Sivu 1/1

SN95 - Onko tuttu yksilö? - JEC-50

Lähetetty: 19 Joulu 2013, 22:44
Kirjoittaja tug3
Tätä ajattelin itselleni käyttikseksi. Rek.no: JEC-50 :

http://www.nettiauto.com/ford/mustang/5249302

Onko jollekin tuttu pommi tai silmäterä? :?:

Re: SN95 - Onko tuttu yksilö? - JEC-50

Lähetetty: 20 Joulu 2013, 12:50
Kirjoittaja Arto65FB
Ei mitään tietoa mutta siinä on 3.8V6
Google: ford 3.8 v6 head gasket

Tuon ikäisessä ne on jo ehkä vaihdettu kertaalleen.

Re: SN95 - Onko tuttu yksilö? - JEC-50

Lähetetty: 20 Joulu 2013, 13:43
Kirjoittaja Ville K
Hinta ainakin ihan törkeä kutos-sn:stä, vai onko jotain vaihtokauppaa menossa?
Tuolla hinnalla saa kasikoneisiakin SN:iä, ja kulutuksessa ei isoa eroa ole.

Re: SN95 - Onko tuttu yksilö? - JEC-50

Lähetetty: 21 Joulu 2013, 21:40
Kirjoittaja tug3
Vaihtokuppaa hierottiin ja nyt heppa komeilee pihassa.

Yllättävän siisti sisältä ja päältä. Koneen kansipaffit on uusitt, samoin kun koko kone käyty tuoreeltaan läpi. En siis usko koneen olevan suurepi riski tuossa. TOSIN vaikka kone on teknisesti käyty läpi, niin nykymistä on. Täytyy käydä sähköpuoli ja ilmamäärämittari ja ne tavalliset epäillyt läpi... ..tosin täytyy vähän etsiä tietoa tuon tekniikasta. Ainakin tietokoneen mukaan toinen (onko näissä edes kahta?) happianturi tuntui kotimatkalla välillä antavan hiukka oudon näköistä arova. :shock:

Mutta yleisesti ottain ihan mukavasti tuli kotiin. Pintakaasulla käytännössä koko matka. :D

Täytyy nyt ensin setviä toi käynti täysin nappiin ennenkuin lähtee SCT:llä säätämään moottorin tai lootan ohjausta. Siihenkin kun pitäis ensin kuulemma asentaa uusi päivitys valmistajan mukaan ennenkuin saa käyttää...

Re: SN95 - Onko tuttu yksilö? - JEC-50

Lähetetty: 21 Joulu 2013, 22:13
Kirjoittaja kari gt
onnea vaan uuden mussen johdosta ,tiedätkö onko tuo japanin vienti mallia kun siinä on kaaren levikkeet.

Re: SN95 - Onko tuttu yksilö? - JEC-50

Lähetetty: 21 Joulu 2013, 23:08
Kirjoittaja tug3
Juu, tää on mun ensimmäinen riceburner! :blackman:

Kilometrimittari, helppolukuiset jaapponinkieliset tarraukset ja ISOT ponttoonit. Eipähän huku, kun tää sade jatkuu ja tulee vedenpaisumus. Senkus melon tolla kanootillani töihin!

Alla tuli uudet talvigummit alkuperäisillä kolmilapaisilla vanteilla (toimii varmasti myös siipirattaina vedenpaisumuksessa). Ja kesäpyörätkin harvinaisen hyvät, mutta törkyrumilla 17" vanteilla. Onneksi vanteita saa uusia ja kauniimpia. Vielä ei ole ehtinyt kunnolla tutustuun muuta kun kotimatkan Kuopiosta. Tai no, sen verran että luin läpi viime kesän konerempan kuitit. 3k€ kuittia ja kovasti ovat töitä tehneet niitten mukaan: Kone purettu osiin ja alakerran kaulat hiottu. Toinen kansi oikastu (molemmat hiottu), sylenterit hoonattu ja venttiilit hierastu puhtaiksi ja tiiviystestattu. Vesipumppua ja öljykelloa vaihdettu. Ihan asiallinen lista ja nätistihän toi hyrisee. (Jyrinästä ei tässä kanootissa voi puhua.)

