Sivu 1/1

Peräöljystä

Lähetetty: 03 Huhti 2005, 21:26
Kirjoittaja TK
Nyt on murikka kasassa ja öljyä vailla ! Mitäs suosittelette ?
8" levylukollinen (lisäaine puteli on jo) ...

Lähetetty: 04 Huhti 2005, 09:22
Kirjoittaja GTS
Parhaat kokemukset synteettisestä Red Line Gear Oilista ja se, niin kuin muutkin lukkoperäöljyt, sisältää jo valmiiksi tuon lisäaineen.

Re: Peräöljystä

Lähetetty: 04 Huhti 2005, 10:09
Kirjoittaja Gallu66
TK kirjoitti:Nyt on murikka kasassa ja öljyä vailla ! Mitäs suosittelette ?
8" levylukollinen (lisäaine puteli on jo) ...
Miiikä lisäaine? mul on menossa (jo kolmatta kuukautta) perän öljynvaihto, pitäiskö tota jotain lisäainetta kayttää? ja mitä öljyy... perä on kai?? 9 tuumanen lukoton (varmasti lukoton!)...

Kiitokset jo etukäteen :)

Re: Peräöljystä

Lähetetty: 04 Huhti 2005, 11:12
Kirjoittaja veekoo
Gallu66 kirjoitti:
TK kirjoitti:Nyt on murikka kasassa ja öljyä vailla ! Mitäs suosittelette ?
8" levylukollinen (lisäaine puteli on jo) ...
Miiikä lisäaine? mul on menossa (jo kolmatta kuukautta) perän öljynvaihto, pitäiskö tota jotain lisäainetta kayttää? ja mitä öljyy... perä on kai?? 9 tuumanen lukoton (varmasti lukoton!)...

Kiitokset jo etukäteen :)
Lukollisessahan sita kitka-ainetta kait tarvitaan. AFM:ssa oli juttua tuoreempien peraongelmista ja myos muutama vinkki kokoomiseen:
http://www.allfordmustangs.com/forums/s ... stcount=23

Kaippa nuo patevat vanhempiinkin periin soveltuvin osin?

Lähetetty: 04 Huhti 2005, 11:19
Kirjoittaja GTS
Lukoton perä ei tarvitse mitään lisäainetta. Lukollinen taas perä vaatii lisäaineen jos niissä käyttää tavallista ei lukkoperäöljyä. Lukkoperäöljyä voi käyttää lukottomassa perässä.

Tuon lisäaineen tarkoituksena on pienentää kitkaa niin että kitkalevyt luistavat tasaisesti takertelematta risteyksiin käännnettäessä ja siten ääneetömän toiminnan varmistamiseksi. Jos lisäainetta laittaa öljyyn jossa sitä jo on, ja liikaa yleensäkin, niin lukko ei pidä.

Esteri pohjaiset synteettiset öljyt antavat parhaan pintapaineenkeston ja lämpöstabiilisuuden myös voimansiirrossa. Extrana vielä tiivisteiden pysyminen notkeana ja vaikka niiden hinta onkin huomattavasti korkeampi, niin harrasteautoissa kilometrejä ja vaihtoja on käyttöautoja vähemmän ja mustillehan annetaan aina vain parasta.

http://www.nic.fi/~marlin/gearoil.htm