
moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
ois aika ostaa moottorin ohjaus järjestelmä ,,mikä ois paras ,helpoin oppia käyttämään . ja missä paras tekninentuki ? niitä kun on niin monia ,,
varmaan on käyttäjä kokemuksia .. auto on ahdettu 5.0 w

Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Kysymys kuuluu mitä olet vailla? Fordin omaa vai jotain jälkiasennettavaa? Mulla on tällä hetkellä Tatech, mutta onhan niitä muitakin, joissa on kotimainen tuki. Itse en ole säädellyt, vaan dynosetä.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Vipecin 44:sta on parikin hemmoa käyttänyt ja kehunut, myynti, tuki ja kurssitus käyttöön löytyy mm. Sporttiautosta.
Tämmöisen minä hankin kun haluan sähköisen ruutan tanariini:
http://sporttiauto.com/index.php?p=vipec-v44
Tämmöisen minä hankin kun haluan sähköisen ruutan tanariini:
http://sporttiauto.com/index.php?p=vipec-v44
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
mitä mieltä ootte tästä ? tätä vois osata käyttää normi jannukin http://www.andersonfordmotorsport.com/e ... 4-95-5-0l/
koska ei tarviis kun hiukan rukata seoksia ym.
koska ei tarviis kun hiukan rukata seoksia ym.
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Ei ole tuosta ole kokemuksia, mutta jenkkilässä tuo taitaa olla suosituin tommonen piggybag ohjain! Vaikuttais asialliselta...
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Mikä on paras, MoTeC!mussekakkonen kirjoitti:ois aika ostaa moottorin ohjaus järjestelmä ,,mikä ois paras ,helpoin oppia käyttämään . ja missä paras tekninentuki ? niitä kun on niin monia ,,varmaan on käyttäjä kokemuksia .. auto on ahdettu 5.0 w
Helpon oppia käyttämään; helppoa ei ole olemassa, kun oikeat arvot on asetettu ei tarvitse enää säätää, eihän oikeita arvoja tarvitse enää vääriksi laittaa.
Paras tekninen tuki; MoTeC tosin ei Suomen kielellä eikä valmistajan tukea Suomessa niin kuin esim Tatech.
Uuden ECU:n säätö kannattaa aina tehdä dyno penkissä ja loppu säätö ajon aikana. Oikeaan lopputulokseen pääsee nopeiten osaavan säätäjän toimesta Noin 1 päivä dynossa ja loput tien päällä.
Katso vähän noiden toimittajien tietoja ja tukipalveluja.
Suositelen Tatech.
Ominaisuuksia riittää ja jos jotain ei ole he tekevät sen.
Riittävästi kokemusta V8 moottoreista.
sekventiaali 8 piste suutin ohjaus, sekventiaalinen suorasutytys 8:lle puolalle, pakokaasulämmöt 8 anturille, flecti ohjaus, vesipumppu (sähkö) ojaus, ym, ym…
+ tieto taitoa Suomesta.
http://www.tatech.fi
https://www.facebook.com/TatechEMS?v=wall
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Hintahan on ihan muuta kuin pelkkä boksin hinta, siihen yhdysjohtosarja, kasapäin antureita-oikeanlaisia, dyno-aikaa jotta auton saa jotenkin pelaamaan! Ei siihen yksi päivä riitä. 

- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Varmasti toimiva paketti, enkä epäile tuotetuen toimivuutta, mutto i44:llä ei voi toteuttaa 8 sylinteriseen sekventiaali ruiskua...Fastback kirjoitti:Vipecin 44:sta on parikin hemmoa käyttänyt ja kehunut, myynti, tuki ja kurssitus käyttöön löytyy mm. Sporttiautosta.
