Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Eli homma olis tämmöinen, kiikarissa olisi -82 foxi jossa jonkun verran hitsaamista. Eli missä on korissa ne heikot kohdat jotka pitää foxissa tsekata?
Ja moottorina tietysti 2.3 nelari ja manuaali, mutta eikös V8 laitto siihen ole ihan läpihuuto juttu?
Eikös tuohon -82 käy osat ihan -93 asti?
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 19 Helmi 2014, 07:09
Kirjoittaja Jukka
kaara91 kirjoitti:ne vahvat kohdat olisi helpompi mainita, jos niitä olisi.
En nyt tätäkään ihan heti allekirjoittaisi.
Jos en nyt ihan väärin muista, niin mulla on ollut Foxi aika liki 10 vuotta ja ei sitä ole joutunut hitsaamaan.
Muistelisin että ainakin Late olisi infonnut erittäinkin tarkasti Foxin ruostepaikkoja jossain topicissa?
Jos `82 Foxi on ollut koko ikänsä Suomessa ja saanut talvisin tiesuolaa, niin ihmehän se olisi jos sitä ei joutuisi hitsaamaan.
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 19 Helmi 2014, 22:11
Kirjoittaja hannu
Malisen Artolla, nikki jxa26, on varmaankin aikas paljon foxista kuvia minkä ne purkivat tässä pari vuotta sitten.
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 19 Helmi 2014, 22:58
Kirjoittaja Topias74
Kylläpä siinä mainitsemassani yksilössä oli juurikin Kaaran mainitsemat paikat mätiä ja vielä paljon enemmänkin, joten se auto saa jäädä, liikaa työmaata!
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 19 Helmi 2014, 23:18
Kirjoittaja Firebolt
Äläs ny, mulla olis hyvä foxin kori jouten, se on vaa pintaruosteessa. Siitä olis tekijämiehelle hyvä varaosa-auto. Toisaalta itekki saattaa tarvita...
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 20 Helmi 2014, 09:26
Kirjoittaja Jukka
Topias74 kirjoitti: joten se auto saa jäädä, liikaa työmaata!
Ehkä ihan oikea päätös koska ehjät V8 Foxitkaan eivät maksa mahdottomia.
Tosin, nelivaloja on vähemmän tarjolla jos sellaisen haluaa.
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 20 Helmi 2014, 14:32
Kirjoittaja Arto65FB
Jukka kirjoitti:
Topias74 kirjoitti: joten se auto saa jäädä, liikaa työmaata!
Ehkä ihan oikea päätös koska ehjät V8 Foxitkaan eivät maksa mahdottomia.
Tosin, nelivaloja on vähemmän tarjolla jos sellaisen haluaa.
Kyllä niitä työmaitakin pitäisi jonkun ehjätä. En minä kuitenkaan ja siksi jätin myös yhden foksin ostamatta syksyllä.
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 20 Helmi 2014, 17:03
Kirjoittaja JXA-26
hannu kirjoitti:Malisen Artolla, nikki jxa26, on varmaankin aikas paljon foxista kuvia minkä ne purkivat tässä pari vuotta sitten.
JAAMÄÄVAI !?!?!
Tuossa kohtaa -88 GT.ssa oli vielä ½-vuotta leimaa jäljellä. Eikä todellakaan ole ensimmäinen tuollainen meillä. Takapenkin alta runkoaisojen päältä on kanssa himokas muuntautumaan ooppelixi. Nykyään tuo on hitsattu, kaaritettu ja odottaa miestyö voimaa päästäkseen takaisin harrastetoimintaan. Ihan ohkaisen mielenkiinon takia, minkä hintainen ruosteinen -82 olisi ollut...?
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 20 Helmi 2014, 17:50
Kirjoittaja Topias74
Kuntoon nähden liian kallis, 2500, tai se ois vissiin menny astroon päikseen.
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 20 Helmi 2014, 19:09
Kirjoittaja Topias74
Aimäävai, en levittele kuvaa julkisesti, overdrivelta löytyy myyjä jolta saa kuvia.
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 20 Helmi 2014, 20:00
Kirjoittaja JXA-26
Pyysin kuvan, oli kauhea!
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 22 Helmi 2014, 22:32
Kirjoittaja ROKI
Tuollasille ruosteksoille oikea osoite on kuuskosken murskaamo, hetkessä ongelmat poistuu. Kanatta etsiä ehjempiä projekteja vältty monilta ongelmilta.
Re: Foxin heikot kohdat?
Lähetetty: 22 Helmi 2014, 23:13
Kirjoittaja Jukka
ROKI kirjoitti:Tuollasille ruosteksoille oikea osoite on kuuskosken murskaamo, hetkessä ongelmat poistuu.
Kannattaisiko mennä merta edemmäs kalaan, jos foxia tekee mieli...
Color: Black (Not original paint but same color - painted in ’99)
Style: Coupe (“notchback”)
Mileage: Unknown, maybe around 110k miles. Again – not really relevant since the only thing original is the body and frame; everything else has been replaced with new. It had 98k miles when I bought it. The odometer stopped working in 2001 or so, but I have not driven the car more than 1000 miles per year in that time - actually less than 100 miles/ year for the last 4 years.
Engine:
Professionally built (in ’02) 331 stroker with all forged internals, Holley Systmax II Intake, heads, Lunati cam. Blueprinted & balanced, 28oz external balance.
Lots of other stuff – see detailed specs.
Transmission/etc:
OEM T5, professionally rebuilt to HD specs
Hurst shifter
FRPP Aluminum Driveshaft
FRPP Rear axle assembly; 3.73:1 final drive ratio, factory traction-loc differential
Aluminum TA rear axle cover
Suspension: (front)
Griggs GR-40 tubular k-member with generic brand tubular A-arms (Ground Pounder, I think.)
Generic brand coil-over kit with Tokico Illumina adjustable dampers
MM bumpsteer kit, MM c/c plates
MM Strut tower brace
Suspension: (rear)
EvM 3rd Link
MM Road race LCA’s (rod ends)
Coil-over setup made from Coleman Racing parts, 225lb springs and Bilstein dampers
Panhard based on Griggs and others’ designs; self-fabricated and installed.
Brakes:
FRPP M-2300-K Cobra 4 wheel disc brake conversion with upgraded front calipers; Brembo 4-piston
Wheels & Tires:
Silver FRPP 17x9 Cobra R 5-spoke (R58 on all 4 corners...used to have M179s up front but they do not clear the Brembos) Michelin Pilot Sport Cup 255/40/17 rubber
Ei nyt lähetään kalaan. Tarkoitus oli, kun mulla on tuolla pihalla semmonen mattamusta siisti leimattu(kohta), Astro vani, niin olisin sen vaihtanut foxiin, siis jos saman hintainen ja saman kuntoinen tulee vastaan!