä terhakkuutta

Lähetetty: 12 Maalis 2014, 15:11
Kirjoittaja Tuomiranta
Moro! Manukeppi 5.0 ho siis kyseessä. Pakokaasut poistuu jo ilman ahdistelua. Imupuolella bbk:n cai. Kaasuläppäkin hyllyllä olisi ( 70mm). Osia pikku hiljaa hankittu ja tarkoitus hankkia lisää. Suuttimet vakiot, samoin maf ja imari. Auto tuntuu jo mukavan terhakalta vs vakio. Hyvin näkyi myös dynossA. Onko tietoa tosta vakio imusarjasta. Kuinka tukkonen kampe se on? Tarkoitus myös bensa puolelle kajota. Onko kokemuksia noista paineesäätäjistä? Suosituksia/käyttökokemuksia? Isomman bensapumpunhan tohon varmaan joutuu hankkimaan? Joskus vielä suutinta,nokka-akselia ja kansipäivityst, mutta ei kuitenkaan täksi kesäksi.

Re: Mustang 94 gt pikku päivittelyllä terhakkuutta

Lähetetty: 12 Maalis 2014, 16:41
Kirjoittaja Topias74
Taidat saada hyvin rahalle vastinetta jos tuohon hommaa paremman imarin, porttailee omia kansia, tai ostaa amuliiniset, ja nokan voit pitää jos haluat myös päivittäisten ajojen onnistuvan, ja että menee hyvin päästöistä, tosin kyllä vähän virimmätkin akselit vielä menee, mutta niin menee rahaakin! Vaihdat 1,7 keinut, suuttimet sitten kun omat ei riitä, ja bensapumppu kannattaa päivittää parempituottoiseen, ja tosiaan se paineensäädin johonkin aftermarket tuotteeseen esim. BBK, ja onhan noita muitakin. 8)

Re: Mustang 94 gt pikku päivittelyllä terhakkuutta

Lähetetty: 03 Huhti 2014, 23:09
Kirjoittaja steyr
-94 Mustang Gt täälläkin, tarkoitus sellaista pientä, helppoa ja suht edullista päivittelyä tehdä. Eli pakosarjat ja imupuoli. Onko laittaa mitään tarkkoja tietoja asioista mitkä vaihtaa toiseen, siis uusista osista tarkat mallit ym. Vaihtaminen ja muu tekeminen onnistuu hyvin iteltä, mutta sen verran vieraalta tuntuu kuitenkin noi, että mikä mihinkin ja saako aikaan vaikutusta, niin siinä tarvii apua. Vaihtoehtoja löytyy nettiä selaamalla liikaakin, niin on myös vaikea valita.

Re: Mustang 94 gt pikku päivittelyllä terhakkuutta

Lähetetty: 03 Huhti 2014, 23:36
Kirjoittaja Ville K
Mä aloittaisin ekana peltisarjoista ja kunnon putkesta, sekä perävälityksestä.. Kunnon peltisarjat, esim BBK ja joko katiton putki jos haluaa sen aina leimalle vaihtaa katilliseen, tai sitten sellaine, missä on vähän paremmin virtaavat katit. Noilla saa sen 20-25hp ja kun perävälityksen vaihtaa siitä alkuperäisestä pitkästä johonkin vähän tiheämpään, esim. 3.55 tai 3.73 niin johan tuntuu jo kuin olis sata heppaa tulllut lisää..
Sitten on hyvä kesä kruisata, jättää kumisia raitoja risteyksiin ja pohtia haluaako jotain lisää, vai onko jo ihan hyvä näin.

Re: Mustang 94 gt pikku päivittelyllä terhakkuutta

Lähetetty: 04 Huhti 2014, 09:42
Kirjoittaja Jones
Komppaan edellistä, pakosarjat, putkisto, perävälkkä. Alusta: apurunkojen yhdistäjät, iskunvaimennus, jarrut, jousitus , sitten kannet, imusarja,throtle body, keinut, isommat suuttimet, bensapumppu, paineesäädin. Omasta lussusta tuli jo näillä ajettava(mpi). Alakertaan ja keppiin ei ole koskettu. Pelkästään välityksen vaihdolla tuntuva muutos käytökseen, harmi kun ei ollut 3.73 silloin hyllyssä niin joutui tyytymään 3.55.
Ai niin, vetaritkin on vaihdettu... :mrgreen:

Re: Mustang 94 gt pikku päivittelyllä terhakkuutta

Lähetetty: 04 Huhti 2014, 13:41
Kirjoittaja Topias74
Kohta nähdään miten pelittää vai pelittääkö ollenkaan! Se Pro-M 75mm Maf joka kalibroitu 30-suuttimille paikalleen. Voi olla että muutama piuha täytyy etsiä uudelleen että saadaan edes auto käyntiin(moottorinohjaus muutetaan vakioksi). Sitten vasta päästään ihmettelemään kuinka se käy ja käyttäytyy eri tilanteissa ja kylmäkäynnistyksessä. Onneks on tuo laajakaista, niin näkee siitä vähän osviittaa mitä moottorissa tapahtuu seoksien osalta.

Re: Mustang 94 gt pikku päivittelyllä terhakkuutta

Lähetetty: 08 Huhti 2014, 09:53
Kirjoittaja Futurage
Ovatko kaikki unohtaneet helpoimman ja halvimman vai luinko vain huolimattomasti : underdrive pulley kampiakselin päähän. Tuo 10-12 heppaa pyörittämällä apulaitteita hitaammin. Toimii Suomen oloissa hyvin, täällä ei ole Arizonan 40 C kuumuutta joka vaatii vesipumpulta,ilmastoinnin kompuralta ja laturilta "orkkis varmanpäälle" välityksiä.

Mulla on uusi March 5.0 moottorin underdrive pulley kammen päähän. 50 E.

Re: Mustang 94 gt pikku päivittelyllä terhakkuutta

Lähetetty: 08 Huhti 2014, 11:35
Kirjoittaja Topias74
Miten tuo lataus riittää pienessä ajossa?

Re: Mustang 94 gt pikku päivittelyllä terhakkuutta

Lähetetty: 08 Huhti 2014, 13:52
Kirjoittaja Galaxie61
ei nuo laturit niin ole riippuvaisia kierrosnopeudesta, jos jollain ei sitten ole tasavirtalaturia koneenkyljessä. :huikallo:

Re: Mustang 94 gt pikku päivittelyllä terhakkuutta

Lähetetty: 08 Huhti 2014, 18:04
Kirjoittaja PeteP
Futurage kirjoitti:Ovatko kaikki unohtaneet helpoimman ja halvimman vai luinko vain huolimattomasti : underdrive pulley kampiakselin päähän. Tuo 10-12 heppaa pyörittämällä apulaitteita hitaammin. Toimii Suomen oloissa hyvin, täällä ei ole Arizonan 40 C kuumuutta joka vaatii vesipumpulta,ilmastoinnin kompuralta ja laturilta "orkkis varmanpäälle" välityksiä.

Mulla on uusi March 5.0 moottorin underdrive pulley kammen päähän. 50 E.
Saapahan lähes takaisin vanhan moottorin jo kadotetut hepot 8)