Aisasta toiseen: Mitäs öljyä tommonen OECD-loota oikein lurpsikaan? Mun mielestä vois hiukka lisätä - täytyy huomenna tarkastaa kunnolla tasamaalla. Koneen öljytkin vois kohta vaihtaa, varmuuden vuoksi. Ei vissiin ole paljon rempan jälkeen ajettu. Vaikka mistä mä tiedän, kun matkamittarin matopyörä ilmeisesti sökö...

Re: SN95 - Onko tuttu yksilö? - JEC-50

Lähetetty: 22 Joulu 2013, 15:39
Kirjoittaja kari gt
Sehän on hyvä et on jaappanista, siel pidetään autoista parenpaa huolta kuin jenkeissä .Yleensä sisustat on siistimpiä ja ehjiä , eikä tuo kuvien mukaan näytä ulkoakaan yhtään huonolta . Vai et pontoonit, mut sehän ei ole huono homma olenkaan et on auton ja veneen yhdistelmä kaks yhdellä ostolla :lol:

Re: SN95 - Onko tuttu yksilö? - JEC-50

Lähetetty: 22 Joulu 2013, 18:43
Kirjoittaja Arto65FB
tug3 kirjoitti: Tai no, sen verran että luin läpi viime kesän konerempan kuitit. 3k€ kuittia ja kovasti ovat töitä tehneet niitten mukaan: Kone purettu osiin ja alakerran kaulat hiottu. Toinen kansi oikastu (molemmat hiottu), sylenterit hoonattu ja venttiilit hierastu puhtaiksi ja tiiviystestattu. Vesipumppua ja öljykelloa vaihdettu. Ihan asiallinen lista ja nätistihän toi hyrisee.

Aisasta toiseen: Mitäs öljyä tommonen OECD-loota oikein lurpsikaan? Mun mielestä vois hiukka lisätä - täytyy huomenna tarkastaa kunnolla tasamaalla. Koneen öljytkin vois kohta vaihtaa, varmuuden vuoksi.
Hyvä, että on oikaisu tehty, ilmeisesti kunnollinen remppa kun tuokin on tarkistettu. Eiköhän tuolla pitkään aja.

AODE ottaa Mercon V

Re: SN95 - Onko tuttu yksilö? - JEC-50

Lähetetty: 22 Joulu 2013, 22:23
Kirjoittaja tug3
Toi on tosiaan siistissä kunnossa. Niin sisältä kuin ulkoa. (Tai mitä nyt tuon mutakerroksen alta nyt näkee...) Mitä nyt kuskin penkki hiukan väsähtäny parilla tupakanpolttamalla. Mutta muuten melko lailla uutta vastaava sisusta. Paljon siistimpi kuitenkin kuin tuo Keravalla kaupan oleva punainen samanlainen, vaikka riisipussi sekin. On vaan koomista kun aurinkolipan ohjeistus on katakana-aakkosilla. - Nyt kai tarttee opetella japania, että saa luettua sen ja muut lätkät...

Se mikä mut on tuossa yllättäny on kuinka mukava tuo SN95 on ajella. Paljon mukavampi kuin S197! Tai hyvin eri tyyppinen. Tää on pehmeä ja mukava perinteiseen jenkkityyliin. S197 on sporttisempi, eurompi ja paljon parempi ajaa lujaa mutkateillä, mutta ei yhtä mukava. Tää tuntuu paljon isommalta ja raskaammalta, vaikka painaakin 300kg vähemmän ja on "puolet" pienempi. - Taidan tykkää tästä... :D

Ainakin papereiden mukaan aika kunnolla käyty kone läpi, siis mekaniikka. Sähköille ei liene tehty mitään, sillä tuo pätkiminen tuntuu sähkövialta. - Pikkuvika, heleppo korjaa.

Aika aikasin myös tuntuu loota tykkäävän lykätä isompaa sisään. Hyvä kun rauhallisessa kiihdytyksessä edes 1500 nousee kiekat. Täytyy nyt vähän tutustua tuohon. Ei ole vielä ihan sinunkauppoja tehty sen kanssa...

Re: SN95 - Onko tuttu yksilö? - JEC-50

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 19:28
Kirjoittaja Homer65
Onnea ja leppoisia kilometrejä vaan!! eli 幸運とのんびりマイルを楽しむが、! :lol: Sama Japaniaksi!!