Tämmöisen minä hankin kun haluan sähköisen ruutan tanariini:
http://sporttiauto.com/index.php?p=vipec-v44
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Mihin tuota sekventialisuutta oikein tarvitsee?Antti66HT kirjoitti:Fastback kirjoitti:Varmasti toimiva paketti, enkä epäile tuotetuen toimivuutta, mutto i44:llä ei voi toteuttaa 8 sylinteriseen sekventiaali ruiskua...
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Sytytyksen ja ruiskutus ajan oikeanaikaiseen säätöön. Koska jokainen sylinteri toimii kuitenkin omallatavallaan voidaan sekventiaalisella sytytyksellä ja suutinohjauksella optimoida sylinterikohtainen toiminta. Ongelma on tietenkin sylinterikohtainen analysointi. Mutta voihan pakosarjoihin laittaa vaikka lambdat tai lämpömittarit niin siten päästään käsiksi hienosäätöön. Minun tapauksessa vain sylinterikohtaiset pakokaasu lämmöt, Ne fiksattiin noin 10 asteen sisään / sylinteri. Säätö tehtiin suhkutusaikaa säätämällä. Sekventiaali sytkän etu on puolien varautumisajan maksimointi, näin saadaan riittävästi virtaa vielä korkeilla kierroksilla kun sylinteripaineet ovat korkeimmillaan ts. tulta tulee aina samallalailla. Suuti ohjauksella voidaan myös korjata suutinkohtaisia eroja,joka on hyvin yleistä, joko lisäämällä tai vähentämällä aukioloaikaa. Myös ruiskutuksen ajoituksella on suuri merkitys koneen optimaaliselle käynnille.MrFairlane kirjoitti:Mihin tuota sekventialisuutta oikein tarvitsee?Antti66HT kirjoitti:Fastback kirjoitti:Varmasti toimiva paketti, enkä epäile tuotetuen toimivuutta, mutto i44:llä ei voi toteuttaa 8 sylinteriseen sekventiaali ruiskua...
Oikeastaan kaasari peli on tästä syystä niin helppo koska kaikki tapahtuu yksinkertaisesti alipaineen avulla vain suuttimia saattaa joutua vaihtamaan.
Yksi päivä riittää kun kaikki osatekijät on kunnossa. Minun tapauksessa ensimmäinen dyno tehtiin penkissä vajaa päivä (alle 12 h). Kun konen oli autossa niin toinen dyno rulilla ja loppusäätö ajaemalla (minä ajoin ja ohjelmoija teki tarvittavat muutokset ja antoi ajo-ohjeita, alle yksi päivä 6 tuntia). Mutta jos auto on ympäri vuotisessa käytössä eikä kylmälaboratorioo ole käytössä joutuu kylmä säädöt tekemään talvella.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Paljon on isotehoisiakin haarastepelejä liikenteessä ilman sekventiaaliominaisuutta ja säädetty ihan tiellä/kadulla. Muutoskatsatukseen sitten käyty penkissä teholappu. Uskaltaisinko heittää, että Suomessa yli 90% on säädetty näin...?
Eli voi säätää myös ilman penkkiä, mutta toki pitää tuntea ohjain ja osata käyttää sitä.
Mutta jokainen haluamallaan tavalla ja kykyjensä, varallisuuden ja taitojen mukaan tekee, miten haluaa.
Eli voi säätää myös ilman penkkiä, mutta toki pitää tuntea ohjain ja osata käyttää sitä.
Mutta jokainen haluamallaan tavalla ja kykyjensä, varallisuuden ja taitojen mukaan tekee, miten haluaa.
Mach1 -71
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Ja yksi auto ei toimi vieläkään täydellisesti,vaikka on säädetty siellä täällä, tunteja/päivejä!
Eikä tästä sitten sen enempää! Jokainen tekee mitä haluaa.... Ehkä se toimii parhaiten Ford motor companyn ruiskulla, ehkä ei..... aika näyttää!

Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Tämän uskon ja näinse yleensä on.302TT kirjoitti:Paljon on isotehoisiakin haarastepelejä liikenteessä ilman sekventiaaliominaisuutta ja säädetty ihan tiellä/kadulla. Muutoskatsatukseen sitten käyty penkissä teholappu. Uskaltaisinko heittää, että Suomessa yli 90% on säädetty näin...?
Eli voi säätää myös ilman penkkiä, mutta toki pitää tuntea ohjain ja osata käyttää sitä.
Mutta jokainen haluamallaan tavalla ja kykyjensä, varallisuuden ja taitojen mukaan tekee, miten haluaa.
-> noin 90% Suomen ihan vaan katusäädetyissä ruiskuissa on säädöt pielessä.
Oneksi ainakin V8 moottorit käy ja kukkuu vaikka säädöt olisi vähän sinne päin.
Todellakaan tuota senkventiaalisuutta ei tarvita perus ECU:lla 4:lä suutinohjauksella (yksi lähtö ohjaa yhtä suutin paria) ja virranjakaja tai hukkakipinä puolilla (nokka-akseli tunistin) systeemillä homma hoituu myös V8:ssa riittävällä tarkkuudella.
Jos joitakin perus asioita ei ole saatettu kuntoon ei mikään ECU pysty niitä korjaamaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
Mexico65 kirjoitti: Sytytyksen ja ruiskutus ajan oikeanaikaiseen säätöön. Koska jokainen sylinteri toimii kuitenkin omallatavallaan voidaan sekventiaalisella sytytyksellä ja suutinohjauksella optimoida sylinterikohtainen toiminta. Ongelma on tietenkin sylinterikohtainen analysointi. Mutta voihan pakosarjoihin laittaa vaikka lambdat tai lämpömittarit niin siten päästään käsiksi hienosäätöön. Minun tapauksessa vain sylinterikohtaiset pakokaasu lämmöt, Ne fiksattiin noin 10 asteen sisään / sylinteri. Säätö tehtiin suhkutusaikaa säätämällä. Sekventiaali sytkän etu on puolien varautumisajan maksimointi, näin saadaan riittävästi virtaa vielä korkeilla kierroksilla kun sylinteripaineet ovat korkeimmillaan ts. tulta tulee aina samallalailla. Suuti ohjauksella voidaan myös korjata suutinkohtaisia eroja,joka on hyvin yleistä, joko lisäämällä tai vähentämällä aukioloaikaa. Myös ruiskutuksen ajoituksella on suuri merkitys koneen optimaaliselle käynnille.
Jos suuttimet on täysikaasulla vaikka 80 prosenttia ajasta auki, niin voisi kuvitella että noilla saa jotain minimaalisia hyötyjä korkeintaan.
Lähinnä noi on suunniteltu alun alkujaan pudottamaan päästöjä.
Suuttimien virheiden korjaukseenhan toi systeemi on hyvä.
Noilla COP-puola systeemeillä ei taida olla muuta kuin marginaalinen hyöty alle 8k kiertävissä vaparikoneissa jos vertailukohtana käyttää jotain parempaa kuin sitä kiehuvaa tynnyrimallin puolaa ja normaalia sytkäboksia/kärkiä?
Sytytyksen ajoituksen sylinterikohtaiseen säätöön en ole juuri perehtynyt mutta ei taida olla kovin moni muukaan Suomessa.
Myös dynomiehet ajavat seokset pääasiassa lambdan mukaan, joten varsinaisen dynotuksen tärkein homma olisi sytkäkartan säätö.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: moottorin ohjaus -95 5.0 gt mikä ?
autossa paikallaan tää pms andersonilta ..tuntuu olevan tosi asiallinen laite ja säädöt huomaa heti . tuo seos mittari on hyvä näissä säädöissä olla näkyvissä .tuli 3barin maf mukaan niin voi säätää ahdotkin huomioiden . kerrotaan myöhemmin lisää kun tulee kunnolla tutuksi .
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96